Que va aportar la independencia dels Estats Units al liberalisme chuleta

Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral

Escrito el en catalán con un tamaño de 8,19 KB

TEIXITS I ESTAMPATS - WILLIAM MORRIS

W.Morris: dissenys de paper pintats molts motius vegetals i animals. Líders espirituals del ressorgiment de l'artesania. Del mateix Morris i de John Ruskin sorgí el moviment anomenat Arts and Craft. consideraven l'activitat artesana i creien que el disseny havia de fonamentar-se en principis artesanals.Fundó en 1891Kelmscott Press donde produjo trabajos originales.Dissenys de rajoles, teixits i mobles foren molt ben acollits per la classe mitja urbana de l'època. Rural, natural,La realitat econòmica i comercial l'obligà a practicar la divisió del treball com qualsevol altra fabricant de l'època.

El concepte de mòdul

Un mòdul és una forma, tridimensional o plana, que ha estat creada per a ser repetida i combinada amb ella mateixa, per a construir un forma composta més gran.

Les xarxes modulars

 es construeixen a partir d'un mòdul que es combinarà amb molts d'altres iguals per a cobrir completament una superfície. Les xarxes modulars bàsiques es construeixen amb figures geomètriques que encaixen entre elles.

ELABORACIÓ D'UN SISTEMA MODULAR EN COLOR PER A UN ESTAMPAT

rectangle dividit en quatre parts iguals

EL PACKAGING. ENVASOS I EMBALATGES

Funcionals: protegir, transportar, emmagatzemar, facilitar l'ús del producte i mantenir-lo en els seves condicions òptimes fins que sigui adquirit pel comprador. També ha de permetre que el puguem agafar, que el puguem apilar conjuntament amb d'altres, etc.

Econòmiques: S'ha d'evitar que el packaging encarregui molt el producte i també ha d'evitar costos excessius durant la distribució.

Ecològiques: ser un envàs reutilitzable, reciclable, biodegradable, que no provoqui restes o residus durant la seva fabricació, que no alteri o malmeti els productes.

Comunicacionals: ha de ser el suport d'informació per a l'usuari. Ha de ser fàcil de localitzar i de diferenciar. Pot aportar significació i importància al producte i contribuir a la identitat de la marca.

Elements a considerar dels envasos i embolcalls

-Adequacióal producte i a les funcions que ha de complir

-Material

-Tractament que s'ha fet al material

-Tecnologia de fabricació

-Forma

-Tancaments, unions

-Punts de suport

-Nanses o d'altres elements per a subjectar-los i manejar-los

-Elements de protecció (dobles parets, recobriments...)

-Part gràfics (superfícies, tipografia, composició dels textos, color, imatges...)

COLOR I ENVAS

-Color simbòlic: us psicologia col·lectiva

-Color emblemàtic:Podem reconèixer un simbolisme pràctic utilitari.Creat amb un esperit corporativista per tal d'ajudar a identificar i memoritzar les empreses o serveis públics.

-Color "senyalètic": portar l'atenció visual a determinats punts-clau.

OBJECTES I

els esforços reformistes de l'Anglaterra Victoriana per a redreçar l'eclecticisme i el 'mal gust' en el disseny d'objectes industrial. Un d'aquest personatge fou Henry Cole. Ell volia demostrar la uníón del mejor arte con la manufactura. La seva obra més important va ser un joc de té de color blanc que estava inspirat en els atuells grecs.

(La Revolució Industrial es va iniciar durant les primeres dècades del Segle XIX a Gran Bretanya, encara que després es va estendre a tot el continent í es desenvolupà paral·lelament en els Estats Units amb característiques una mica diferents.)


Entradas relacionadas: