Actuar sobre la realitat immediata
Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio
Escrito el en catalán con un tamaño de 6,36 KB
EIXOS:
1- autonomía, 2- pensar i comunicar, 3- descobrir i tenir Iniciativa, 4- conviure i habitar el món.
CAPACITATS:
EIX 1 (capacitats1,2,3)
APRENDRE A SER I ACTUAR D’UNA MANERA CADA VEGADA MÉS AUTÒNOMA 1
progressar en el coneixement I domini del seu cos, en el moviment i la coordinació, tot adonant-se de Les seves possibilitats. àl’infant ha de ser capaç De progressar, si algun no progressa és que passa alguna cosa i hem de buscar Una solució. Domini del cos
2. assolir Progressivament seguretat afectiva i emocional i anar-se formant una imatge Positiva d’ell mateix i dels altres. Afecte i emocions
3. adquirir Progressivament hàbits bàsics d’autonomia En accions quotidianes, per actuar amb seguretat i eficàcia. àrutines (posar-se la roba, pipi, caca...) hàbits i Autonomia les tres primeres capacitats Fan referència a l’àrea de “ser, aprendre i actuar cada vegada més autònoma”.
EIX 2 (capacitat
4,5)
APRENDRE A PENSAR I COMUNICAR
4. pensar, crear, elaborar explicacions I iniciar-se en les habilitats Matemàtiques bàsiques. àno és sumar, restar i Dividir, sinó identificar, ordenar, dalt/baix, esquerra/dreta... (les que tenen A veure amb l’espai i el temps) cognició i habilitats matemàtiques
5. progressar En la comunicació i expressió ajustada als diferents contextos i situacions de comunicació habituals per Mitjà dels diversos llenguatges(llenguatge Oral, llenguatge escrit...). àvol dir que l’infant s’ha D’adornar que en uns llocs ha de fer unes coses i en altres, altres coses). Comunicació en general EIX 3: (capacitat 6,7):APRENDRE A DESCOBRIR I TENIR INICIATIVA
6. observar I explorar l’entorn immediat, natural i físic, amb una actitud de curiositat i Respecte i participar, gradualment, en activitats socials i culturals. àexplorar l’entorn immediat. Si una persona vol treballar Alguna cosa que resulta ser llunyà per l’infant, primer s’ha de treballar allò Més proper i progressivament arribar al més llunyà. Aquesta, és la capacitat Que justifica l’àrea de l’entorn. Entorn i activitats culturals
7. mostrar Iniciativa per afrontar situacions de la vida quotidiana, identificar-ne els Perills i aprendre a actuar-hi en conseqüència. àprocurar que els infants no tinguin por a l’error. Surt de l’eix tres. INICIATIVA I PRUDÈNCIA EIX 4: (capacitat 8,9):APRENDRE A CONVIURE I HABITAR EL MÓN
8. conviure En la diversitat, avançant en la relació amb els altres i en la resolució Pacífica de conflictes. Conviure i resoldre els conflictes
9. comportar-se D’acord amb unes pautes de convivència que el portin cap a una autonomia Personal, cap a la col·laboració amb el grup i cap a la integració social. Normes i col·laboració OBJECTIUS DEL CICLE. EIX 1:
Objectiu 1: Identificar-se com a persona tot sentint seguretat i benestar emocional, Coneixent el propi cos, les seves necessitats i possibilitats, els hàbits de Salut, i guanyar confiança en la regulació d’un mateix. Objectiu 2: Ser I actuar d’una manera cada vegada més autònoma, resolent situacions quotidianes Amb actitud positiva i superant les dificultats. Objectiu 3: Sentir que Pertany a grups socials diversos, participant-hi activament i utilitzant els Hàbits, actituds,rutines i normes pròpies….