Actuar sobre la realitat immediata

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,36 KB

EIXOS:


1- autonomía, 2- pensar i comunicar, 3- descobrir i tenir Iniciativa, 4- conviure i habitar el món.

CAPACITATS:


EIX 1 (capacitats1,2,3)

APRENDRE A SER I ACTUAR D’UNA MANERA CADA VEGADA MÉS AUTÒNOMA 1

progressar en el coneixement I domini del seu cos, en el moviment i la coordinació, tot adonant-se de Les seves possibilitats. àl’infant ha de ser capaç De progressar, si algun no progressa és que passa alguna cosa i hem de buscar Una solució. Domini del cos
2. assolir Progressivament seguretat afectiva i emocional i anar-se formant una imatge Positiva d’ell mateix i dels altres. Afecte i emocions
3. adquirir Progressivament hàbits bàsics d’autonomia En accions quotidianes, per actuar amb seguretat i eficàcia.
àrutines (posar-se la roba, pipi, caca...) hàbits i Autonomia  les tres primeres capacitats Fan referència a l’àrea de “ser, aprendre i actuar cada vegada més autònoma”.
EIX 2 (capacitat
4,5
)

APRENDRE A PENSAR I COMUNICAR  
4. pensar, crear, elaborar explicacions I iniciar-se en les habilitats Matemàtiques bàsiques.
àno és sumar, restar i Dividir, sinó identificar, ordenar, dalt/baix, esquerra/dreta... (les que tenen A veure amb l’espai i el temps) cognició i habilitats matemàtiques
5. progressar En la comunicació i expressió ajustada als diferents contextos i situacions de comunicació habituals per Mitjà dels diversos llenguatges(llenguatge Oral, llenguatge escrit...).
àvol dir que l’infant s’ha D’adornar que en uns llocs ha de fer unes coses i en altres, altres coses). Comunicació en general EIX 3: (capacitat 6,7):APRENDRE A DESCOBRIR I TENIR INICIATIVA
6. observar I explorar l’entorn immediat, natural i físic, amb una actitud de curiositat i Respecte i participar, gradualment, en activitats socials i culturals.
àexplorar l’entorn immediat. Si una persona vol treballar Alguna cosa que resulta ser llunyà per l’infant, primer s’ha de treballar allò Més proper i progressivament arribar al més llunyà. Aquesta, és la capacitat Que justifica l’àrea de l’entorn. Entorn i activitats culturals
7. mostrar Iniciativa per afrontar situacions de la vida quotidiana, identificar-ne els Perills i aprendre a actuar-hi en conseqüència.
àprocurar que els infants no tinguin por a l’error. Surt de l’eix tres. INICIATIVA I PRUDÈNCIA EIX 4: (capacitat 8,9):APRENDRE A CONVIURE I HABITAR EL MÓN
8. conviure En la diversitat, avançant en la relació amb els altres i en la resolució Pacífica de conflictes. Conviure i resoldre els conflictes
9. comportar-se D’acord amb unes pautes de convivència que el portin cap a una autonomia Personal, cap a la col·laboració amb el grup i cap a la integració social. Normes i col·laboració  OBJECTIUS DEL CICLE. EIX 1:
Objectiu 1: Identificar-se com a persona tot sentint seguretat i benestar emocional, Coneixent el propi cos, les seves necessitats i possibilitats, els hàbits de Salut, i guanyar confiança en la regulació d’un mateix. Objectiu 2: Ser I actuar d’una manera cada vegada més autònoma, resolent situacions quotidianes Amb actitud positiva i superant les dificultats. Objectiu 3: Sentir que Pertany a grups socials diversos, participant-hi activament i utilitzant els Hàbits, actituds,rutines i normes pròpies….

EIX 2:

Objectiu 4: Aprendre amb i a través dels altres, Gaudir de la relació i integrar-se en el grup tot establint relacions afectives Positives amb actituds d’empatia i col·laboració i intentant resoldre conflictes De manera pacífica. Objectiu 5: Observar i experimentar en l’entorn Proper amb curiositat i interès, interpretant-lo i fent-se preguntes que Impulsin la comprensió del món natural, social, físic i material.

EIX 3:

Objectiu 6: Conèixer Experiències, històries i símbols de la cultura pròpia del país i de la D’altres companys i companyes, generant actituds de confiança i respecte per Les diferències i valorant les relacions socials i afectives que s’hi Estableixin. Objectiu 7: Representar i evocar aspectes de la realitat Viscuda, coneguda o imaginada i expressar-los mitjançant les possibilitats Simbòliqües que els ofereix el joc i altres formes de representació. Objectiu 8: Comprendre les intencions comunicatives d’altres infants i persones Adultes i expressar-se mitjançant la paraula, el gest i el joc.

EIX 4:

Objectiu 9: Desenvolupar Habilitats de comunicació, expressió, comprensió i representació per mitjà dels Llenguatges corporal, verbal, gràfic, musical, audiovisual i plàstic; iniciar El procés d’aprenentatge de la lectura i de l’escriptura, de les habilitats Matemàtiques bàsiques i de l’ús de les tecnologies de la informació i la Comunicació. Objectiu 10: Aprendre i gaudir de l’aprenentatge, pensar i Crear, qüestionar-se coses, fer-les ben fetes, plantejar i acceptar la crítica I fer créixer el coneixement d’una manera cada vegada més estructurada.

Entradas relacionadas: