Característiques dels clústers i impacte en l'activitat empresarial
Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,51 KB
Les principals característiques d’un clúster són:
- Concentració geogràfica de l’activitat econòmica.
- Especialització en un sector econòmic concret.
- Efecte “taca d’oli”, atès que la seva activitat beneficia a tota la regió.
- Triple hèlix: sistema administració-universitat-empresa.
- Equilibri entre competència i col·laboració per part dels seus membres.
Considereu que els clústers afavoreixen la localització o la deslocalització de l’activitat empresarial? Justifiqueu la vostra resposta.
Afavoreixen la localització perquè, en general, permeten: aprofitar el mercat de treball local, accedir fàcilment als mercats de clients i proveïdors, disposar d’ajuts i infraestructures, estar a prop de les matèries primeres, disposar de transports, aprofitar espais generadors de negocis, accedir a serveis d’R+D... ---En canvi, la deslocalització fa que una de les fases del procés de producció, o tot el procés, es situï fora de l’espai tradicional on està primerament localitzada una unitat de producció. ---Normalment, la deslocalització es produeix per raons d’abaratiment de costos laborals, o per incentius fiscals o financers, la qual cosa comporta la instal·lació de fases productives a països menys desenvolupats. En aquest cas, el text no fa menció d’aquests aspectes.
Marqueting mix
La política de distribució (màrqueting mix) té com a objectiu
- destacar el producte en el punt de venda.
- informar el possible comprador sobre el producte que ven l’empresa.
- fer arribar els productes als consumidors en el lloc adequat.
- transmetre les característiques del producte utilitzant un mitjà de comunicació de massa.
Pla d’empresa.
Quina de les afirmacions següents sobre el pla d’empresa és falsa?
- El pla de màrqueting forma part de la viabilitat comercial.
- El pla de producció forma part de la viabilitat tècnica.
- L’estudi econòmic i financer forma part de la viabilitat econòmica.
- L’anàlisi de l’entorn socioeconòmic i del mercat forma part de la viabilitat econòmica.
La redacció d’un pla d’empresa és important
- perquè ajuda a aclarir conceptes al futur empresari o empresària.
- perquè resumeix les qualitats de l’emprenedor o emprenedora.
- perquè ho exigeix el Pla General Comptable.
- perquè és normatiu de la Llei de societats.
PIME:
Enumereu cinc característiques bàsiques d’una PIME.- Poca formació empresarial.
- Poca capacitat financera.
- Qualificació i formació tècnica del personal i obsolescència tecnològica.
- Organització flexible i facilitat de comunicació entre el personal de l’empresa perquè el nombre de treballadors és reduït.
- Integració del personal perquè generalment participa de les responsabilitats.
- Desenvolupament en mercats intersticials. S’aprofiten els buits de mercat que deixen les empreses grans.
- Creadores de feina per disposar de més treball que no pas capital.