Burdinbideen lege orokorraren iruzkina
Enviado por Chuletator online y clasificado en Historia
Escrito el en vasco con un tamaño de 7,04 KB
4. TESTUA. BURDINBIDEEN LEGE OROKORRA (1855-06-06)
1. KOKAPENA
Lehen mailako dokumentu juridikoa. Edukiari dagokionez, politiko-ekonomikoa
Dokumentu publikoa
Egileak, Isabel II erregina eta Francisco de Luxan, Sustapeneko ministroa
Jasotzaileak, herritarrak
Aranjuezen sinatua 1855eko ekainaren 3an eta ekainaren 6an publikatua
Madrileko Gazetan (Biurteko Aurrerakoiaren garaian)
Erreginak berretsi duen Burdinbideen
Lege Orokorraren publikazioa da
2. TESTUAREN ANALISIA
Zerbitzu Orokorreko trenbideak eraikitzeko baldintzak adierazten dituzten artikuluak aukeratu
dira:
4. Artikulua: Gobernuak, konpainiek edo partikularrek egiaztatuko dute trenbideen
Eraikuntza
6. Artikulua: ezin izango dira trenbideak eraiki emakida edo kontzesiorik gabe
8. Artikulua: trenbideak eraikitzeko diru publikoaren laguntza jaso daiteke obra edo
Inbertsioak eginez
19. Artikulua: trenbideak eraikitzeko atzerriko kapitala estatuaren babespean egongo
da batez ere, gerraren ondoriozko errepresalietatik
20. Artikulua: trenbide-enpresei ematen zaizkien erabilpen-eskubideak: trenbidea
pasatzen den eremuko lursail publikoak; egurra, larreak, etab erabiltzeko eskubidea
langileentzat eta zaldien mantenurako; harrobiak irekitzeko eskubideak; garraio eta
bidesari-eskubideak jasotzeko esklusibitatea; eraikuntza bitartean eta 10 urte
geroago, erabilitako materialen inportazioengatik ordaindu den muga-zergaren
baliokidearen itzulera.
30. Artikulua: trenbideen zabalera
3. TESTUINGURUA
Biurteko Progresistan kokatuta (1854-1856)
Aurrerakoiak altxamendu baten bidez heldu agintera.
Isabelek Espartero deitu gobernua eratzeko
Erreforma ekonomiko handiak. Garrantzitsuenak Madozen desamortizazioa (zertarako
erabili dirua) eta Burdinbideen Legea (modernizazioaren ikurra)
Biurtekoaren amaiera (O’Donnellen estatu kolpea)
4. TESTUAREN GARRANTZIA
Helburua: gune industrializatuak lotzea
Trenbide sarearen hedapena garraioan aurrerapena
Trenaren eraginak garrantzi txikia Espainian (merkataritza ez garatua)
Siderurgia ez zuen bultzatu
Garrantzia: Espainia Europako lurralde industrializatuen mailan jartzeko ahalegina izan
zen