Anàlisi Entorn Competitiu: 5 Variables Clau per a l'Èxit del Negoci

Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,88 KB

* Anàlisi entorn competitiu: La situació competitiva d'una empresa depèn de 5 variables, que determinaran l'èxit del negoci:

1. Amenaces de Nous Competidors:

Facilitats dels nous competidors en un mercat, faran que sigui poc atractiu i amb una rendibilitat baixa. Aquesta amenaça serà limitada per barreres per als nous competidors:

  • Barreres d'entrada: Dificulten que l'empresa es posicioni en un nou mercat, fent que la inversió sigui poc atractiva. (ex: necessitat d'inversió inicial elevada)
  • Barreres de sortida: Una vegada un nou competidor s'introdueix en el mercat, fan complicat que surti (ex. dificultats de desinversió)

2. Amenaces de Productes Substitutius:

L'existència de productes substitutius que facin competència als productes existents, que farà que no només haurà de competir només amb empreses de productes semblants, sinó també empreses d'altres sectors. Factors per minimitzar aquesta amenaça:

  • Dificultat dels clients per substituir el producte/costos elevats per fer-ho.
  • Nivell elevat de diferenciació del producte.

3. Grau de Rivalitat dels Competidors:

Mercat amb molta competència/molts competidors, determinarà l'èxit/expectatives de futur del negoci, ja que el fan menys atractiu. La rivalitat interna depèn de:

  • Estructura de la competència (molts competidors de poca dimensió faran que sigui més intensa)
  • Tipus de mercat, en funció de la competència (comp. perfecte, monopoli, oligopoli..), ja que com més competència hi hagi més rivalitat tindran els competidors.

4. Poder de Negociació dels Proveïdors:

Capacitat dels proveïdors per determinar les característiques de l'operació de compravenda (preu, qualitat, terminis lliurament i pagament..)

5. Poder de Negociació dels Clients:

Força dels clients i capacitat per imposar condicions en les variables fonamentals de l'operació de compravenda (preu, qualitat, terminis de lliurament…)

--Un cop examinats aquests elements l'empresa està en disposició de formular una estratègia corporativa.

Estratègies Competitives: Estratègies de negoci que una empresa pot implantar per obtenir avantatge competitiu:

  • Estratègia de Diferenciació: Fer que el producte sigui significativament diferent del dels competidors o una percepció que és únic. El client paga més.
  • Estratègia de Lideratge en Costos: Produir amb els costos més baixos, per oferir a un preu inferior al de la competència.
  • Estratègia d'Enfocament: Centrar-se en un segment del mercat, aplicant la diferenciació i/o el lideratge en costos, així s'aplica l'estratègia competitiva més convenient a cada segment del mercat.

Entradas relacionadas: