Anàlisi d'Escultures i Pintures: Chillida i Kandinsky

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,17 KB

Anàlisi Formal: Escultura 1

Composició

Representació d'una dona reclinada sobre una superfície horitzontal amb un gran buit sota els pits. Figuració simbòlicament esquemàtica, amb la cara desproporcionada per potenciar l'anatomia femenina. Predomini de la línia corba, transmetent tranquil·litat i repòs. Fascinació per les implicacions simbòliques del buit i l'excavació en volums sòlids.

Contingut i Significació

Figura ajaguda, tema recurrent de l'autor. Reinterpretació de deesses prehistòriques, amb èmfasi en el ventre (buit) i els pits. Funció decorativa i mitològica.

Detalls de l'Obra

  • Autor: Eduardo Chillida
  • Cronologia: 1959 - 1963
  • Estil: Art abstracte
  • Tècnica: Forja
  • Material: Acer
  • Formes: Escultura exempta
  • Cromatisme: Monocroma
  • Localització: Galeria Maeght, París

Tema

Equilibri entre zones massisses i buides, amb la forma desenvolupant-se lliurement a l'espai. Els espais buits són parts integrants de l'escultura.

Anàlisi Formal: Escultura 2

Composició

Estructura abstracta, sense pretensions figuratives. Chillida crea buits mitjançant formes corbes i rectes, dibuixant grafismes a l'espai.

Moviment

Dinamisme per la relació entre massa i buit, mostrant l'aspecte intern i extern de l'obra. Sensació de moviment constant.

Detalls de l'Obra

  • Eix de simetria: No en té, però presenta una línia de moviment ondulada.
  • Llum: Joc de llum pels espais buits i la línia ondulada.
  • Ritme: Canvi de ritme; esquerra més recargolada, dreta més suau i recta.

Batalla (Pintura)

Detalls de l'Obra

  • Autor: Wassily Kandinsky
  • Cronologia: 1911
  • Estil: Art abstracte
  • Tècnica: Oli
  • Suport: Tela
  • Localització: Düsseldorf

Tema

Inicialment, una batalla entre cavallers en un paisatge de fades. Posteriorment, interpretada com una lluita entre elements pictòrics: groc vs. blau, línia recta vs. línia corba.

Anàlisi Formal

Dibuix: Ús del punt i la línia. Formes diluïdes en colors contrastats.

Color: Simfonia de colors i formes que transmeten bellesa i emoció.

Composició

Inspirada en un conte de fades: centre amb muntanya blava i castell; esquerra amb cavallers lluitant sobre un arc de Sant Martí. Evolució cap a un conflicte entre elements abstractes: groc vs. blau, corba vs. angle.

Contingut i Significat

Pertany a les sèries "Composicions" i "Improvisacions" (1910-1914). No pretén ser narrativa, sinó un conflicte abstracte.

Fauvisme

  • Primer moviment avantguardista del segle XX.
  • Colors no convencionals per expressar sentiments.
  • Perspectiva i volum ignorats; els colors defineixen els objectes.
  • Llum forta, taca plana i extensa amb contorns gruixuts.
  • El color com a vehicle d'emocions.
  • Moviment pictòric dels "fauves" (feres), qualificació irònica de Louis Vauxelles (1905).

Entradas relacionadas: