Activitat de joc experimental
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en catalán con un tamaño de 4,69 KB
DECRET 94/2009, DE 9 DE JUNY PEL QUAL ES REGULEN LES LUDOTEQUES: LA REGULACIÓ A Catalunya
RACONS: espais delimitats dins de l'aula, passadisos o exteriors.
Els aprenentatges dels infants son individuals.
L'adult fa propostes pero no dirigeix l'activitat.
L'infant tria a quin racó anar, el treball es individual.
Els racons ens permeten organitzar l'aula en petits grups, cadascun dels quals realitza una tasca determinada i diferent. Poden ser de treball o de joc
. Segons el tipus d'activitat alguns racons necessiten ser dirigits pel mestre. En d'altres els nens/es poden funcionar amb força autonomia.
Organitzats en grups reduïts, els nens i nenes aprenen a treballar en equip, a col·laborar i a compartir coneixements. Els racons també potencien la seva iniciativa i el sentit de la responsabilitat.
AMBIENTS: permet ampliar oportunitats d'experimentació, investigació, joc i relació. Els infants satifan les seves necessitas apartir d'experiencies sensorials,de moviment, de pensament.
Apren segon el seu ritme natural.
exemples: joc simbolic,ambient d'experimentació, ambient d'art, joc de taula, contrucció, disfresses.