Bi aldiko motorra

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Tecnología Industrial

Escrito el en vasco con un tamaño de 4,5 KB

 

BEMA:


1

Lau aldiko prozesua:

Pistoiak lau ibiltarte egiten ditu. Birabarkiaren bi bira behar ditugu ziklo osoa egiteko. Lau fase:

-Sarrera: Pistoia bere GPG-tik aldentzen denean, depresio bat sortzen da zilindro barnean eta nahasketa sartzen da. Pistoia BPG-raino heltzen denean birabarkiak 180º-ko angelua bira egin du.

-Konpresioa: Pistoiak, BPG-tik GPG-ra mugitzen denean balbula itxiekin nahasketa konprimitzen du zilindro barnean. GPG-an txinparta ateratzen da bujian eta horrek nahasketa konprimituaren su hartzea eragiten du.

-Hedapena: Errekuntzako produktuen presioak enboloa mugitzen du BPG-raino hirugarren ibiltartea eginez.

-Ihes aldia: Enboloak laugarren aldia hasten du BPG-tik GPG-ra mugituz, ihes balbula irekiarekin. Errekuntzako produktuak balbula horretatik kanporatzen da.

2-Distribuzio teorikoa eta erreala:


2.-Bi aldiko motorrak:

Bi aldiko motorrak lau fase ditu baina zikloa bi ibilbideetan edo birabarkiaren bira bakar batean egiten du. Karga berritzea, ekorketa prozesuaren bidez egiten da. Apaltasun konstruktiboagatik, potentzia txikia duten motorretan erabiltzen da (otto zikloa). Potentzia handietan eta biraketa abiadura baxuetan, Diesel zikloa da erabiltzen da. Bi denborako motorra izateagatik logikoa izango litzateke lau denborako motorra baino sinpleagoa dela pentsatzea.

-Lehenengo aldia: Pistoiak nahasketa freskoa konprimitzen du eta bitartean sarrerako lumbrera irekitzen du eta nahasketa sartzen da. Txinparta ateratzen da eta pistoia jaisten da.

-Bigarren aldia: Pistoia ibiltartearen bukaeran, ihes lumbrera irekitzen du eta errekuntzako produktuak zilindrotik ateratzen dira. Transferentziako lumbrera irekitzen da eta nahasketa freskoa zilindrora sartzen da.

2.1.-

-Bi aldiko motorrek eboluzioa birabarkiaren bira bakar batean egiten dute.

-Bi aldiko motor baten potentzia litrokol 4 aldiko motor baten potentzia %60 baino handiagoa da.

-Potentzia baxuetan asko erabiltzen dira sinpleagoak eta merkeagoak direlako.

-Karga berritzearen prozesua inperfektuagoa da lau aldiko motorretan baino.

-Potentzia D^2-arekin handiagotu egiten da.

-Zilindrada etea pisua D^3-arekin handiagotu egiten dira.

-Bitarteko potentzietan 4 aldiko motorrak erabiltzen dira.

3.-Sailkapena: Errekuntza prozesuaren arabera

3.1.-Eragindako pizketa duten motorrak

-Airea eta erregaia sartzen dira eta horien nahastea da konprimitzen dena. -Nahasketaren tenperatura eta presioa handitzen dira. -GPG-raino iritsi baino lehenago txinparta baten bidez eztanda eragiten da. -Erregaia erreko duen sugarra sortzen da. -Errekuntzako beroak gasen tenperatura eta presioa handitzen ditu. -Errekuntza oso azkarra da eta bolumen konstantean gertatzen da. -Nahasketaren tenperatura ignizio tenperatura baino altuagoa bada, detonazio arriskua dago. -Detonazioa: sugar frontea puntu horretaraino iritsi aurretik gertatzen den erregaiaren errekuntza fokalizatua eta espontaneoa da. -Errekuntza espontaneoa txinparta sortu aurretik gertatzen bada autoignizio deritzo. -Autoignizioaren ondorioz, bibrazioak eta higadura gertatzen dira. -Gasolina baten ezaugarri detonagaitzat oktanajearen bidez adierazten dira. Oktanajeak, oktano eta heptano gaien nahaste bateko oktano eduki zehatz baten ezaugarri detonagaitz baliokideak adierazten ditu. -Detonazioa arriskua dela eta, TPMetan konpresio-erlazioa mugatuta dago gehienez 12 delarik.

3.2.-Konpresio bidezko pizketa duten motorrak (KPM):

-Konprmitzen dena airea da eta ez da bujiarik erabiltzen. -Airea konprimiturik tenperatura altua dagoenean, erregaia injektatzen da. -Ez dago detonazio arriskurik eta konpresio erlazioa handiagoa izan daiteke. -Erregaiak ez ditu ezaugarri detonagaitz oso onak eduki behar.

4.-Hozketaren arabera:

4.1.-Airearen bidezko hozketa:

-Aire atmosferikoa zilindroaren gainazalean dauden hegaletara bideratzen da. -Hegalak jartzen dira kontaktu gainazala handitzeko. -Konbekzioa izan daiteke naturala edo behartua (haizagailu).

4.2.-Likido baten bidezko hozketa:

-Likidoa hodietan zehar igarotzen da bero trukagailu batera heldu arte.

4.3.-Askotan, beharrezkoa da:

-Haizagailua, airearen bidezko hozketan. -Erradiadorea edo bero ponpa, uraren bidezko hozketan.

4.4.- Zilindrada handitu ahala askatu behar den beroa handiagoa da

5.-Zilindro kopuruaren eta posizioaren arabera. Lerroan, V-ean, W-ean

Entradas relacionadas: