Anàlisi de Mercat, Màrqueting i Producte: Guia Completa
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Economía
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,37 KB
El Mercat
- Segmentació: dividir en grups amb característiques homogènies entre si.
- Procés: 2 fases; recollida d'informació i ordenació de les variables. Mètode Belson (QM: consum de l'empresa/mostra total · 100).
- Elasticitat: (variació relativa de la quantitat/variació relativa del preu).
Investigació Comercial
És el procés d'identificació, valoració, recopilació, registre i anàlisi sistemàtica d'informació rellevant amb la finalitat de comprendre l'entorn, millorar la presa de decisions o avaluar resultats que se li presenten a l'empresa.
- Tipus: Exploratòries, Concloents, Descriptives, Causals.
- Procés d'investigació:
- Identificació del problema.
- Definició d'objectius.
- Disseny d'investigació.
- Recollida d'informació (Qualitatives: creativitat, dinàmica de grups, entrevistes, observació, pseudocompra, tècnica projectiva. Quantitatives: base de dades, panells, enquestes).
- Tractament i interpretació de la informació (anàlisi univariant, bivariant, multivariant).
- Presentació dels resultats (-Introducció, -Continguts, -Objectius, -Metodologia, -Resultats, -Conclusions, -Annexos).
Pla de Màrqueting
Instrument de gestió, on es concreten les accions com...
- Etapes:
- Anàlisi de la situació de partida (interns: anàlisi de l'empresa i el producte; i externs: anàlisi del mercat i l'entorn). Conclusions a l'anàlisi DAFO.
- Establiment de polítiques i objectius.
- Selecció d'estratègia.
- Elaboració del pressupost (ingressos, costos, beneficis).
- Seguiment i control de l'estratègia.
Producte
- Elements identificadors: (Marca, envàs, etiqueta i qualitat).
- Cicle de vida: (Llançament, creixement, maduresa i declivi).
- Línies de producte: productes que tenen una característica en comú.
Preu
Valor monetari del producte.
- Processos de presa de decisions sobre el preu:
- Mètodes de fixació (basats en els costos, demanda, competència).
- Objectius estratègics del preu (per al llançament del producte, estratègia de vendes, posicionament en el mercat).
- Estratègies de preus (preus diferencials, preus competitius, psicològics, per línies de producte).
Distribució
Conjunt d'operacions per fer arribar els productes i serveis des del productor fins al comprador final.
- Canals: Intermedi (agent, majoristes, minoristes). Tipus: Directe, Curt, Llarg, Molt llarg.
Comunicació
Procés pel qual el venedor trasllada informació al possible comprador amb l'objectiu d'aconseguir una resposta comercial positiva.
- Elements: Personals (emissor, receptor). Funcionals (missatge, canal, codi, retroalimentació). Ambientals (soroll, entorn).
- Política de comunicació:
- Venda personal.
- Màrqueting directe.
- Publicitat (objectiu: informar, recordar, persuadir).
- Relacions públiques.
- Promoció de vendes (elements: preu, qualitat, regals, sorteig...).