• cartells ambientadors
Enviado por Chuletator online y clasificado en Plástica y Educación Artística
Escrito el en catalán con un tamaño de 8,65 KB
B)Materials: depèn de la finalitat del cartell:
-Cartells indicadors: material duradors com el plàstic perquè romandrà molt de temps. Els poden fer empreses de retolació.
-Cartells ambientador o de preu:
Materials menys resistents perquè són d’ús temporal Impresos o a mà?
-Impresos: donen sensació d’oferta generalitzada, pareixen elaborats pels fabricants i per tant comuns a tots els establiments.
-A mà: imatge de missatge personalitzat, dóna sensació d’urgència en la compra.
C) Colors: tenint en compte la teoria dels colors és necessari realitzar combinacions de gran contrast
D) Línies: s’utilitzen bàsicament 3 tipus de línies:
-Línies corbes: expressen dinamisme.
-Línies trencades: agitació.
-Línies rectes: expressen quietud a l’hora de composar el cartell també hem de tenir en compte que l’espectador dirigeix la mirada cap a una part d’ell sempre en un primer moment:
-Cartell vertical: part del terci inferior.
-Cartell horitzontal: part del terci de la dreta.
E) Retolació:
-En rètols permanents: ho faran professionals. Ús de la lletra corporativa.
-En rètols no permanents: ho fem nosaltres, a mà, utilitzant cartolines i un retolador, tenint en compte que:
El cartell ha de ser clar i concís.
El preu ha d’entrar pels ulls.
A l’hora de combinar lletres:
-Tant lletres com números han de tenir la mateix altura.
-L’interlletratge ha de ser homogeni, tant entre lletres com entre números.
-Ha d’haver una proporció entre l’altura i el grossor.
-Si es tracta d’un cartell de preu: el preu ha d’ocupar 2 tercis.
f) Mida: el tamany del cartell dependrà del tamany del local ( a + gran el local + gran pot ser el cartell) Hem d’anar en compte ja que si els fem massa grans podem agobiar els clients i si els fem massa petits pot ser que no els vegin.
La Col.
Locació
Una bona col·
Locació marca l’eficàcia i la utilitat d’un cartell. Abans d’escollir la ubicació hem de tenir en compte:
-Sí és realment útil i necessari. Els cartells són efectius per augmentar les vendes però una proliferació de cartells desvia l’atenció del client.
-Procurarem que la col·locació d’un no impedeixi la visió d’un altre cartell o d’un producte.
Existeixen 3 nivells de col·locació:
A) Nivell del sostre: l’utilitzarem per a:
-Cartells indicadors de seccions.
-Cartells ambientadors.
-Cartells de preus sempre que se situïn per damunt de les capçaleres de gòndola.
B) Nivell entremig: els situats per damunt de les gòndoles, en màstils o penjats del sostre:
-Cartells indicadors de les famílies.
-Promocions i ofertes especials.
c) Nivell de producte: és col·loquen damunt del producte que anuncien. Són normalment cartells de preus (informatius o d’oferts). Es poden col·locar en les parets o en les pròpies estanteries.