• cartells ambientadors

Enviado por Chuletator online y clasificado en Plástica y Educación Artística

Escrito el en catalán con un tamaño de 8,65 KB

B)Materials: depèn de la finalitat del cartell:

-Cartells indicadors: material duradors com el plàstic perquè romandrà molt de temps. Els poden fer empreses de retolació.

-Cartells ambientador o de preu:
Materials menys resistents perquè són d’ús temporal Impresos o a mà?

-Impresos: donen sensació d’oferta generalitzada, pareixen elaborats pels fabricants i per tant comuns a tots els establiments.

-A mà: imatge de missatge personalitzat, dóna sensació d’urgència en la compra.

C) Colors: tenint en compte la teoria dels colors és necessari realitzar combinacions de gran contrast

D) Línies: s’utilitzen bàsicament 3 tipus de línies:

-Línies corbes: expressen dinamisme.

-Línies trencades: agitació.

-Línies rectes: expressen quietud a l’hora de composar el cartell també hem de tenir en compte que l’espectador dirigeix la mirada cap a una part d’ell sempre en un primer moment:

-Cartell vertical: part del terci inferior.

-Cartell horitzontal: part del terci de la dreta.

E) Retolació:

-En rètols permanents: ho faran professionals. Ús de la lletra corporativa.

-En rètols no permanents: ho fem nosaltres, a mà, utilitzant cartolines i un retolador, tenint en compte que:

  • El cartell ha de ser clar i concís.

  • El preu ha d’entrar pels ulls.

A l’hora de combinar lletres:

-Tant lletres com números han de tenir la mateix altura.

-L’interlletratge ha de ser homogeni, tant entre lletres com entre números.

-Ha d’haver una proporció entre l’altura i el grossor.

-Si es tracta d’un cartell de preu: el preu ha d’ocupar 2 tercis.

f) Mida: el tamany del cartell dependrà del tamany del local ( a + gran el local + gran pot ser el cartell) Hem d’anar en compte ja que si els fem massa grans podem agobiar els clients i si els fem massa petits pot ser que no els vegin.

La Col.

Locació

Una bona col·
Locació marca l’eficàcia i la utilitat d’un cartell. Abans d’escollir la ubicació hem de tenir en compte:

-Sí és realment útil i necessari. Els cartells són efectius per augmentar les vendes però una proliferació de cartells desvia l’atenció del client.

-Procurarem que la col·locació d’un no impedeixi la visió d’un altre cartell o d’un producte.

Existeixen 3 nivells de col·locació:

A) Nivell del sostre: l’utilitzarem per a:

-Cartells indicadors de seccions.

-Cartells ambientadors.

-Cartells de preus sempre que se situïn per damunt de les capçaleres de gòndola.

B) Nivell entremig: els situats per damunt de les gòndoles, en màstils o penjats del sostre:

-Cartells indicadors de les famílies.

-Promocions i ofertes especials.

c) Nivell de producte: és col·loquen damunt del producte que anuncien. Són normalment cartells de preus (informatius o d’oferts). Es poden col·locar en les parets o en les pròpies estanteries.

Entradas relacionadas: