Atenció i suport psicosocial: aprenentatge, motivació i teories
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en catalán con un tamaño de 2,41 KB
Atenció i suport psicosocial
Persona - ésser biopsicosocial
1. Biològica: necessitats físiques. 2. Psíquica: necessitats psicològiques. 3. Social: necessitats socials.
Conjunt d'actuacions dirigides a mantenir la capacitat funcional biològica, psicològica i social de la persona o retardar la seva pèrdua.
Atenció o intervenció assistencial: suplir les necessitats que la persona no pot satisfer per si mateixa. Atenció o intervenció educativa: ensenyar a la persona a satisfer les seves necessitats per si mateixa.
Aprenentatge d'habilitats i conductes
1. No només, aprèn conceptes o coneixements. 2. Aprèn valors, habilitats i conductes. 3. L'aprenentatge el pot adquirir de manera espontània o programada. 4. Podem aprendre de manera formal, no formal, informal.
L'aprenentatge és un conjunt de processos mitjançant els quals adquirim coneixements, competències, valors, habilitats i conductes.
Formal: Intencionada, planificada i reglada. Ex: ESO, etc. No Formal: Intencionada, planificada i fora de l'àmbit de l'escolaritat obligatòria. Ex: extraescolars, etc. Informal: aprenentatge espontani, no planificat. Ex: adquirir coneixements a través dels mitjans de comunicació.
Qualsevol de les modalitats d'aprenentatge ajuda a adquirir coneixements, valors... Factors que l'afavoreixen: intel·ligència, actitud i motivació, maduració i experiència.
Intel·ligència i aprenentatge
L'intel·ligència té discerniment, pensa abans d'actuar, cerca i escolleix la millor alternativa. Posa en pràctica el que sap i ha après. La persona intel·ligent és capaç d'adaptar-se al canvi. La intel·ligència la podem mesurar amb una puntuació que anomenem quocient intel·lectual (QI).
... (contingut truncat per brevetat)
Motivació i aprenentatge
Actitud: predisposició a respondre d'una determinada manera davant una situació. Motivació: disposició de la persona a realitzar una determinada conducta fonamental en el procés d'aprenentatge.
... (contingut truncat per brevetat)
Teories de l'aprenentatge
Corrents teòrics que expliquen com funciona l'aprenentatge.
Conductisme: primera meitat del segle XX (1930-1960)
Cognitivisme constructivisme: sorgeix a mitjans del segle XX.
... (contingut truncat per brevetat)