Una i tres cadires

Enviado por Chuletator online y clasificado en Plástica y Educación Artística

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,42 KB

UNA I TRES CADIRES

FITXA TÈCNICA:


Títol:


Una i tres cadires

Autor:


Joseph Kosuth

Estil:


Art conceptual

Cronologia:


1965

Materials:


Fusta (cadira)
I fotografia

Temàtica


: usual

Tècnica


: industrial

Tipologia


: element decoratiu i utensili

Mides:


Cadira 82 x 37,8 x 53 cm.

Localització:


MOMA a NYC

CONTEXT HISTÒRIC:


EEUUàmàxima potencia. El mercat artístic Es va traslladar d’Europa cap a Nord Amèrica, sobretot a NY

Aquest any també va ser la fi de la 2ª Guerra Mundial.

Al 1954 els EEUU i els Soviètics van Iniciar les seves primeres reunions per regular l’ús d’armes nuclears.

Del 1959 fins el 1975 va transcorre La Guerra del Vietnam

Aquest període també va coincidir amb  la Guerra Freda. A la URSS va arribar el Comunisme.

L’art d’aquesta obra s’inscriu dins El moviment de l’art Conceptual, que es produeix entre els anys 60-80. L’art Conceptual consta en desmaterialitzar l’obra artística.

També va arribar el moviment hippies Que va sorgir a EEUU. Era un fenomen social de tribu urbana i que s’estengué Als països Europeus.

ANALISI FORMAL:


En realitat és una instal·lació artística. Consta de tres elements Ordenants l'un al costat del altre davant d'un mur blanc. Al centre de l’obra Hi ha una cadira de fusta plegable i de color marró (que canvia segons la Versió de l’obra), entre dos panells penjant: el de l’esquerra és una Fotografia, ampliada a la mida natural, de la cadira en blanc i negre; el de la Dreta de color beix és una altra fotografia molt ampliada de la definició del Terme cadira, del diccionari en anglès.

 Els tres elements remeten a un Mateix concepte: una cadira. Així hi ha un eix (la cadira) i dos elements Reproduïts tècnicament i fotogràfics, referits a la cadira, a ambdós bandes, en Forma d’una espècie tríptic.

L’autor ha escrit un text que descriu l’obra i permet la seva realització; Poden fer-se diferents versions, fins i tot amb d’altres objectes (làmpada, Pala, roba, taula, cactus, paella o serra), sempre amb la mateixa organització. Així, escriu l’autor (1970): He fet servir objectes comuns i funcionals, com Una cadira: a l’esquerra de l’objecte hi haurà una fotografia de mida natural D’aquest, i a la dreta de l’objecte una fotografia de la definició de l’objecte Al diccionari. S’han de veure el mateix a l’objecte i a la fotografia; així, Cada vegada que l’obra s’exposa, per la nova instal·lació, cal una fotografia Nova. M’agrada que l’obra sigui una cosa diferent del que simplement veus. És Molt interessant que l’obra sigui la mateixa, tot i canviar el lloc, l’objecte I la fotografia. Això vol dir que tu tens una obra d’art que és aquesta ”idea” De l’obra d’art, i els seus components formals no són importants.




INTERPRETACIÓ:


text i imatge, a partir de la cadira, tot i estar expressat en llenguatges Diferents, són el mateix. Té molt a veure amb l’ècfrasi, un recurs de l’Antiga Grècia que transposa a un llenguatge, una experiència plasmada en un altre.

A Una i Tres Cadires, l’autor discuteix el concepte d’art i la pràctica del Mateix. Busca, amb un caràcter polèmic, noves vies expressives. Esull un Objecte quotidià, industrial, i realment útil, per tal d’allunyar la creació Artística de les valoracions decoratives. Resulta molt innovador.

El títol fa referencia a la identitat de cadira que l’obra atorga a dos Coses que en realitat no la tenen: una fotografia i un text.

Funció: representativa de les noves reflexions i Conceptes dels moviments d’avantguarda sobre l’obra artística. Simbòlica de món Individual de l’artista. Lúdica pel simple plaer de contemplar una obra Artística.

MODELS I INFLUENCIES

El propi autor Reconeix com a influència els ready-made  de Duchamp. S’ha relacionat també amb el món de les idees platòniques i amb la Pipa de Magritte.

Obres: Four colours four words (quatre colors quatre paraules) A four color Sentence

Entradas relacionadas: