Aprenentatge i desenvolupament motor
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en catalán con un tamaño de 10,48 KB
Teories Que explicant aprenentatge i control habilitats motrius | ||||
Programas motors com a elements de control Motor | Model de Circuit Tancat (Adams, 1971) | -És aplicable a Tasques motrius continues i d’execució relativament lenta - es pot preveure i Controlar en el temps i moviments,no depens de lentorn -(ciclista-equilibrsta-escalada lenta) | -"Petjada de Memòria”: imatge mental d'allò que farem -"Petjada Perceptiva”: sensació que es té Mentre realitzant l'activitat | |
Model de Circuit obert (Lashley, 1950) | -S’aplica a les tasques d’execució única (lineal) o realitzades de forma ràpida – es donen en un entorn Que no controlem i es variable | -(tir amb arc-servei de tenis- tir liure ) | ||
Programas generalitzats i esquemes motors (schimidt) | Programes motors generalitzats | -que el que emmagatzema La nostra memòria no són patrons generalitzats. -Emmagatzema Els elements en comú d’una família de moviments. -El patró motor s’adapta a cada situació. – emmagatzemen famílies de moviments | ||
Esquemes motors | Conjunt de regles que ens permet contextualitzar
La nostra activitat motriu. | |||
Models Processament De la informació(materniuk) | Model que divideix L’execució motriu en 3 fases Una errada provoca el fracàs en lasolimment del Objectiu | M. Perceptiu | -Identifica i integra Dades sensorials ,exteroceptives i interoceptives. -Les informacions de l’entorn són enviades al Mecanisme de decisió, però també es guarden a la memòria | |
M. Decisió | -factor que incideix: entorn variable. -Intervenen Les capacitats cognitives de l’individu.- El subjecte escull D’entre les respostes que té emmagatzemades la que més S’ajusta a la situació concreta. | |||
M. Execució | -Encarregat de la realització del moviment. | |||
Models descriptius(fitts i Posner) | Model que divideix l’aprenentatge motor en 3 Fases | F. Cognitiva | l'alumne percep la informació –lents,inconscients i ineficients | |
F.Associativa | Es produeixen ajustos debut a la informació Rebuda –mes fluids, fiables i eficients | |||
F.Autònoma | Alumne té cert control sobre l'activitat fins al Punt d'automatitzar el moviment,-precisos,consistensi amb pocs Error i eficients | |||
Models ecològics i dels sistemes Dinàmics/complexes | Principis Teòrics (Berneisten | -la solució del Problema motor ve determinat per les possibilitats motrius que Tenim -Els moviments mai són IDÈNTICS. -El control Dels moviments té un caràcter global, es va corregint al llarg Del seu desenvolupament- relació inseparable entre subjecte i Ambient | ||
Teoria S. Dinàmics (Keslo) | -explica l’aprenentatge A partir d’una sèrie de mecanismes no lineals, menys dependents Del processament d’informació i més associats al caràcter Complex de l’ésser humà ( -El cos humà com a sistema compost de molts Elements que interactuen entre si donant lloc a diversos Comportaments |
Teories Que explicant aprenentatge i control habilitats motrius | ||||
Programas motors com a elements de control Motor | Model de Circuit Tancat (Adams, 1971) | -És aplicable a Tasques motrius continues i d’execució relativament lenta - es pot preveure i Controlar en el temps i moviments,no depens de lentorn -(ciclista-equilibrsta-escalada lenta) | -"Petjada de Memòria”: imatge mental d'allò que farem -"Petjada Perceptiva”: sensació que es té Mentre realitzant l'activitat | |
Model de Circuit obert (Lashley, 1950) | -S’aplica a les tasques d’execució única (lineal) o realitzades de forma ràpida – es donen en un entorn Que no controlem i es variable | -(tir amb arc-servei de tenis- tir liure ) | ||
Programas generalitzats i esquemes motors (schimidt) | Programes motors generalitzats | -que el que emmagatzema La nostra memòria no són patrons generalitzats. -Emmagatzema Els elements en comú d’una família de moviments. -El patró Motor s’adapta a cada situació. – emmagatzemen famílies de moviments | ||
Esquemes motors | Conjunt de regles que ens permet contextualitzar La nostra activitat motriu. - permeten aplicar l’execució de Forma variada - S’aprèn la relació - Tasques obertes. - S’estableix i es memoritza la regla. - relació distància-força Estableix una regla d’execució que consisteix un exemple D’Esquema motor – emmagatzemen les normes | |||
Models Processament De la informació(materniuk) | Model que divideix L’execució motriu en 3 fases Una errada provoca el fracàs en lasolimment del Objectiu | M. Perceptiu | -Identifica i integra Dades sensorials ,exteroceptives i interoceptives. -Les informacions de l’entorn són enviades al Mecanisme de decisió, però també es guarden a la memòria | |
M. Decisió | -factor que incideix: entorn variable. -Intervenen Les capacitats cognitives de l’individu.- El subjecte escull D’entre les respostes que té emmagatzemades la que més S’ajusta a la situació concreta. | |||
M. Execució | -Encarregat de la realització del moviment. - És El responsable de l’organització motriu que coordinarà les Diferents accions musculars implicades | |||
Models descriptius(fitts i Posner) | Model que divideix l’aprenentatge motor en 3 Fases | F. Cognitiva | l'alumne percep la informació –lents,inconscients i ineficients | |
F.Associativa | Es produeixen ajustos debut a la informació Rebuda –mes fluids, fiables i eficients | |||
F.Autònoma | Alumne té cert control sobre l'activitat fins al Punt d'automatitzar el moviment,-precisos,consistensi amb pocs Error i eficients | |||
Models ecològics i dels sistemes Dinàmics/complexes | Principis Teòrics (Berneisten | -la solució del Problema motor ve determinat per les possibilitats motrius que Tenim -Els moviments mai són IDÈNTICS. -El control Dels moviments té un caràcter global, es va corregint al llarg Del seu desenvolupament- relació inseparable entre subjecte i Ambient | ||
Teoria S. Dinàmics (Keslo) | -explica l’aprenentatge A partir d’una sèrie de mecanismes no lineals, menys dependents Del processament d’informació i més associats al caràcter Complex de l’ésser humà ( -El cos humà com a sistema compost de molts Elements que interactuen entre si donant lloc a diversos Comportaments |