1. Com i amb quines finalitats es va realitzar la construcció del ferrocarril? Quins problemes va presentar el traçat de la xarxa? Com va influir sobre l’articulació del mercat interior espanyol?

Enviado por Chuletator online y clasificado en Ciencias sociales

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,98 KB

FerrocarrilUn Any més tard, l'enginyer català Joan Amorós crea FERRMED, un lobby Empresarial que treballa per convèncer els grups econòmics del Nostre país, dels avantatges de comunicar els ciutats de la costa Mediterrània, els seus ports i aeroports amb una xarxa ferroviària.L'Octubre Del 2011, la UE aprova la construcció de la línia ferroviària a Través de l'eix mediterrani. El projecte no estarà acabat abans de L'any 2030 i suposa una inversió de més de 50.000 milions d'Euros, Dels quals, la UE n’aportarà entre un 10 i un 20%.La Crisi econòmica que pateix el país, fa més necessària que mai la Construcció d'aquesta xarxa. Aquesta línia de comunicació Transportarà cada any fins a un total de 7,7 milions de personis, Comunicarà 83 ports de tot Europa i 37 aeroports. Al mateix temps, és construirà una línia d'alta velocitat Avé de més de 15.000 km.-Ferrocarril Güines-l'Havana (1837) 50 km. De recorregut. Orientat a l’exportació De sucre -Ferrocarril Barcelona-Mataró -Ferrocarril Madrid-Aranjuez (1851) (el Tren de la Maduixa).-Ferrocarril Langreo-Gijón (1852): mineria del carbó -Ferrocarril Jàtiva-València (1854): horta valenciana-Ferrocarril Jerez de la Frontera – El Portal (1854) Per l’exportació de pots de vaig veure a Gran Bretanya (27 km)-FERROCARRIL ALAR DEL REI (PALÈNCIA)-SANTANDER (1866) Per l’exportació de gra A Gran Bretanya, provinent del Canal de Castella. Cal Entendre la importància del tràfic rodat per carretera provinent de L'altiplà en aquella època. L'any 1853 van entrar a Santander amb Blat, farina i va venir 108.000 carretes (350 diàries) i cap a 1874 En la vila de Reinosa es comptabilitzaven el pas diari d'unes 2.000 Carretes amb un tràfec sense fi dia i nit per la carretera. El Primer intent de realitzar un projecte de ferrocarril ho duria a Terme el propi George Stephenson, el qual visitaria en 1845 la Província de Santander amb la finalitat de que estudiar la Possibilitat de realització del ferrocarril Santander-Alar del Rei, A petició d'inversors anglesos que veien l'oportunitat de construir Una línia que comuniqués Madrid amb un port del mar Cantàbric. L'objectiu era, en aquell temps i en paraules del ministre d'Hisenda De l'època Alejandro Mon i Menéndez, "posar en competència el Gra castellà amb el rus al mercat anglès" Llei General de Camins de Ferro de 5 de juny de 1855 -Amb finançament de capital Estranger (Banca Rothschild) Companyies: The Màlaga and Gibraltar Railway Company i The Great Southern of Spain Railway Company Limited A principis de 1866 va esclatar la primera crisi financera de la Història del capitalisme espanyol.
El detonant d'aquesta van ser les Companyies ferroviàries, que van arrossegar amb elles a bancs i Societats de crèdit. Molts inversors havien dirigit les seves Capitals cap a les companyies ferroviàries les accions de les quals Van experimentar un gran auge alimentant així una espiral Especulativa. Però quan van començar a explotar-se les línies es Va veure que les expectatives de benefici que tenien els inversors Eren exagerades -donat el baix nivell de desenvolupament d'economia Espanyola hi havia poques mercaderies i pocs passatgers per Transportar- i el valor de les accions de les companyies ferroviàries Es van desplomar. Després del començament de la crisi, les Companyies ferroviàries van començar a entrar en fallida davant la Falta de rendibilitat de les mateixes després de la finalització de La primera fase de la construcció de la xarxa, per a continuació Aquestes fallides traslladar-se al sistema bancari, a causa de L'estreta vinculació que les finances i els ferrocarrils havien Tingut en tota aquesta època. 


Entradas relacionadas: