Burdinbideen lege orokorraren iruzkina

Enviado por Chuletator online y clasificado en Historia

Escrito el en vasco con un tamaño de 7,04 KB

4. TESTUA. BURDINBIDEEN LEGE OROKORRA (1855-06-06)

1. KOKAPENA

Lehen mailako dokumentu juridikoa. Edukiari dagokionez, politiko-ekonomikoa

Dokumentu publikoa

Egileak, Isabel II erregina eta Francisco de Luxan, Sustapeneko ministroa

Jasotzaileak, herritarrak

Aranjuezen sinatua 1855eko ekainaren 3an eta ekainaren 6an publikatua

Madrileko Gazetan (Biurteko Aurrerakoiaren garaian)

Erreginak berretsi duen Burdinbideen
Lege Orokorraren publikazioa da


2. TESTUAREN ANALISIA

Zerbitzu Orokorreko trenbideak eraikitzeko baldintzak adierazten dituzten artikuluak aukeratu

dira:

4. Artikulua: Gobernuak, konpainiek edo partikularrek egiaztatuko dute trenbideen

Eraikuntza

6. Artikulua: ezin izango dira trenbideak eraiki emakida edo kontzesiorik gabe

8. Artikulua: trenbideak eraikitzeko diru publikoaren laguntza jaso daiteke obra edo

Inbertsioak eginez

19. Artikulua: trenbideak eraikitzeko atzerriko kapitala estatuaren babespean egongo

da batez ere, gerraren ondoriozko errepresalietatik

20. Artikulua: trenbide-enpresei ematen zaizkien erabilpen-eskubideak: trenbidea

pasatzen den eremuko lursail publikoak; egurra, larreak, etab erabiltzeko eskubidea

langileentzat eta zaldien mantenurako; harrobiak irekitzeko eskubideak; garraio eta

bidesari-eskubideak jasotzeko esklusibitatea; eraikuntza bitartean eta 10 urte

geroago, erabilitako materialen inportazioengatik ordaindu den muga-zergaren

baliokidearen itzulera.

30. Artikulua: trenbideen zabalera

3. TESTUINGURUA

Biurteko Progresistan kokatuta (1854-1856)

Aurrerakoiak altxamendu baten bidez heldu agintera.

Isabelek Espartero deitu gobernua eratzeko

Erreforma ekonomiko handiak. Garrantzitsuenak Madozen desamortizazioa (zertarako

erabili dirua) eta Burdinbideen Legea (modernizazioaren ikurra)

Biurtekoaren amaiera (O’Donnellen estatu kolpea)

4. TESTUAREN GARRANTZIA

Helburua: gune industrializatuak lotzea

Trenbide sarearen hedapena  garraioan aurrerapena

Trenaren eraginak garrantzi txikia Espainian (merkataritza ez garatua)

Siderurgia ez zuen bultzatu

Garrantzia: Espainia Europako lurralde industrializatuen mailan jartzeko ahalegina izan

zen


Entradas relacionadas: