Avaluació joc heurístic

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,83 KB

 

JOC HEURÍSTIC

Els materials que fem servir són poc convencionals, diferents dels que trobem a les botigues de joguines. De vegades, són materials de rebuig de l’escola; de vegades, les famílies ens ajuden a recollir-ne i també en comprem a les ferreteries, a les merceries, etc. Una característica, però, sí que l’han de complir: n’hi ha d’haver una quantitat considerable per tal de permetre que els infants hi juguin sense problemes.

 Tres tipus de materials diferents, sempre pensats per tal que hi hagi possibilitats de combinar-los entre ells.

També són importants els contenidors que posem al seu abast i que sovint són pots de llauna de llet en pols o capses de galetes. Aquets recipients els permeten posar-hi i treure’n els diferents materials, fan soroll  i a vegades també els permet col·leccionar o acaparar grans quantitats d’objectes.

Seleccionem molt acuradament es material que ells hagin de manipular.

El joc heurístic desperta la curiositat, la creativitat i els estimula a anar fent descobertes.

Cada infant té el seu propi procés, no hi ha passos concrets que han de seguir.

El mateix material pot esdevenir un joc totalment diferent per a cadascun.

La imaginació és el motor de l’activitat que realitzen.

El joc heurístic aconsegueix que els nenes i les nenes d’aquesta edat, que necessiten molt de moviment, es concentrin durant força estona en una activitat intel·lectual.

Sempre tenim cura que l’ambient sigui agradable, tranquil i relaxat.

És una tècnica de mètodes exploratoris per resoldre problemes les possibles solucions dels quals es van descobrint mentre s’avança en la cerca d’un resultat satisfactori.

El joc compleix diferents funcions de la vida del nen. Durant el joc l’infant és actiu i per tant, satisfà el seu desig de moviment i d’acció.

El joc enriqueix els seus coneixements, les seves experiències i construeix un dels instruments que li permeten conèixer el món.

Mentre juga descobreix les propietats dels objectes que l’envolten i aprenen el que es pot fer.

Quan juga utilitza els moviments que acaba d’aprendre i diferents maneres d’activitat.

L’infant sempre que pot juga. L’infant en el joc apren a observar, a actuar seriosament. Mentre agrupa els objectes, els ajunta, construeix alguna cosa, aprèn a preveure el que construira es a dir experimenta.

El joc li ofereix la possibilitat de resoldre les seves tensions interiors. Desenvolupa la imaginació, li permet conèixer la vida dels adults.


Entradas relacionadas: