Chuletas y apuntes de Ciencias sociales de Secundaria

Ordenar por
Materia
Nivel

Revolució Demogràfica, Agrícola i Tecnològica

Enviado por Chuletator online y clasificado en Ciencias sociales

Escrito el en catalán con un tamaño de 1,89 KB

Revolució Demogràfica

Creixement important de la població, això succeeix ja que la producció d’aliment creix, Revolució Agrícola, menys mortalitat, l’esperança de vida serà als 50 anys

Revolució Agrícola

Hi haurà més menjar, i haurà més gent, com que tenim més gent necessitem produir mes aliments per tant necessitarem una revolució agrícola.

S’inventa un nou sistema de conreu, Sistema NORFOLK, aquest sistema ens permet tenir sempre la terra produint menjar, ja sigui per les persones o pels animals. Fan una llei que converteix als camps comunals, els que pertanyen a tot el poble, els converteixen en caps privats, son comprats per la burgesia, com la burgesia es rica invertiran diners per l’agricultura, per tant l'alimentació... Continuar leyendo "Revolució Demogràfica, Agrícola i Tecnològica" »

Moviment Obrer i Imperialisme a Europa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Ciencias sociales

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,69 KB

Cnceptes clau:

  1. Moviment obrer: és un conjunt d'agrupacions, creat amb l'objectiu d'alliberar-se de l'explotació capitalista

  2. Luddisme: fou una forma de protesta apareguda a Gran Bretanya

  3. Sindicat: és una associació formada per a la defensa dels interessos econòmics i socials dels seus membres

  4. Marxisme: és el conjunt de doctrines polítiques, econòmiques i ... i la definició oficial i el rol del Pensament de Mao Zedong

  5. Anarquisme: és un conjunt d'idees filosòfiques i polítiques que tenen en comú el rebuig cap a l'Estat i qualsevol forma d'autoritat, jerarquia o coerció física, mental o espiritual, així com la creença en la supremacia de l'individu.

  6. Imperialisme: és l'expansió del propi territori o de la mateixa influència a força

... Continuar leyendo "Moviment Obrer i Imperialisme a Europa" »

Paleolític per a nens

Enviado por Chuletator online y clasificado en Ciencias sociales

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,89 KB

El món En què vivim pot semblar-nos estable, però el cert és que el nostre planeta es Troba en un procés continuat de transformació que va iniciar-se fa uns quants Milers de milions d’anys. Els geòlegs han establert grans períodes (anomenats Eres) que il·lustren la lenta transformació de la Terra i la gradual aparició D’éssers vius.

Gràcies A les formulacions de Darwin i als treballs de molts altres investigadors, avui Sabem que el procés d’evolució dels éssers humans, d’igual manera que el de la Resta dels éssers vius, no va ser lineal. Va durar milions d’anys i en aquest Procés van extingir-se moltes espècies, mentre que d’altres amb un diferent Nivell evolutiu van coexistir en el temps i de vegades en l’espai.

... Continuar leyendo "Paleolític per a nens" »

Impacto de la Educación Eurocentrista en la Identidad Nacional y el Desarrollo Socioeconómico en Argentina

Enviado por Chuletator online y clasificado en Ciencias sociales

Escrito el en español con un tamaño de 3,83 KB

Alcance Temporal y Tipo de Estudio

El alcance temporal se define según las mediciones realizadas a través del tiempo. En este caso, la investigación es:

  • Diacrónica: Se realizan múltiples mediciones a lo largo del tiempo.
  • De Tendencia: Se analizan grupos de personas de diferentes clases sociales.
  • Prospectiva: Se apunta a analizar mediciones en el futuro.
  • Comparativa: Se trabaja con más de dos grupos simultáneamente.

El tipo de estudio define la manera en que se interroga a una situación de la realidad y el enfoque de su análisis. En este caso, la investigación es explicativa, ya que busca comprobar si la falta de contenidos sobre la historia de los pueblos originarios es la causa de nuestro aislamiento económico.

Planteamiento del Problema

El... Continuar leyendo "Impacto de la Educación Eurocentrista en la Identidad Nacional y el Desarrollo Socioeconómico en Argentina" »

La Revolució Industrial: Transformació Demogràfica, Agrícola i Econòmica

Enviado por Chuletator online y clasificado en Ciencias sociales

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,18 KB

Revolució Demogràfica

Es va iniciar un procés de creixement ininterromput. Causes: augment de la producció d'aliments, i en un grau menor, el progrés de la higiene i la medicina. Amb una millor alimentació, la gent estava més sana i vivia més, i les epidèmies i malalties anaven desapareixent. Això va fer que es creés una disminució de la mortalitat, és a dir, un increment de la natalitat.

Revolució Agrícola

Va provocar un augment de la demanda d'aliments i una alça dels preus agrícoles. Això va provocar que els propietaris milloressin els sistemes de producció per augmentar la productivitat. Canvis en l'estructura i propietat de la terra: propietat senyorial = propietat privada. Tenien les seves lleis de tancament i podien expulsar... Continuar leyendo "La Revolució Industrial: Transformació Demogràfica, Agrícola i Econòmica" »

Conceptes Clau d'Història: Pau Armada, Revolució Industrial i Més

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Ciencias sociales

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,24 KB

Conceptes Clau d'Història

Pau Armada: Període històric previ a la Primera Guerra Mundial caracteritzat per l’augment de les tensions entre els diferents estats europeus, la configuració d’aliances (Triple Entesa i Triple Aliança) i la cursa d’armaments.

Triple Entesa: Aliança militar entre Regne Unit, Rússia i França amb l’objectiu de contrarestar la política exterior agressiva de l’Imperi Alemany.

Triple Aliança: Pacte militar signat el 1882 entre Alemanya, Imperi Austrohongarès i Itàlia amb l’objectiu de preparar-se per a un possible enfrontament.

Tractat de París: Conjunt d’imposicions que les potències guanyadores de la Primera Guerra Mundial infligeixen sobre els estats perdedors (Triple Aliança), les quals suposen... Continuar leyendo "Conceptes Clau d'Història: Pau Armada, Revolució Industrial i Més" »

Característiques dels països europeus amb sistemes autoritaris i liberals

Enviado por Chuletator online y clasificado en Ciencias sociales

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,01 KB

1. Descriu les característiques dels països amb sistemes AUTORITARIS en Europa.

El rei concentrava quasi tot el poder.
Els parlaments no podien oposar-se a les decisions del monarca o del govern. + L’exèrcit controlava el país.
Hi havia diferents cultures i ètnies, però totes sotmeses al poder del rei.
La població tenia molts pocs drets.

2. Descriu les característiques dels països amb règims LIBERALS en Europa.

Hi havia divisió de poders, i els parlaments controlaven els governs.
Es permet la llibertat d’expressió i d’associació.
Es va afiançant el sufragi universal masculí.
Hi ha representants de partits socialistes en els parlaments perquè els obrers poden votar

3. Explica en què consisteix l’autocràcia russa.

El tsar controla... Continuar leyendo "Característiques dels països europeus amb sistemes autoritaris i liberals" »

Preguntes d'examen sobre estats, organitzacions i institucions

Enviado por Chuletator online y clasificado en Ciencias sociales

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,96 KB

PREGUNTES EXÀMEN

1. Defineix:

  • Estat: unitat política i administrativa superior que regeix en un territori i tots els seus habitants estan sotmesos a la seva autoritat.
  • País: Un país és un territori delimitat per fronteres ja siguin naturals o artificials.

2. Enumera les principals funcions de l'estat:

  • Estableix relacions internacionals
  • Garanteix la seguretat nacional
  • Regula l'economia i les relacions laborals
  • Proporciona serveis

3. Taula estats de benestar i fràgils:

Estats fràgilsEstats de benestar
ús de la violènciaamb els impostos recaptats:
no drets humanssubvencions
refugiats i fugida dels drets humanspensions
corrupcióserveis públics
mala economia

4. Fes un esquema de l'organització política segons estats dictadures i segons la religió:

... Continuar leyendo "Preguntes d'examen sobre estats, organitzacions i institucions" »

Causes de l'Imperialisme: Factors Clau

Enviado por Chuletator online y clasificado en Ciencias sociales

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,31 KB

Causes de l'Imperialisme

L'Imperialisme és un fenomen complex, que es produeix com a resultat d'un conjunt de causes o factors diversos:

Factors Econòmics

Tradicionalment es considerava com a causa de l'Imperialisme les necessitats econòmiques dels països industrialitzats, és a dir:

  • La necessitat de trobar nous mercats on vendre els excedents de producció generats per la segona revolució industrial.
  • La necessitat de trobar nous llocs d'inversió, on invertir els capitals generats pel desenvolupament de la indústria i el comerç.
  • La necessitat de trobar noves matèries primeres que en molts països europeus s'havien esgotat.

No obstant això, les darreres investigacions matisen aquesta importància i coincideixen en afirmar que l'Imperialisme... Continuar leyendo "Causes de l'Imperialisme: Factors Clau" »

Avances en Navegación, Sociedades Precolombinas e Renacemento

Enviado por Chuletator online y clasificado en Ciencias sociales

Escrito el en gallego con un tamaño de 3,49 KB

Avances na Navegación

  • Cuadrante: Determinaba a latitude medindo a altura do sol sobre o horizonte.
  • Astrolabio: Calculaba a latitude medindo a altura do sol ou da estrela polar sobre o horizonte.
  • Compás: Tiña unha agulla imantada que sinalaba o norte magnético.
  • Portolanos: Mapas que incluían rosas dos ventos que indicaban os puntos cardinais e permitían orientar os mapas.
  • Carabela: Embarcación robusta capaz de resistir as ondas e as tormentas. Medía entre 20 e 30 metros, combinaba as velas cadradas coas triangulares.

Tratado de Tordesillas

  • O Tratado de Tordesillas foi asinado por Castela e Portugal en 1494. Nel decidiuse trazar un meridiano situado a 370 leguas.

Civilizacións Precolombinas

Os Maias

  • Os maias poboaban a península do Iucatán e
... Continuar leyendo "Avances en Navegación, Sociedades Precolombinas e Renacemento" »