Chuletas y apuntes de Arte y Humanidades de Oposición

Ordenar por
Materia
Nivel

L'Enterrament del senyor d'Orgaz: Anàlisi i Context

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 12,05 KB

Fitxa Tècnica

  • Nom de l’obra: L’Enterrament del senyor d’Orgaz
  • Autor: Dóminikos Theotokopulos, El Greco
  • Estil: Manierista
  • Cronologia: 1586-1588
  • Tècnica i suport: oli sobre tela
  • Localització: església de Santo Tomé, Toledo
  • Dimensions: 4’80 x 3’60m

Context Històric i Artístic

Època

A Europa, en el segle XVI, va sorgir la Contrareforma, que fou la resposta del catolicisme a la separació provocada per Luter i les esglésies protestants. Aquesta resposta consistia en una sèrie de canvis a l’església catòlica per enfortir-se i fer front a les crítiques que s’estaven fent a l’església catòlica. Aquest moviment comportà un canvi en la trajectòria de la història de l’art. Sobretot es podia observar en les representacions iconogràfiques... Continuar leyendo "L'Enterrament del senyor d'Orgaz: Anàlisi i Context" »

Anàlisi de l'obra "El crit" d'Edvard Munch

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,89 KB

1. Documentació general

El crit

Edvard Munch

Cronologia: 1893

Lloc: Museu Nacional d'Oslo

Dimensions: 0.91 x 0.73 m

2. Referents històrics

El positivisme del segle XIX va elaborar el mite del progrés indefinit de la societat burgesa capitalista. Amb els seus avenços, esdevindria el millor dels mons possibles. La crisi de les primeres dècades del segle XX i, sobretot, la Primera Guerra Mundial, van desfer aquesta utopia. La literatura i la filosofia (Nietzsche, Ibsen) havien obert el camí de la crítica al sistema des de perspectives revolucionàries o nihilistes.

3. Estil: Expressionisme

Moviment que dura des de finals del segle XIX fins a mitjans del segle XX. Neix sobre aquesta base de protesta i de crítica. L'obra d'art ha d'expressar un sentiment... Continuar leyendo "Anàlisi de l'obra "El crit" d'Edvard Munch" »

Anàlisi del Palau de la Música de Domènech i Montaner

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,09 KB

El Palau de la Música Catalana

Identificació de l'obra

  • Nom: Palau de la Música Catalana
  • Autor: Lluís Domènech i Montaner
  • Cronologia: 1905 - 1908
  • Estil: Modernista
  • Materials principals: Ferro (estructura), vidre (vitralls i claraboia), ceràmica i maó.

Context històric i cultural

La nova societat industrial, burgesa i liberal que es configura a Europa al llarg del segle XIX té a l'Estat espanyol el seu principal exponent a Catalunya. A finals del segle XIX, la burgesia industrial catalana, pròspera, culta i nacionalista, encapçala un moviment polític que s'enfronta als interessos centralistes, conservadors i rurals del govern central d'Espanya, amb l'objectiu de crear una Catalunya autònoma, liberal, culta i cosmopolita.

Ens trobem en el... Continuar leyendo "Anàlisi del Palau de la Música de Domènech i Montaner" »

Arquitectura del Museu Guggenheim Bilbao: Disseny i Materials

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,73 KB

Descripció de l'Edifici

El museu està construït en un dels marges de la ria del Nervión, enfonsat uns 16 metres per sota dels edificis propers, raó per la qual, malgrat arribar als 50 metres d’alçada, no sobrepassa gaire les construccions circumdants.

L'Exterior del Museu Guggenheim

Destaca en primer lloc la no existència d’un punt focal dominant, atès que, per exemple, l’entrada principal es resol a partir d’una escala descendent per cobrir el desnivell respecte a la plaça, raó per la qual queda relativament amagada i no es converteix en una façana dominant, fet que afavoreix la visió integrada del conjunt exterior.

El Museu Guggenheim de Bilbao ofereix una visió exterior creada a partir de dos tipus de volums interconnectats:... Continuar leyendo "Arquitectura del Museu Guggenheim Bilbao: Disseny i Materials" »

Pavelló Alemany de Barcelona: Anàlisi i Context Històric

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,69 KB

Pavelló Alemany: Anàlisi Arquitectònica

Identificació

L’autor del Pavelló Alemany és Ludwig Mies van der Rohe, i data del 1929. És un pavelló d’exposició d’estil funcionalista, fet amb marbres de colors, travertí, vidre, ònix daurat i acer.

Context Històric

Mies van der Rohe va rebre l’encàrrec de projectar el Pavelló Nacional d’Alemanya per a l’Exposició Universal de Barcelona de 1929, del govern de la República alemanya de Weimar, i va concentrar els seus esforços en la creació d’un edifici que representés l’esperit de progrés i modernitat del país.

El Pavelló es va projectar com un espai de representació de l’Estat Alemany a l’Exposició Internacional de Barcelona de 1929. Després de 1918, quan Alemanya... Continuar leyendo "Pavelló Alemany de Barcelona: Anàlisi i Context Històric" »

Anàlisi de l'Aqüeducte de les Ferreres (Pont del Diable) i l'Hermes amb Dionís Infant

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,7 KB

Aqüeducte de les Ferreres (Pont del Diable)

Cronologia

Segle I aC. (Probablement entre 24-22 aC, durant l'estada d'Octavi a Tàrraco)

Context Històric i Cultural

  • La societat urbana romana feia un elevat consum d'aigua.
  • A banda de les necessitats vitals (cuina, beguda), estava socialitzat el costum dels banys (termes), a banda d'altres necessitats (reg de jardins sagrats).
  • El segle I aC veu la plena romanització de Tàrraco, elevada a la categoria de colònia (= ciutat romana) per Juli Cèsar.
  • Octavi, des de Tàrraco, dirigeix la conquesta-pacificació definitiva d'Hispània.
  • Tarragona estarà assortida per tres aqüeductes. El Pont del Diable és un d'ells, possiblement el més antic que rep les aigües del riu Francolí.

Característiques

  • Dimensions:
... Continuar leyendo "Anàlisi de l'Aqüeducte de les Ferreres (Pont del Diable) i l'Hermes amb Dionís Infant" »

Listado Completo de Líneas de Autobuses EMT Madrid: Rutas y Conexiones Urbanas

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 11,26 KB

¡Escribe tu texto a

Catálogo de Recorridos de Autobuses Urbanos de Madrid (EMT)

Líneas Regulares

Líneas 2 a 67

  • 2: Plaza de Manuel Becerra – Avenida Reina Victoria
  • 3: Puerta de Toledo – Plaza de San Amaro
  • 4: Plaza de Ciudad Lineal – Puerta de Arganda
  • 5: Sol / Sevilla – Estación de Chamartín
  • 6: Plaza de Benavente – Orcasitas
  • 7: Plaza de Alonso Martínez – Manoteras
  • 8: Plaza de Legazpi – Valdebernardo
  • 9: Sevilla – Hortaleza
  • 10: Plaza de Cibeles – Palomeras
  • 11: Marqués de Viana – Barrio Blanco
  • 12: Plaza de Cristo Rey – Paseo Marqués de Zafra
  • 14: Plaza del Conde de Casal – Avenida de Pío XII
  • 15: Sol / Sevilla – La Elipa
  • 16: Moncloa – Avenida de Pío XII
  • 17: Plaza Mayor – Colonia Parque Europa
  • 18: Plaza Mayor – Villaverde Cruce
  • 19:
... Continuar leyendo "Listado Completo de Líneas de Autobuses EMT Madrid: Rutas y Conexiones Urbanas" »

Turismo en Cataluña y Madrid

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 19,41 KB

CATALUÑA

Turismo de playa: la costa se divide oficialmente en tres sectores:

COSTA BRAVA

a) Va desde la frontera franco española a la desembocadura del río Tordera, es decir, desde la población de Portbou hasta Blanes. b) Corresponde a la fachada marítima de las comarcas gerundenses del Empordá y La Selva, y hacia el interior tiene un punto turístico destacado en la provincia de Gerona. c) Destinos importantes son: Cadaqués, Figueres (donde se encuentra el Teatro-Museo Dalí, inaugurado en 1974), Roses, Empuria brava, L’Escala, L’Estartit, Pals, Begur, Platja d’Aro, S’Agaró, Tossa de Mar, Lloret de Mar y Blanes.

COSTA DE BARCELONA

a) Corresponde al sector central de la costa catalana, que representa a las comarcas del Maresme, Garraf,... Continuar leyendo "Turismo en Cataluña y Madrid" »

Arte Románico: Características, Catedrales, Monasterios y Arquitectura Civil

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 5,55 KB

Arte Románico

Características Generales

El arte románico se caracteriza por el uso del arco de medio punto y la bóveda de cañón. Estas características se pueden considerar una derivación de la arquitectura romana. En la escultura y la pintura se dio prioridad al valor y la calidad de los materiales preciosos, como el oro, la plata o las gemas, así como a la función alegórica y simbólica de la imagen. El arte románico proclama el triunfo definitivo de la Iglesia cristiana. Cabe señalar que el artista o artesano solía realizar su trabajo por encargo, por lo tanto, debía seguir las normas formales y los temas que le dictaban.

Catedrales e Iglesias Románicas

A partir del año 1000, las peregrinaciones potenciaron la construcción de... Continuar leyendo "Arte Románico: Características, Catedrales, Monasterios y Arquitectura Civil" »

Guernica de Picasso: Anàlisi, Estil i Significat

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,53 KB

Guernica: Anàlisi d'una Obra Mestra de Picasso

  • Nom de l’obra: Guernica
  • Autor: Pablo Picasso
  • Cronologia: 1937
  • Estil: Cubisme, expressionisme i surrealisme
  • Tècnica: Oli (Consisteix a dissoldre els pigments en diversos tipus d’oli vegetal, que fan d’aglutinant. S’adapta bé a qualsevol tipus de suport i s’utilitzà des del gòtic fins a l’actualitat)
  • Suport: Tela
  • Dimensions: 3.51 x 7.82 m
  • Localització actual: Museu d'Art Reina Sofia, Madrid
  • Localització original: Fou un encàrrec del govern de la República per al pavelló espanyol de l’Exposició Internacional
  • Tema: La denúncia del brutal bombardeig que va patir Guernica, capital històrica del País Basc, l’abril de 1937, per part de l’aviació alemanya. Va ser el primer atac indiscriminat
... Continuar leyendo "Guernica de Picasso: Anàlisi, Estil i Significat" »