Chuletas y apuntes de Otras lenguas extranjeras de Secundaria

Ordenar por
Materia
Nivel

Cohesió Textual, Ausiàs March i Moviments Literaris: Guia Completa

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,67 KB

La Cohesió del Text i la Coreferència

La cohesió del text es basa en la coreferència, un mecanisme que inclou:

  • Repetició d'una mateixa paraula.
  • Substitució per un sinònim, un hiperònim o un hipònim.
  • Substitució per un pronom fort, un demostratiu o algun altre determinant.
  • Substitució per un pronom feble.
  • Supressió d'un element que el context permet interpretar (el·lipsi).

Sinònim: mot que té el mateix significat que un altre.

Hiperònim: mot que té un sentit més ampli o general que un altre.

Hipònim: mot que té un sentit més específic que un altre.

El·lipsi: supressió d'un dels elements de la frase quan el context permet interpretar-ho.

Literatura Catalana

Ausiàs March (1397-?)

Ausiàs March va néixer a Gandia cap al 1397. Era cavaller... Continuar leyendo "Cohesió Textual, Ausiàs March i Moviments Literaris: Guia Completa" »

Conceptos Esenciais da Literatura e Lingua Galega: Idade Media, Rexurdimento e Sociolingüística

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en español con un tamaño de 6,1 KB

LITERATURA E LINGUA GALEGA: CONCEPTOS FUNDAMENTAIS

Literatura Galego-Portuguesa (Séculos XII-XIV)

Identificación da Época

  • Séculos XII a XIV.
  • Composicións en galego-portugués (lingua da lírica culta).
  • Forte influencia da poesía trobadoresca provenzal.

Xéneros Principais das Cantigas

  1. Cantigas de Amigo
    • Voz: feminina.
    • Tema: ausencia do amado, queixa, espera.
    • Espazo: natureza (ríos, mares...).
    • Recursos: refráns, paralelismos, leixa-prén.
    • Exemplo: Martín Codax.
  2. Cantigas de Amor
    • Voz: masculina.
    • Concepto: amor cortesán (dama inaccesible).
    • Tema: coita amorosa, submisión.
    • Estilo: refinado e culto.
    • Exemplo: Xoán Airas de Santiago.
  3. Cantigas de Escarnio e Maldicir
    • Obxectivo: burla ou crítica.
    • Escarnio: crítica indirecta, uso da ironía.
    • Maldicir: crítica directa,
... Continuar leyendo "Conceptos Esenciais da Literatura e Lingua Galega: Idade Media, Rexurdimento e Sociolingüística" »

A Obra Poética de Rosalía de Castro: Un Percorrido por Cantares Gallegos, Follas Novas e O Cravo

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en español con un tamaño de 5,05 KB

Cantares Gallegos: Un Marco na Poesía Galega

Publicado en 1863, este libro consta de 36 poemas que presentan unha estrutura circular, xa que o primeiro e o último poema son variantes do mesmo tema. A voz lírica principal é a dunha “meniña gaiteira”, quen dálle voz aos diferentes narradores dos poemas.

Temas Principais en Cantares Gallegos:

  • Poemas Costumistas: Algúns poemas retratan festas populares, romarías, vodas e escenas cotiás. Moitos dos protagonistas son labregos e labregas, reflectindo a vida rural galega.
  • Poemas Patrióticos: Reivindícase o carácter diferencial galego fronte ao centralismo castelán. Denúnciase a discriminación que sufría Galicia naquela época.
  • Intimismo: Son bastantes os poemas que exploran os sentimentos
... Continuar leyendo "A Obra Poética de Rosalía de Castro: Un Percorrido por Cantares Gallegos, Follas Novas e O Cravo" »

Lírica Medieval Galega e Evolución da Lingua: Cantigas, Métrica e o Rexurdimento

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en español con un tamaño de 3,95 KB

Comentario Literario: A Cantiga de Amor

1. Tipo e Subtipo

  • O texto é unha cantiga de amor.
  • O subtipo é cantiga de refrán.

É unha cantiga de amor porque o suxeito lírico é un home, e outros trazos son o uso da palabra "senhor" para facer referencia á amada. É unha cantiga de refrán porque ao final de cada estrofa hai un verso que se repite, chamado refrán.

O tema é o amor nunha relación de vasalaxe. O autor ou protagonista fala da perfección da súa amada e da súa situación, explicando que prefire morrer se non pode estar con ela.

2. Estrutura e Métrica

A cantiga consta de 4 estrofas, cada unha con dous versos e un de refrán. Ademais do refrán, hai outras figuras e recursos retóricos entre os que destacan:

  • Exclamación retórica: "
... Continuar leyendo "Lírica Medieval Galega e Evolución da Lingua: Cantigas, Métrica e o Rexurdimento" »

Reformas Borbónicas e Ilustración en España e Galicia

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en español con un tamaño de 8,03 KB

Pregunta ABAU Nº 15.

Os Decretos de Nova Planta e os seus efectos

Información libro Baía Edicións: Apartado 2.1. Reforma da monarquía e centralismo político. Páxinas 138-139.

Posible resposta:

En 1700 o rei Filipe V de Borbón recibiu a coroa de España. Naqueles momentos estaba formada por un conglomerado de reinos, cada un dos cales tiña leis, foros e institucións diferentes. Na península o poder do rei era forte na Coroa de Castela, pero estaba suxeito a fortes limitacións na Coroa de Aragón.

Os Decretos de Nova Planta forman parte do programa de reformas políticas e administrativas, inspiradas no modelo político francés, que o rei Filipe V introduciu desde o inicio do seu reinado co obxectivo de establecer maior grao de centralización

... Continuar leyendo "Reformas Borbónicas e Ilustración en España e Galicia" »

Personatges de el verí del teatre

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en catalán con un tamaño de 11,39 KB

12. Aspectes més importants de l’obra teatral de Manuel de Pedrolo:Manuel de Pedrolo va nàixer el 1918 , va ser un novel·lista, dramaturg, poeta, assagista , un home compromès amb el seu temps i amb la societat el qual va morir el 1990. Podem dividir el teatre de Pedrolo en una etapa central intensa i sòlida, que situem a la segona meitat de la dècada dels anys 50. En aquest període Manuel de Pedrolo planteja una reflexió complexa sobre alguns punts fonamentals de l'existència humana i formula preguntes sobre alguns interrogants absurds. Així, s'interroga sobre la solidaritat humana, el conformisme davant la realitat, l'afany de revolta i les seues dificultats, la recerca del coneixement, la incomunicació, la mort i la transcendència
... Continuar leyendo "Personatges de el verí del teatre" »

A Lingua Galega nos Séculos Escuros e a Ilustración: Decadencia e Bases do Rexurdimento

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en español con un tamaño de 9,97 KB

O Galego Medio: Contexto Histórico e Decadencia

A consecuencia da uniformidade política, administrativa e relixiosa imposta polos Reis Católicos, o castelán convértese en Galicia na única lingua oficial para a administración civil e eclesiástica, e compartiu co latín o carácter de lingua da cultura. O galego perderá os seus usos formais desde a Idade Moderna. O galego reduce o seu ámbito de uso aos rexistros coloquiais da vida cotiá. A principios do século XIX, as clases máis acomodadas das cidades e das vilas e a fidalguía rural, estarán castelanizadas.

Os Séculos Escuros (Séculos XVI, XVII e XVIII)

Os séculos XVI, XVII e XVIII constitúen o período do galego medio, o máis delicado na historia, pois a cultura de expresión... Continuar leyendo "A Lingua Galega nos Séculos Escuros e a Ilustración: Decadencia e Bases do Rexurdimento" »

Literatura Catalana Contemporània: Gèneres i Autors Clau (Anys 60-Actualitat)

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,13 KB

Literatura Catalana Contemporània: Anys 60 – Actualitat

La literatura catalana contemporània s'inicia amb una important represa d'obres durant els anys 60, coincidint amb la fi de la dictadura, la recuperació de la democràcia i el restabliment de l'autonomia. Aquesta situació es va veure afavorida per:

  • Una infraestructura editorial molt diversa i moderna.
  • Un augment de lectors.
  • L'aparició d'escriptors de tots els gèneres.

La Novel·la Catalana

La novel·la continua amb les tendències psicològica i realista, amb figures destacades com Mercè Rodoreda. A més, sorgeixen noves tendències novel·lístiques:

  • Novel·la social com a crònica d'un temps: (Montserrat Roig, Maria Aurèlia Capmany, Maria Mercè Roca)
  • Novel·la de gènere:
    • Novel·la
... Continuar leyendo "Literatura Catalana Contemporània: Gèneres i Autors Clau (Anys 60-Actualitat)" »

A Revolución Industrial e o Imperialismo: Transformacións Globais e Impacto Social

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en español con un tamaño de 37 KB

A Revolución Industrial e o Imperialismo: A Repartición do Mundo

Gran Bretaña: O Inicio da Revolución Industrial

No século XVIII, o crecemento da poboación e as transformacións na agricultura, na produción, na banca, no comercio e nos transportes impulsaron o desenvolvemento da industria moderna. Estes cambios afectaron todos os sectores económicos e sociais e foron revolucionarios. Houbo dúas fases:

  • Primeira Revolución Industrial (1750-1840): iniciouse cara a 1750 en Gran Bretaña, concentráronse fábricas téxtiles e siderúrxicas. Estes cambios estendéronse pronto a outros países.
  • Segunda Revolución Industrial (1880-1914): segunda fase.

O Crecemento Demográfico

Ata o século XVIII, a poboación inglesa medrou lentamente debido... Continuar leyendo "A Revolución Industrial e o Imperialismo: Transformacións Globais e Impacto Social" »

Examen tipo test crónica de una muerte anunciada

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en español con un tamaño de 3,25 KB

1c) Él es su hijo.
2.d) Combina los papeles de narrador-testigo y narrador cronista.
3.c) En una localidad colombiana indeterminada.
4.b) Se harta de comer.
5.e) Sucre.
6.d) Una prisión cercana al lugar de los hechos.
7
.a) Crónica periodística y relato de intriga.
8
.C) Porque tenía fama de seducir a las mujeres.
9
.D) Un relato con base real y circunstancias recreadas por el novelista.

10


.B) Más de veinte años.

11


C) Por el encarnizamiento y torpeza de la autopsia.

12


D) La de beber hasta la muerte.

13


A) Hay dos líneas temporales: el relato del crimen y el de las circunstancias de su investigación.

14


E) La abundancia de sucesos de carácterísticas hiperbólicas.

15


A) En Febrero.
16b) Confirma que Santiago fue el responsable de la pérdida de su virginidad.... Continuar leyendo "Examen tipo test crónica de una muerte anunciada" »