Al règim general d’iva tenim el tipus impositiu general del 21%, el reduït del 10%, i el hiperreduït del 1%, es cert?

Enviado por Chuletator online y clasificado en Plástica y Educación Artística

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,88 KB

El color a la composició (tema-2)

  • Colors anàlegs: Colors que es troben a banda i banda de qualsevol color en el centre cromàtic. Si s’ajunten produeixen una sensació d’harmonia.

  • Colors complementaris:


    Colors de l'espectre visible situats en el centre cromàtic de tal manera que un color queda oposat a l’altre.
  • Colors monocromàtics:


    un sol color i les seves diferents tonalitats. Produeixen una sensació d’unitat i estabilitat
  • Llei dels tres terços:


    Estudi de fotografia, on dividim el visor, si estan a prop o emmarcats dins dels punts crítics, l’ull és més capaç de retenir la imatge 

Composició: 

Organitzar les formes visuals dins de l’espai disponible.

Selecció i disposició del subjecte amb la intenció de comunicar.

Hi trobem l'enquadrament, que és la porcíó de realitat que le fotograf col·loca dins la imatge.

Per determinar l’enquadrament: 


Escala:


Relació entre la superfície ocupada per la imatge d’un objecte determinat i la superfície total d’enquadrament, Això s’anomena plànol, i per determinar l’escala tenim diferents tipus de plànols.
  • Gran pla general:


    gran extensió visual (la persona queda molt petita)
  • Pla general:


    El paisatge ja no és el protagonista gairebé absolut de la composició
  • Pla sencer:


    Es deixa cert espai a dalt i a baix de la imatge principal perquè la composició es veu amb equilibri
  • Pla mitjà:


    Desde la cintura fins al cap
  • Pla al detall:


    ens acostem per trobar l’objecte principal, desde la part superior del pit fins al cap
  • Pla al gran detall:


    Ens acostem més encara, normalment un objecte molt de prop, o la cara 
  • Pla d’ultra gran detall:


    Part molt important del objecte o subjecte (un ull per exemple), genera dramatisme.

Angulació:


Posició que adopta la càmera respecte de l’objecte o el subjecte
  • Angulació zenital: Picat absolut, desde dalt completament.

  • Angulació picat: Angulació més o menys de 45 graus fins als 90 graus

  • Angulació normal o mitjana: La càmera es troba paral·lela al objecte/subjecte

  • Angulació contrapicat: Ens trobem a una angulació inferior a els objectes/subjectes de l’escena

  • Angulació nadir: La càmera es col·loca completament abaix dels subjectes/objectes de l’escena.

Entradas relacionadas: