Atenció i suport psicosocial: aprenentatge, motivació i teories

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,41 KB

Atenció i suport psicosocial

Persona - ésser biopsicosocial

1. Biològica: necessitats físiques. 2. Psíquica: necessitats psicològiques. 3. Social: necessitats socials.

Conjunt d'actuacions dirigides a mantenir la capacitat funcional biològica, psicològica i social de la persona o retardar la seva pèrdua.

Atenció o intervenció assistencial: suplir les necessitats que la persona no pot satisfer per si mateixa. Atenció o intervenció educativa: ensenyar a la persona a satisfer les seves necessitats per si mateixa.

Aprenentatge d'habilitats i conductes

1. No només, aprèn conceptes o coneixements. 2. Aprèn valors, habilitats i conductes. 3. L'aprenentatge el pot adquirir de manera espontània o programada. 4. Podem aprendre de manera formal, no formal, informal.

L'aprenentatge és un conjunt de processos mitjançant els quals adquirim coneixements, competències, valors, habilitats i conductes.

Formal: Intencionada, planificada i reglada. Ex: ESO, etc. No Formal: Intencionada, planificada i fora de l'àmbit de l'escolaritat obligatòria. Ex: extraescolars, etc. Informal: aprenentatge espontani, no planificat. Ex: adquirir coneixements a través dels mitjans de comunicació.

Qualsevol de les modalitats d'aprenentatge ajuda a adquirir coneixements, valors... Factors que l'afavoreixen: intel·ligència, actitud i motivació, maduració i experiència.

Intel·ligència i aprenentatge

L'intel·ligència té discerniment, pensa abans d'actuar, cerca i escolleix la millor alternativa. Posa en pràctica el que sap i ha après. La persona intel·ligent és capaç d'adaptar-se al canvi. La intel·ligència la podem mesurar amb una puntuació que anomenem quocient intel·lectual (QI).

... (contingut truncat per brevetat)

Motivació i aprenentatge

Actitud: predisposició a respondre d'una determinada manera davant una situació. Motivació: disposició de la persona a realitzar una determinada conducta fonamental en el procés d'aprenentatge.

... (contingut truncat per brevetat)

Teories de l'aprenentatge

Corrents teòrics que expliquen com funciona l'aprenentatge.

  • Conductisme: primera meitat del segle XX (1930-1960)

  • Cognitivisme constructivisme: sorgeix a mitjans del segle XX.

... (contingut truncat per brevetat)

Entradas relacionadas: