Chuletas y apuntes de Arte y Humanidades de Primaria

Ordenar por
Materia
Nivel

Exploración de Movimientos Artísticos: Neoclasicismo, Prerrafaelismo y Modernismo

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 6,04 KB

Prerrafaelismo

Hermandad P.R.B. Corriente artística inglesa de la segunda mitad del siglo XIX, surgida como reacción contra el materialismo y el mecanicismo de la era industrial. Buscaba la inspiración en la pintura anterior a Rafael, criticando la rigidez de la Royal Academy of Arts.

Características del Prerrafaelismo

  • Bellos gestos y armonía de la forma y el color.
  • Misterio de un pasado glorioso.
  • Belleza dolorosa y decadente.
  • Culto a la línea y la sensualidad, rechazando la vulgaridad.
  • Elección de temas religiosos para la descripción del paisaje y el trasfondo en sus obras.
  • Claridad y sencillez, figuras nítidas y colores vivos.
  • Lirismo y misticismo.
  • Protagonismo de figuras femeninas, delicadas y misteriosas.
  • Uso de flores y auras místicas.

Neoclasicismo

Movimiento... Continuar leyendo "Exploración de Movimientos Artísticos: Neoclasicismo, Prerrafaelismo y Modernismo" »

Art romà: context històric, cronologia i característiques

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 9,08 KB

ART ROMÀ:

ART ROMÀ:

Context històric:

Contexthistòric:
Cronologia:

  • Monarquia: 753 – 509 a.C.

  • República: 509-27 a.C.

  • Imperi: 27 a.C.- 476 d.C.

  • AltImperi: 27 a.C.- 235 d.C.

  • BaixImperi: 235 -476.

Imperi:

  • Amplaxarxa de ciutats que seguien el model de Roma i es relacionaven amb un eficaç sistema de comunicacions.

  • Necessitava conquestes permanents per a obtenir riqueses i esclaus.

  • S. III. Crisi del Baix Imperi:

  • Acab en les conquestes.

  • Creixen les pressions dels bàrbars.

  • L' exèrcit controla la vida política.

  • S IV. Inseguretat:

  • Col·lapse del comerç i ruïna de moltes ciutats.

  • Ruralització.

  • Expansió del cristianisme.

  • 330, Constantí trasllada la capital a Constantinoble.

  • 395, Teodosi divideix l'Imperi entre els seus fills.

  • 476, caiguda de l'Imperi Romà d'Occident.

... Continuar leyendo "Art romà: context històric, cronologia i característiques" »

Anàlisi de l'obra 'Creu i R' d'Antoni Tàpies: Informalisme i Simbolisme

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,25 KB

F.98 - Creu i R

1. Classificació de l'obra

  • Títol: Creu i R
  • Autor: Antoni Tàpies
  • Cronologia: 1975
  • Escola o País: MACBA, Barcelona, Catalunya
  • Estil: Informalisme

2. Tema

  • Atributs: Abstracte
  • Fonts literàries: Social, diferents personatges de l’època apareixen (indirectament) en la seva obra.

3. Descripció: Anàlisi Tècnica

  • Elements de suport: Fusta
  • Elements tècnics: Tècnica mixta sobre fusta: sorra, tela, pedres, pintura, grafit...
  • Grattage: Tècnica en què, utilitzant el gruix de la base matèrica del quadre, s’aconsegueix l’efecte tridimensional en relleu (rascant-la).

4. Elements Formals i Compositius

  • Forma: Oberta
  • Composició:
    • Centrífuga/Centrípeta?
    • No unitària
    • Superficial, però amb efecte tridimensional. Es considera profunda?
  • Perspectiva:
... Continuar leyendo "Anàlisi de l'obra 'Creu i R' d'Antoni Tàpies: Informalisme i Simbolisme" »

Història del Paisatgisme: De l'Antiguitat a l'Eclecticisme

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,62 KB

L'Eclecticisme Modern i el Cottage

Gaudí, tot i no ser un jardiner, creia en la fusió de l'arquitectura amb la natura i viceversa. Forestier és el màxim exponent de l'eclecticisme jardiner a Catalunya. El seu jardí eclèctic és versàtil, adaptant-se al lloc: s'islamitza a Sevilla i es mediterranitza a Barcelona. Diferencia entre espais públics i privats.

Característiques del Disseny de Forestier

  • Sistema de solucions organitzades.
  • Treballa el fons de les vistes.
  • Emmarca els accessos que vol destacar.
  • Utilitza abundantment les bardisses per a tancaments.
  • Empra mampares i gelosies per a cobrir parets.
  • Incorpora emparrats i dissenya pilars i arcs de pèrgoles, incloent capitells.
  • Utilitza l'enrajolat en bancs, parets i terres.
  • Inclou fonts i estanys.
... Continuar leyendo "Història del Paisatgisme: De l'Antiguitat a l'Eclecticisme" »

Guernica de Pablo Picasso: Anàlisi i Significat

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,58 KB

GUERNICA

1. FITXA TÈCNICA

Autor: Pablo Picasso (1881-1973)

Cronologia: 1937

Estil: cubista i expressionista

Tipologia, material i tècnica: és un quadre realitzat amb la tècnica de l’oli sobre tela.

2. DESCRIPCIÓ FORMAL

Composició: les figures s’estructuren en una gran piràmide compensada per dos eixos verticals ascendents als extrems. El vèrtex del triangle és proper al quinqué que aguanta la dona que entra per la finestra i baixa en diagonal cap als extrems inferiors. La part esquerra està ocupada per una tràgica maternitat i un toro. Al costat del toro hi ha un ocell atrapat entre el sostre i la taula. La part dreta està ocupada per una dona amb els braços aixecats, dramàticament, atrapada en un incendi.

Recursos expressius: per... Continuar leyendo "Guernica de Pablo Picasso: Anàlisi i Significat" »

Arte Prehistórico en España: Pintura Rupestre, Arte Mobiliar y la Edad de los Metales

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 3,47 KB

Arte Prehistórico en España

Pintura Rupestre

Durante el Paleolítico Superior surgió la pintura rupestre, siendo la cueva de Altamira su principal manifestación. Las pinturas se localizan en las partes más profundas de la caverna, representan exclusivamente animales y predomina el color ocre. Para acentuar el realismo, se aprovechan las protuberancias de la superficie a fin de transmitir la sensación de relieve. También aparecen representaciones de manos humanas.

La motivación de esta pintura está relacionada con la magia para favorecer la caza o la procreación y perpetuación de ésta. En España, la mayor concentración de pinturas rupestres paleolíticas se encuentra en la cornisa cantábrica (cuevas de Altamira, del Castillo, Bustillo)... Continuar leyendo "Arte Prehistórico en España: Pintura Rupestre, Arte Mobiliar y la Edad de los Metales" »

Anàlisi de l'Arquitectura Grega i la seva Influència

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 1,77 KB

Altar de Zeus / desconegut / 180-159 aC / Museu de Pèrgam, Berlín / grec hel·lenístic

Regne de Pèrgam es 263-133 aC / 1930 es desmuntà / trobat per Amany

Grec hel·lenístic / 33.44 x 34.287 / destaca per la teatralitat / pati havia l'altar

Ben integrat a l'entorn

És un altar / Eumene el va encarregar per commemorar les victòries / dedicat a Zeus / Eumene relaciona les seves victòries amb la mitologia

Segueix un esquema similar als autors grecs clàssics / model present a Roma


Erecteon

Misicles / 421 aC / Atenes / grec clàssic

Guerra peloponèsica entre Atenes i Esparta, guanya Esparta i els perses aprofiten per atacar / moment d'expansió

Grec clàssic / ordre jònic / fet del marbre Pentèlic / plata irregular / arquitectura treballada

Ben

... Continuar leyendo "Anàlisi de l'Arquitectura Grega i la seva Influència" »

Arquitectura de los Almacenes Carson Pirie Scott en Chicago

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 3,16 KB

Arquitectura de los Almacenes Carson Pirie Scott

Los almacenes Carson se construyeron entre dos calles. La planta de estos es rectangular, aunque la esquina presenta una forma redondeada que conecta las dos fachadas del edificio. Sobre esta planta, el arquitecto construyó seis pisos más, pero en épocas posteriores se añadieron más plantas, respetando siempre la estructura modular de la construcción.

Estructura y Materiales

Los almacenes Carson responden a la construcción por esqueleto basada en la utilización del hormigón armado, que permite mayor compresión, más plasticidad y mejor resistencia al fuego, exigencia casi imprescindible en los edificios de la época. Se emplea una estructura de acero y hormigón para levantar el edificio,... Continuar leyendo "Arquitectura de los Almacenes Carson Pirie Scott en Chicago" »

Mesopotamia eta Egiptoko Artearen Ezaugarri Nagusiak

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en vasco con un tamaño de 4,2 KB

  • Arkitektura monumentala.
  • Jabetza pribatua: Jateko soberakinak daudenez, merkataritza sortzen da, eta ondorioz, jabetza pribatua ere bai.
  • Boterearen irudikapena.
  • Animaliaren gaia presente egoten jarraitzen du.
  • Erlijio-sinesmenak sortuko dira: botere espirituala ikusarazteko irudiak egin.

Gaiak

  • Animalia: historiaurretik jarraipena du.
  • Jainkoak: arteak erlijioa edo jainkoak ikusgai egiten ditu.
  • Erregea: arteak boterea ikusgai egiteko.

Irudien Funtzio Erlijioso-Errituala (Bikoitza)

  • Inmaterialak diren jainkoak materializatu.
  • Irudiaren boterea errealitatea bikoizteko.

Arkitektura

  • Tenpluak: espazio sakratuak, erritualak betetzeko. Bertan irudi erlijioso-erritualak zeuden.
  • Hilobiak: heriotzaren inguruko erritualak.

"Magia sinpatikoa": errealitatea irudiaren bidez... Continuar leyendo "Mesopotamia eta Egiptoko Artearen Ezaugarri Nagusiak" »

Església de la Madeleine: Història, Arquitectura i Simbolisme

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,5 KB

Context històric

Els revolucionaris francesos van prendre com a model els antics valors de Grècia i Roma per enderrocar la fastuositat del Rococó, l'art dels salons aristocràtics. Era, doncs, la reacció profunda contra la frivolitat de l'art i la moral de principis de segle. L'actual edifici l'encarregà Napoleó a Pierre Vignon l'any 1806 amb la voluntat de construir un temple a la glòria dels exèrcits francesos (La Grande Armée), i Vignon va destruir una construcció anterior atribuïda a l'arquitecte Pierre Constant d'Ivry (1698-1777). A l'època revolucionària, havia estat considerat el Temple de la Revolució i havia tingut una localització preferent al costat de la Place de la Concorde, on havien estat guillotinats Lluís XVI... Continuar leyendo "Església de la Madeleine: Història, Arquitectura i Simbolisme" »