Característiques bàsiques d'una empresa com a comunitat de persones
Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral
Escrito el en catalán con un tamaño de 2,14 KB
Elements bàsics
- Compromís per complir normes de comportament
- Respectar valors acceptats per tot el col·lectiu
- Establir un objectiu comú
- Planificació i lideratge per aconseguir l'objectiu
Missió
Raó de ser de l'empresa, identitat i personalitat
Característiques
Llarg termini, direcció compromesa, creïble i realitzable
Funcions
Defineix identitat, identifica clients potencials, aporta estabilitat
Visió
Definició de la situació futura de l'organització
Característiques
Èxit fonamental, marca el camí, compromís
Funcions
Augmenta la motivació, esperit competitiu, establix punts clau
Valors
Judicis ètics de la cultura empresarial
Característiques
Present en totes les situacions, dinàmics, necessaris per convivència
Funcions
Suport de missió i visió, enforteixen compromís, promouen formació contínua
Com s'incorporen
Establiment valors, definició jeràrquica, comunicació, posar en pràctica, avaluar
Grups d'interès de l'empresa
Àmbit intern
Accionistes, directius, empleats
Àmbit extern
Clients, proveïdors, distribuïdors, competidors, administracions públiques, entitats financeres, entorn social, medi ambient
Motius ètica empresarial
Gestió ètica empresarial
Principis universals
Respecte i protecció dels drets humans, compliment dels drets laborals, sostenibilitat mediambiental
Codi ètic
Estructura
Introducció, àmbit d'aplicació, valors, relacions amb grups d'interès, model de comportament directiu
Comitès d'ètica
Funcions
Redactar codi ètic, prendre decisions, revisar, controlar, resoldre conflictes
Norma SGE 21
Fomenta cultura de gestió ètica i RSC
RSC
Desenvolupament d'accions basades en comportament ètic
Bones pràctiques en RSC
Característiques bàsiques
Milloren qualitat de vida, associació efectiva entre societat civil, empresa i administració, sostenibles