Avantatges i inconvenients de l'energia elèctrica

Enviado por Chuletator online y clasificado en Tecnología Industrial

Escrito el en catalán con un tamaño de 11,97 KB

motors híbrids Els híbrids són cotxes de gasolina que mitjançant un sistema d’estalvi d’energia automàtic es converteixen en els cotxes més eficients del món
.


La bateria


La bateria híbrida és compacta de manera que cap sota els seients del darrere del cotxe, sense restar espai al maleter. No necessita manteniment i el sistema de refrigeració és autònom.

inversor S’encarrega de transformar i administrar el flux d’energia elèctrica entre la bateria i el motor.
Converteix el corrent continu que lliura la bateria en corrent altern (i al revés) per al funcionament del motor i el generador elèctric, l’aire condicionat o la bateria auxiliar. Tot això, mentre veus, quilòmetre a quilòmetre, l’estat del vehicle i quin consum està fent en cada moment, perquè puguis adaptar la teva conducció.


sistemes de marxes La majoria dels híbrids tenen la transmissió híbrida (E-CVT), el seu “cervell” gestiona el funcionament per triar en tot moment la combinació ideal entre motor de combustió i elèctric. D’aquesta manera, s’aconsegueixen les millors prestacions amb la més alta eficiència.


monitor d’energia Podràs consultar si el sistema híbrid està recorrent al motor de gasolina o utilitzeu la bateria elèctrica. A més, tens la possibilitat de seleccionar el mode de conducció que vols fer:

ECO, elèctric (EV), potència (PWR), indicador ECO driving

motor tèrmic També denominat de combustió. Els híbrids acostumen a ser de gasolina, tenen un sistema d’estalvi d’energia automàtic, el que els converteix en els cotxes més eficients del món. Permetent un estalvi de combustible de fins al 40% en comparació amb un model de gasolina de similars característiques i de fins al 12% respecte a dièsel.

motor elèctric Els dos motors-generadors són petits i lleugers i estan contectados a la transmissió. La seva sonoritat en gairebé nul·la. Posseeix una refrigeració forçada per convecció d’aigua en lloc de per aire, que millora l’eficiència del motor de transmissió elèctrica.

Motor generador (elèctric) + Transmissió e-CVT

Recupera energia en les frenades, retencions i acceleracions en què el motor tèrmic doni més potència.

tub compressor Un tub compressor o turbocargador és un sistema de sobrealimentació que utilitza una turbina per a comprimir gasos. Aquest tipus  de sistemes es sol utilitzar en motors de combustió elèctrica i híbrids.

Motors de corrent universal: Són els que poden funcionar amb el corrent altern o continu

motors elèctricsÉs una màquina que transforma l'energia elèctrica en energia mecànica i que funciona amb corrent alterna o contínua.

la carcasa La carcasa del motor elèctric es la cobertura que li posen al motor perquè no es danyin les altres del motor. El material del qual pot estar format per diferents tipus de materials i això depèn del tipus de motor. Els tipus de carcases són:

A) Totalment tancada b) Oberta c) A prova de goteix d)A prova d’explosions e) De tipus sumergibles

el rotor  El rotor és la part mòbil que gira del motor, en contraposició a la part fixa, que s’anomena estator.

el estatorL’estator és la part fixa del motor elèctric d'una màquina rotativa que conté una part mòbil, el rotor. En els motors elèctrics l'estator està format per un imant natural  o per una o diverses bobines muntades sobre un nucli metàl·lic.

L’estator és l’element que opera com a base, permetent que desde aquest punt es porti a cab la rotació del motor.

placa de característiques És la part on s'especifica el tipus de carcassa del motor i les seves característiques mecàniques.

bobinatge El bobinatge és un component elèctric que emmagatzema energía en forma de camp magnètic.

placa de borns És cadascuna de les parts metàl·liqües del motor i és on es produeix la connexió amb el circuit elèctric exterior al mateix. Normalment es conecta a través de terminals o cables

EIX  És un element del motor que serveix per guiar el moviment de rotació d'una o d'un conjunt de peces.

el ventilador Un ventilador és una màquina de fluid, més exactament una turbo màquina que transmet energia per generar la pressió necessària amb la qual es manté un flux continu d'aire. Principalment en el motor elèctric és per la refrigeració perquè no estigui calent i estigui fresquet.

funcionament Aquest motor està composat per un conjunt d’imants que s’utilitzen per crear moviment. 

Dins del motor les forces atraients i repeladores dels imants creen un moviment rotacional.

tipus  Motors de corrent altern: S’utilitzen molt en la indústria

Motors de corrent continu: S’utilitza quan es necessita precisió en la velocitat




Entradas relacionadas: