Aprenentatge i desenvolupament motor

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 10,48 KB



Teories Que explicant aprenentatge i control habilitats motrius



Programas motors com a elements de control Motor

Model de Circuit Tancat (Adams, 1971)

-És aplicable a Tasques motrius continues i d’execució relativament lenta

- es pot preveure i Controlar en el temps i moviments,no depens de lentorn

-(ciclista-equilibrsta-escalada lenta)

-"Petjada de Memòria”: imatge mental d'allò que farem

-"Petjada Perceptiva”: sensació que es té Mentre realitzant l'activitat

Model de Circuit obert (Lashley, 1950)

-S’aplica a les tasques d’execució única (lineal) o realitzades de forma ràpida – es donen en un entorn Que no controlem i es variable

-(tir amb arc-servei de tenis- tir liure )

Programas generalitzats i esquemes motors (schimidt)


Programes motors generalitzats

-que el que emmagatzema La nostra memòria no són patrons generalitzats. -Emmagatzema Els elements en comú d’una família de moviments. -El patró motor s’adapta a cada situació.

– emmagatzemen famílies de moviments

Esquemes motors

Conjunt de regles que ens permet contextualitzar La nostra activitat motriu.
- permeten aplicar l’execució de Forma variada - S’aprèn la relació - Tasques obertes. - S’estableix i es memoritza la regla. - relació distància-força Estableix una regla d’execució que consisteix un exemple D’Esquema motor – emmagatzemen les normes

Models Processament De la informació

(materniuk)


Model que divideix L’execució motriu en 3 fases


Una errada provoca el fracàs en lasolimment del Objectiu

M. Perceptiu

-Identifica i integra Dades sensorials ,exteroceptives i interoceptives.

-Les informacions de l’entorn són enviades al Mecanisme de decisió, però també es guarden a la memòria

M. Decisió

-factor que incideix: entorn variable. -Intervenen Les capacitats cognitives de l’individu.- El subjecte escull D’entre les respostes que té emmagatzemades la que més S’ajusta a la situació concreta.

M. Execució

-Encarregat de la realització del moviment.
- És El responsable de l’organització motriu que coordinarà les Diferents accions musculars implicades

Models descriptius

(fitts i Posner)


Model que divideix l’aprenentatge motor en 3 Fases

F. Cognitiva

l'alumne percep la informació –lents,inconscients i ineficients

F.Associativa

Es produeixen ajustos debut a la informació Rebuda –mes fluids, fiables i eficients

F.Autònoma

Alumne té cert control sobre l'activitat fins al Punt d'automatitzar el moviment,-precisos,consistensi amb pocs Error i eficients

Models ecològics i dels sistemes Dinàmics/complexes

Principis Teòrics (Berneisten

-la solució del Problema motor ve determinat per les possibilitats motrius que Tenim

-Els moviments mai són IDÈNTICS. -El control Dels moviments té un caràcter global, es va corregint al llarg Del seu desenvolupament- relació inseparable entre subjecte i Ambient

Teoria S. Dinàmics (Keslo)

-explica l’aprenentatge A partir d’una sèrie de mecanismes no lineals, menys dependents Del processament d’informació i més associats al caràcter Complex de l’ésser humà (

-El cos humà com a sistema compost de molts Elements que interactuen entre si donant lloc a diversos Comportaments



Teories Que explicant aprenentatge i control habilitats motrius



Programas motors com a elements de control Motor

Model de Circuit Tancat (Adams, 1971)

-És aplicable a Tasques motrius continues i d’execució relativament lenta

- es pot preveure i Controlar en el temps i moviments,no depens de lentorn

-(ciclista-equilibrsta-escalada lenta)

-"Petjada de Memòria”: imatge mental d'allò que farem

-"Petjada Perceptiva”: sensació que es té Mentre realitzant l'activitat

Model de Circuit obert (Lashley, 1950)

-S’aplica a les tasques d’execució única (lineal) o realitzades de forma ràpida – es donen en un entorn Que no controlem i es variable

-(tir amb arc-servei de tenis- tir liure )

Programas generalitzats i esquemes motors (schimidt)


Programes motors generalitzats

-que el que emmagatzema La nostra memòria no són patrons generalitzats. -Emmagatzema Els elements en comú d’una família de moviments. -El patró Motor s’adapta a cada situació.

– emmagatzemen famílies de moviments

Esquemes motors

Conjunt de regles que ens permet contextualitzar La nostra activitat motriu. - permeten aplicar l’execució de Forma variada - S’aprèn la relació - Tasques obertes. - S’estableix i es memoritza la regla. - relació distància-força Estableix una regla d’execució que consisteix un exemple D’Esquema motor – emmagatzemen les normes

Models Processament De la informació

(materniuk)


Model que divideix L’execució motriu en 3 fases


Una errada provoca el fracàs en lasolimment del Objectiu

M. Perceptiu

-Identifica i integra Dades sensorials ,exteroceptives i interoceptives.

-Les informacions de l’entorn són enviades al Mecanisme de decisió, però també es guarden a la memòria

M. Decisió

-factor que incideix: entorn variable. -Intervenen Les capacitats cognitives de l’individu.- El subjecte escull D’entre les respostes que té emmagatzemades la que més S’ajusta a la situació concreta.

M. Execució

-Encarregat de la realització del moviment. - És El responsable de l’organització motriu que coordinarà les Diferents accions musculars implicades

Models descriptius

(fitts i Posner)


Model que divideix l’aprenentatge motor en 3 Fases

F. Cognitiva

l'alumne percep la informació –lents,inconscients i ineficients

F.Associativa

Es produeixen ajustos debut a la informació Rebuda –mes fluids, fiables i eficients

F.Autònoma

Alumne té cert control sobre l'activitat fins al Punt d'automatitzar el moviment,-precisos,consistensi amb pocs Error i eficients

Models ecològics i dels sistemes Dinàmics/complexes

Principis Teòrics (Berneisten

-la solució del Problema motor ve determinat per les possibilitats motrius que Tenim

-Els moviments mai són IDÈNTICS. -El control Dels moviments té un caràcter global, es va corregint al llarg Del seu desenvolupament- relació inseparable entre subjecte i Ambient

Teoria S. Dinàmics (Keslo)

-explica l’aprenentatge A partir d’una sèrie de mecanismes no lineals, menys dependents Del processament d’informació i més associats al caràcter Complex de l’ésser humà (

-El cos humà com a sistema compost de molts Elements que interactuen entre si donant lloc a diversos Comportaments


Entradas relacionadas: