Cartera de serveis socials i intervenció centrada en la persona

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Formación y Orientación Laboral

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,27 KB

Què és la cartera de serveis socials?

És el document que recull el conjunt de prestacions de serveis de prestacions econòmiques i d’un altre tipus, de xarxes de serveis socials posa a la disposició de la població.

Explica les diferències entre l’enfocament centrat en el servei i l’enfocament centrat en la persona.

Enfocament centrat en el servei: és el model tradicional que prioritza una eficaç gestió tècnica i procedimental, de la planificació i les intervencions, en les quals la persona usuària, com a mera receptora de serveis, es limita a un rol passiu.

Enfocament centrat en la persona: Situar la persona, des de la seva autodeterminació, en l’eix de la intervenció. Es reconeix el paper central de la persona usuària en la seva atenció.

Quines implicacions té per a l’usuari la programació centrada en la persona (PCP)?

  • Les persones són el centre del procés
  • Recerca de la centralitat en les capacitats, preferències i autodeterminació
  • La inclusió a la programació de les famílies i la xarxa de suport

Quines característiques té la Intervenció educativa en contraposició a la intervenció assistencial.

Intervenció educativa: Posa l’accent en el desenvolupament de les potencialitats personals perquè la persona usuària actuï de la manera més independent possible.

Intervenció assistencial: Es limita a proporcionar les ajudes necessàries i suplir les necessitats que la persona no pot realitzar per si mateixa.

Què és un Pla d’Atenció individualitzat i quina informació ha de contenir?

  • És el document en el qual es planifica el conjunt d’actuacions destinades a l’atenció integral i personalitzada de cadascuna de les persones usuàries.
  • Dades personals de la persona usuària.
  • Data d’ingrés, data de realització del pla i data prevista d’avaluació del pla.
  • Identificació de les necessitats a les diferents àrees d’atenció.
  • Objectius concrets.
  • Activitats previstes per aconseguir els objectius
  • Identificació dels professionals que desenvolupen cada activitat.
  • Criteris d’avaluació.

Pel que fa al PAI, explica les dues fases que integren el procés de valoració inicial. Quins tipus d’objectius cal prioritzar en la confecció d’un PAI?

La recollida d’informació: La informació que necessitem per a l’elaboració del PAI podem aconseguir-la de tres maneres diferents:

  • La informació documental: L’obtenim mitjançant tots els documents que la persona usuària i la família d’aquesta ens subministrin i que l’equip del centre obté amb els diferents informes.
  • La informació directa: S’aconsegueix parlant amb la persona usuària i els seus familiars( entrevista) o observant el seu comportament i reaccions en diferents situacions (observació).
  • S’hi inclou la valoració, mitjançant índexs o escales estandarditzades.

L’exploració física: Informació directa que obtenen els serveis mèdics a partir de la valoració de l’estat físic de les persones usuàries.

L’informe de valoració: La informació finalment recollida es basarà en una combinació de dades subjectives que la persona usuària expressa i altres objectives que els professionals poden mesurar i verificar.

Amb tota la informació es realitza una anàlisi per comprendre quina és la situació de la persona usuària.

A l’informe haurà de constar a data de valoració i les problemàtiques detectades en cadascuna de es àrees. És convenient concloure aquest informe com més aviat millor, per no dilatar l’elaboració del pla.

Explica les diferents modalitats d’activitats que podem planificar atenent als objectius del PAI.

  • Preventiva: Per evitar l’aparició de noves disfuncionalitats o desequilibris a través de la detecció de factors de risc i aplicació de mesures.
  • Educativa: Per capacitar les persones usuàries en àrees que mostres dèficit
  • Assistencial: Aplicació dels tractaments, prestació de cures realització de les activitats de les persones usuàries
  • Rehabilitadora: Per restablir o superar les seqüeles derivades d’una disfunció, malaltia o limitacions.

Entradas relacionadas: