Casa del poeta tragic de pompeia

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,03 KB

 

18. Mosaic del poeta tràgic

Obres pictòriques i escultòriques

Presentació. Ens serveixen d’exemple representatius dels mosaics de Poempeia i de Roma


Dades bàsiques

Autor. Anònim

Títol. Mosaic del poeta tràgic

Estil. Mosaic d’art ROMà


Cronologia. S. I aC

Tècnica pictòrica o escultòrica. Opus tessellatum i opus verniculatum


Material de suport. Tessel·les


Mides. 50x50 cm

Ubicació original/actual. Original: sala del Tablinum a la Domus del Poeta Tràgic de Pompeia. Actual: Museu arqueològic de Nàpols.


Breu biografia. Els autors d’aquestes obres no se’ls considerava artistes, sinó artesans i no es coneix el seu nom. Sovint copiaven o imitaven altres obres semblants.

Descripció formal

Iconografia.   - Representa un preparador d’actors de teatre que instrueix els actors en la interpretació   i en el vestuari (mascares).

A l’instructor se’l coneix com el Poeta Tràgic


L’escena està situada en un habitacle sostingut per columnes jòniques


Funció.- funció decorativa i de prestigi


Composició.  -   tancada (totes les mirades són entre elles.)

Línies decoratives. - Verticals excepte el poeta tràgic que té una línia diagonal


Recursos tècnics. - Opus tessellatum perquè utilitza peces de mosaic molt petites

Opus verniculatum quan amb aquestes peces són capaços de fer-hi ombres, perspectives i volum


Relació amb l’entorn. Aquest mosaic estava situat al terra de la sala tablinum que era destinat a rebre les persones importants. Sovint servia de despatx per l’amo de la casa.

Significat de l’obra

Elements propis de l’estil. És un exemple sense ser extraordinari d’opus tessellatum que es troba arreu de les ciutats de l’Imperi ROMà.

Relació forma i funció. El prestigi d’una casa pompeiana venia donada per les mides, però també pels mosaics i les pintures que hi havia.

Iconologia. És purament decoratiu i no es coneix cap relació directa entre el tema teatral de l’obra amb l’ofici dels propietaris de la casa.

Relació època i obra. És una casa a la ciutat de Pompeia que va quedar sota les cendres


Influències i transcendència de l’obra


Entradas relacionadas: