Bertute dianoetikoak

Enviado por Chuletator online y clasificado en Filosofía y ética

Escrito el en vasco con un tamaño de 6,77 KB

        1 .ARIKETA

Pertsonaren lehen Definizioa Tertuliano izan zen. O

Sokrate-k Onartuko luke honako baiezpen hau: gizakia egiten duenak ezjakina delako egiten Du. Z

Antistenes izan Zen estoiko ospetsu bat. O

Jardun Profesionalean bikaintasuna da profesional bakoitzak bere gaitasun Guzti-guztiez baliatzea, ahalik eta lan biribilena egiteko. Z

“Nahi eta gizarte Honetan legeak ebhatu sendagileak abortoak egitera ez dut uste hori zuzena Denik”. Honela pentsatzen duena maila konbentzionalean dago. O

Sokratesen eta sofisten Arteko ezberdintasun bat honako hauen: sokraten egia bilatzen zuen, sofistek aldiz, Ez. Z

Kontzientziaren bigarren funtzioa (epai praktikoak ematea) agertzen da Ekintza burutu baino lehen. Z

2. ARIKETA

EGINBEHAR MORALAREN FORMA (kanten etikan)

-Kantek Esaten zuen eginbehar edo lege bat arau moral bilakatzea nahi bagenuen, Honelako galdera proposatu behar zela: ezaugarri hauek betetzen ditu legeak?

-Unibertsala Izatea: hau da, lege hori mundu guztiak betetzea nahi dugu ala ez pentsatzea.” Joka ezazu lege moral unibertzal bilaka dadin nahi duzun arauen arabera”

-Balio Absolutua, duintasuna duten gizakiei eragina egitea legeak. “Joka ezazu beti Zeure eta beste edonoren gizatasuna maina beteko helburutzat hartuz, inoiz ez Bitartekari huts bezala joz”.

IRONIA/MAIEUTIKA (sokratesen filosofian)

-Sokratesek Esaten zuen egia norberaren bihotzean zegoela eta hura aurkitzeko 2 metodo Erabiltzen zituen: elkarrizketa eta gogoeta. Honen barruan aurkitzen dira ironia Eta maieutika.

-Ironia: Ezjakinarena egitean datza. Sokrates ez dakielako itxura egiten du. Galderak Eta galderak egiten ditu. Azkenean solaskideak onartzen du bere berak ere ez Dakielako.

-

Maieutika

Emaginen artea da, egia mundura ekartzeko artea. Galderak planteatuz egia bilatzen Da.

DISKURTSOA (zer den eta bete behar dituen Baldintzak diskurtsoaren etikan).

-Gizakiak Legeei buruz argudiatu egiten dugu, zein lege den zuzena moralaren aldetik Jakin nahi dugu. Hori da diskurtsoaren etikaren abiapuntua. Diskurtsoa, elkarrizketarako Egoera ideala(eguneroko bizitzan izaten ditugun elkarrizketak ez dira) da.

-Diskurtsoan 2 baldintza aurresuposatu behar dira:

oKomunikatzeko Gai den edozein da baliozko solaskide. Hau da, ez dugu inor baztertu behar. Denok daukagu diskurtsoan parte hartzeko eskubidea.

§Batzuetan nazioetako goi-mailako bilerak Eta herri-mailako elkarrizketak pantamimak dira. Elkarrizketa horretan ez dute Gai horren eragina jasango duten guztiek parte hartzen eta ez dira denen Interesak kontuan hartzen.

oDiskurtsoan Parte hartzen ari diren solaskide guztiak simetria-baldintzetan egon behar dira. Hau da, elkarrizketan parte hartzeko orduan. Laburtuz, berdintasunezko Baldintzetan egon behar dira.

3- ARIKETA (Aristoteles zoriontasunari buruz planteatzen duena…)

Aristotelesek esaten zuen giza ekintza oro helburu bat lortzeko gauzatzen Dela eta askotan helburu hori beste helburu bat lortzeko dela. Kasu horretan, Erdibideko helburu horiek bitartekariak izango lirateke. Baina, azken finean, Ekintza eta helburu guztiak azken helburu natural bat lortzeko dira. Helburu Natural hori zoriontasuna da.

Zoriontasuna adimen teorikoa zela zioen hasiera batean, hau da, adimena Erabiltzean gauza berriak ikasteko. Hala ere, ondoren adierazi zuen beti ezin Garela kontenplaziozko jarreran egon, adimen praktikoa ere beharrezkoa dela.

2 bertute mota daude : dianoetikoak ladimenarenak eta etikoak lizaerarenak

Zuhurtasuna da bertute dianoetiko garrantzitsuena. Hark erabakiak ondo Hartzen laguntzen digu eta bizitzan zer komeni zaigun adierazten digu. Gabeziaren eta gehiegikeriaren erdibidea aurkitzen laguntzen digu eta beste Bertute guztiak bideratzen ditu. Esaterako: ausarkeria -adorea-koldarkeria

“en el centro esta la virtus”. Esaldi honek zuhurtasunaren funtzioa eta Baten edo bestean errepresentatzen du.

Etikak politika eskatzen du, izan ere, lege zuzenak dituen gizarte batean Bizitzea beharrezkoa da.

4-ARIKETA (gizakiaren duintasun bortxaezina)

           a)Munduan Oraindik badaude besteen eskubideak eta duintasuna errespetatzen ez dutenak. Hauek gaizki jokatzen ari dira, gaizkia egiten ari dira. Izan ere, gizakiok Duintasuna eta eskubide batzuk ditugu, berez Gaia helburu. Hortaz pertsona oro Errespetatu behar da nondik datorren edo bere maila soziala zein den kontuan Eduki  gabe

           b)Gutzienekoen Etikei. Hau da, justiziaren etikei. Izan ere, etika honek gutxienez bete behar Ditugun betebeharrak hartzen ditu barne. Gutzieneko betebehar horiek besteak Errespetatzea da, denok garelako pertsonak eta eskubideak eta duintasuna Ditugulako.

Gehienezko etika ez da azpimarratzen testu Honetan. Honek zoriontsu izateko egin dezakegun gehiena barne hartzen du. Gutzienekoen etika betetzearen ondorioa izan daiteke zoriontasuna testu Honetan, baina ez zuzenezko planteamendua.

Entradas relacionadas: