Anàlisi de Mercat, Màrqueting i Producte: Guia Completa

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,37 KB

El Mercat

  • Segmentació: dividir en grups amb característiques homogènies entre si.
  • Procés: 2 fases; recollida d'informació i ordenació de les variables. Mètode Belson (QM: consum de l'empresa/mostra total · 100).
  • Elasticitat: (variació relativa de la quantitat/variació relativa del preu).

Investigació Comercial

És el procés d'identificació, valoració, recopilació, registre i anàlisi sistemàtica d'informació rellevant amb la finalitat de comprendre l'entorn, millorar la presa de decisions o avaluar resultats que se li presenten a l'empresa.

  • Tipus: Exploratòries, Concloents, Descriptives, Causals.
  • Procés d'investigació:
    1. Identificació del problema.
    2. Definició d'objectius.
    3. Disseny d'investigació.
    4. Recollida d'informació (Qualitatives: creativitat, dinàmica de grups, entrevistes, observació, pseudocompra, tècnica projectiva. Quantitatives: base de dades, panells, enquestes).
    5. Tractament i interpretació de la informació (anàlisi univariant, bivariant, multivariant).
    6. Presentació dels resultats (-Introducció, -Continguts, -Objectius, -Metodologia, -Resultats, -Conclusions, -Annexos).

Pla de Màrqueting

Instrument de gestió, on es concreten les accions com...

  • Etapes:
    1. Anàlisi de la situació de partida (interns: anàlisi de l'empresa i el producte; i externs: anàlisi del mercat i l'entorn). Conclusions a l'anàlisi DAFO.
    2. Establiment de polítiques i objectius.
    3. Selecció d'estratègia.
    4. Elaboració del pressupost (ingressos, costos, beneficis).
    5. Seguiment i control de l'estratègia.

Producte

  • Elements identificadors: (Marca, envàs, etiqueta i qualitat).
  • Cicle de vida: (Llançament, creixement, maduresa i declivi).
  • Línies de producte: productes que tenen una característica en comú.

Preu

Valor monetari del producte.

  • Processos de presa de decisions sobre el preu:
    1. Mètodes de fixació (basats en els costos, demanda, competència).
    2. Objectius estratègics del preu (per al llançament del producte, estratègia de vendes, posicionament en el mercat).
    3. Estratègies de preus (preus diferencials, preus competitius, psicològics, per línies de producte).

Distribució

Conjunt d'operacions per fer arribar els productes i serveis des del productor fins al comprador final.

  • Canals: Intermedi (agent, majoristes, minoristes). Tipus: Directe, Curt, Llarg, Molt llarg.

Comunicació

Procés pel qual el venedor trasllada informació al possible comprador amb l'objectiu d'aconseguir una resposta comercial positiva.

  • Elements: Personals (emissor, receptor). Funcionals (missatge, canal, codi, retroalimentació). Ambientals (soroll, entorn).
  • Política de comunicació:
    1. Venda personal.
    2. Màrqueting directe.
    3. Publicitat (objectiu: informar, recordar, persuadir).
    4. Relacions públiques.
    5. Promoció de vendes (elements: preu, qualitat, regals, sorteig...).

Entradas relacionadas: