Avantatge competitiu definició
Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía
Escrito el en catalán con un tamaño de 11,01 KB
La direcció estratègica de l’empresa, consisteix en la Determinació dels objectius bàsics a llarg termini d’una empresa i l’adopció Dels recursos necessaris per a aconseguir l’objectiu que s’ha proposat.
Control: estables, c/t, asignar recursos, control Pressupostari
Planif: estable, per la qual cosa és possible Predir el futur a partir de l’extrapolació de les situacions passades. Fixar Objectius llarg termini com també definir la planificació el camí
Anticip: menys estable, no extrapolació, dinamic, Resposta oportunitats, avançarse evolució
Estrateg: Constant adaptació de l’empresa a un Entorn altament inestable La Direcció de l’empresa l’organització interna I entorn a través de la manera de competir. Pot redefinir mercat o crear Un nou./////
Corporativa: combinació d'acts o negocis es mes Adequada?
negoci:
Com competir? En base a kines adventatges i
Capaç distintivas?
funcional: objectius de cada area funcional? Com Utilitzar recursos?
La Realitat demostra que les empreses defineixen les seves estratègies de futur de Tres maneres diferents:
Per un costat, les empreses porten a terme efectivament processos de Planificació estratègica
Així Mateix, les estratègies d’èxit poden sorgir en qualsevol moment, no només en Els processos formals de planificació.
Per últim, les estratègies també sorgeixen com a resposta a oportunitats concre- Tes.
Etapes del Procés
1 Plantejar l’aspiració de futur: identificació de la missió i visió de L'entitat
2 Entendre la situació de Partida: anàlisi i diagnòstic:
3 Definir l’estratègia:
Determinació
D’objectius i estratègies
4a Pla d'acció i recomanacions per a la implantació
4b Redacció i comunicació del pla estratègic
5 Disseny del sistema de seguiment i avaluació del pla
B) Anàlisi extern
L’anàlisi
Extern té per objectiu identificar els elements de l’entorn que poden
Constituir una amenaça per
A l’empresa, que caldrà afrontar, o bé una oportunitat, que caldrà aprofitar. ègies d'èxit les empreses
Han d'entendre el seu entorn competitiu.
Michael Porter L'amenaça de la substitució, l'amenaça
De possibles nous concurrents, la intensitat de la rivalitat entre els
Competidors, el poder de negociació dels compradors i el poder de
Negociació dels proveïdors.
Les Barreres d’entrada, són aquells obstacles que dificulten l’accés de noves Empreses mitjançant la disminució de les expectatives de beneficis dels Possibles nous competidors.
Necessitats De capital inicialPolítica governamental Economies d’escala, hi ha Sectors, que per aconseguir costos unitaris baixos s’hagi de produir molt, i Vendre molt. Accés als canals de distribució
S’entén Per poder o força de negociació, d’una empresa la capacitat d’aquesta d’imposar Qualsevol condició de l’operació de compravenda realitzada
8.3 Anàlisi intern. objectiu Identificar dintre de l’empresa els punts dèbils que ha de millorar i els punts Forts que ha d’aprofitar per formular després la millor estratègia
El valor, s’expressa per la quantitat de diners que els compradors estan Disposats a pagar pel producte o servei.
La cadena de valor, consisteix a descompondre i Analitzar cadascuna de les activitats que es duen a terme en una empresa per Fabricar i vendre un producte o un servei determinat.
Les activitats primàries són aquelles Que configuren el procés de transformació bàsic de l’empresa i inclouen les Tasques següents: Logística interna. Producció Logística O distribució externa. Màrqueting i vendes. Servei postvenda.
Les activitats de suport, són les activitats que donen reforç a les Activitats primàries de l’empresa perquè aquestes es puguin dur a terme Correctament:Aprovisionament.Desenvolupament de tecnologia.Administració de Recursos humans.Infraestructura.
B) L’ avantatge competitiu i les estratègies de desenvolupament Empresarial
L’avantatge competitiu, és el conjunt de característiques que L’empresa ha de desenvolupar per obtenir i reforçar una posició d’avantatge Davant dels seus competidors.
Una estratègia competitiva té com a Objectiu fonamental l’obtenció d’un avantatge Competitiu
3A I 3B. Estratègia d’enfocament o d’especialització: Aquesta Estratègia consisteix a aplicar els avantatges competitius de l’empresa, ja Siguin de lideratge de costos o de diferenciació del producte, en un segment del mercat en concret.
En Conclusió: té sentit dotar el producte de valor afegit quan volem fer servir Estratègies competitives de diferenciació
A) Factors que condicionen les decisions de localització
Localització: L’objectiu D’una bona localització pot ser garantir que els costs siguin mínims, i/o Proporcionar un màxim accés als mercats
Empreses comercials: accés a la demanda del mercat: analitzar si Hi ha consumidors, analitzar competencia.
Empreses industrials:
Proveiment materies rpimeres:
cost, facilitat, qualitat/ comunic I transport/
Accés/ polígons/submin d’aigua/cost construcció solar.
Legislació: normative legal, fiscal, mercantile, del sector, Mediambiental,
Existencia sinergies/ legió i finançament.
S’ha de Fer: Estudi de mercat Anàlisi de la producció Anàlisi dels costos: càlcul del llindar de Rendibilitat S’ha d’avaluar les diferents alternatives (de localització i Dimensions) i prendre una decisió. S’ha De preveure anar augmentant la capacitat productiva al llarg de la vida de L’empresa.
La seva finalitat és minimitzar costos: Minimitzar costos vol dir preus més barats i Per tant més competitivitat. Mà D’obra Matèries primeres Costos financers Costos fiscals
És negativa pel país d’origen ja Que: Augmenta l’atur Augmenta la desinversió A vegades es produeix per evadir la Legislació mediambiental
Un clúster, en L'àmbit econòmic, és una concentració geogràfica d'empreses, institucions i Agents relacionades amb un determinat mercat, producte o sector industrial. Aquesta agrupació crea unes economies de concentració que Proporciona avantatges competitius.
També impliquen la definició del camp d’activitat i de les unitats Estratègiques de negoci en què es vol que actuï l’empresa.
El creixement de L’empresa es produeix quan té lloc una augment de les dimensions de L’empresa o del seu volum d’operacions. En canvi, es parla de desenvolupament quan es Fa referència a canvis qualitatius en les característiques del negocis de L’empresa. Per a créixer hi ha Dues vies: creixement intern i extern.
Creixement intern: avantatges: Permet l’adquisició de factors més RecentsPresenta la possibilitat d’un creixement molt planifica desavantatges: lent
El creixement Extern presenta diversos avantatges respecte de l’intern:
Un Important estalvi de temps superar una determinada barrera d’entrada Aquesta Via és més fàcil d’utilitzar en mercats o sectors madurs, ja que normalment Aquests es troben sobredimensionats
contrapartides: més car que el creixement intern/ problemes D’integració
Existeixen dues vies per formular estratègies de creixement Extern: la integració de societats(pura/absorció) i la participació en societats.
L'estratègia De diversificació consisteix en què l'empresa afegeix simultàniament nous Productes i nous mercats als ja existents :Relacionada vertical fusió Empreses dif etapes proces prod Relacionada Horitzontal (o Càrtel): mateixa industria mateixos productes No Relacionada o fusió de conglomerat o “Holding”: combina companyies de diverses indústries Independents dins d'una mateixa organització.
C) L'estratègia de diversificació no relacionada: Els conglomerats empresarials o “Holdings”
Definició: Un Conglomerat és una Corporació formada per diverses empreses independents, interrelacionades per Vincles de propietat. La fusió augmenta i diversifica els actius de les empreses, Redueix la dependència de l'empresa d'un únic producte o servei.
c2) Raons Per a la diversificació no relacionada.
Millor assignació de recursos /És en Definitiva la base del raonament de la matriu de cartera BCG Recerca d'alta rendibilitat /Reducció Del risc /Objectius de la direcció: la Consecució d'altres objectius de la classe professional directiva, com ara Poder, estatus, possibilitats de promoció, increment de remuneracions, etc., Poden justificar aquest tipus d'estratègia.
c3) Inconvenient l'exigència Que imposa a la gerència de nivell corporatiu pel que fa a prendre decisions Intel·ligents pel que fa a negocis totalment diferents que operen en indústries I ambients totalment diferents.
Els gerents han de ser prou hàbils i Qualificats per a:Diferenciar una bona adquisició d'una dolenta.Seleccionar Directius capaços per dirigir cada negoci. Discernir propostes estratègiques Intel·ligents. Saber què fer si una Unitat de negoci ensopega.
A)Concepte d’internacionalització de l’empresa
La internacionalització és l’obertura als Mercats internacionals, és a dir, les Operacions que una empresa fa per vincular-se amb aquests mercats Internacionals.
A l’estratègia multidomèstica, les Empreses realitzen la seva activitat internacional país a país
A l’estratègia global, on s’ofereixen els mateixos productes intentant evitar duplicitat De tasques
A l’estratègia transnacional, l’empresa aconsegueix a la vegada L’eficiència global i la sensibilitat nacional/local.
Pimes:
Inconvenients: Poca formació empresarial Poca capacitat financera ualificació i formació tècnica del personal i Obsolescència tecnològica
Avantatges: Organització flexible i facilitat de comunicació Integració del personal Desenvolupament de mercats intersticials Creadores de feina
B)Empreses Multinacionals
La globalització és l’ Extensió de les relacions econòmiques entre diferents països, fins a l’extrem De crear una economia mundial, en la qual cada economia participant depèn de Les altres.
Globalització pimes:Presenten nivells De productivitat dels treball inferiors Tenen forts dèficits en activitat Innovadora,Operen amb productes relativament madurs