Chuletas y apuntes de Arte y Humanidades de Formación Profesional

Ordenar por
Materia
Nivel

Casa Milà (La Pedrera): Arquitectura, Interior i Significat

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,03 KB

Casa Milà: Interior, Entorn i Significat

Espai interior: Va projectar dos grans portals d’entrada, treballats amb ferro forjat i vidre, amb un tractament formal que deixen veure l’interior i faciliten l’accés. Cada un dels accessos menen cap a dos celoberts que aporten ventilació i llum natural a l’interior. Els vestíbuls i aquests amplis patis actuen com a zones de transició entre el carrer i les vivendes. Els automòbils podien circular per aquests patis interiors i descendir al garatge. És al voltant d’aquests patis que s’articula la distribució de les plantes, compartimentades de manera irregular i sense un ordre aparent, fet que dóna com a resultat uns habitatges amb cambres de formes poligonals que obligà a moblar-... Continuar leyendo "Casa Milà (La Pedrera): Arquitectura, Interior i Significat" »

Art Barroc: Escultura i Pintura

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,23 KB

BARROC:

S.XVII. oposició catòlics/protestants// França: absolutista// Anglaterra: parlament// Esp: decadència política

LOCALITZ.:

Roma papal influència de: Sevilla, València, Toledo, Madrid França + acadèmic// Holanda, focus burges, molta pintura// Anglaterra: estil propi

CARACT. GENERALS:

Perla de forma irregular, pejoratiu// manifest. 3 poders: monarquia, església i burgesia// 2 produccions: burgesia protestant - església i reis

2.ESCULTURA

-Moviment -Juga amb la unifacialitat i la multifacialitat -Unifacialitatà En arquitectura -França: Classicisme, vinculada al poder reial -Espanya: Realisme, només per l'església

  • Materials: segons zona: pedra, marbre, alabastre, bronze, vori, or, argent.
  • Temes: religió, monuments funeraris de papes,
... Continuar leyendo "Art Barroc: Escultura i Pintura" »

Maestros y Características del Arte Renacentista

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 3,52 KB

El Arte del Renacimiento: Escultura y Pintura

Escultura Renacentista

Grandes obras van a ser esculturas como el David (tipología clásica, pero completamente novedosa en la forma de representación, en la que además son apreciables la enorme fuerza intrínseca de sus personajes, la monumentalidad y el perfecto conocimiento y ejecución de la anatomía característicos de la obra de Miguel Ángel), el Moisés concebido para el sepulcro del Papa Julio II o la maravillosa Pietà vaticana.

Pintura Renacentista

Artistas Clave en la Pintura Renacentista

Leonardo da Vinci (1452-1519)

Las obras de Leonardo poseen un cierto misterio (empleará la técnica del sfumato para envolver sus representaciones de una especie de sugestivo velo difuminador) que las... Continuar leyendo "Maestros y Características del Arte Renacentista" »

El Templo Griego en la Arquitectura Clásica

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 4,62 KB

El Entablamento

En el orden dórico, se forma de una parte inferior, el arquitrabe, ancho listón de piedra. Sobre él está el friso que está compuesto de triglifos y metopas que generalmente se decoran con relieves. Todo queda cubierto por la cornisa. Sobre el frontón, figuras animadas o vegetales.

En el orden jónico y en el corintio encontramos:

  • Arquitrabe: 3 bandas, coronada la última con ovas y perlas.
  • Friso liso y corrido.
  • Cornisa con tacos rectangulares, un segundo cuerpo liso más prominente y la cima de sección curva.

Principales Manifestaciones de la Arquitectura Griega

El Templo Griego

En la arquitectura clásica, el templo no es el lugar de culto, estos se celebraban al aire libre. La dimensión variaba dependiendo del tamaño de la... Continuar leyendo "El Templo Griego en la Arquitectura Clásica" »

Marxisme a l'Obra de Frida Kahlo: Anàlisi i Context

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,44 KB

El Marxisme a l'Obra de Frida Kahlo

Classificació de l'obra

  • Títol: El marxisme curarà els malalts
  • Autora: Frida Kahlo
  • Cronologia: 1954
  • Localització: Museu Frida Kahlo (Ciutat de Mèxic)
  • Estil: Associat al surrealisme per la representació del seu interior, encara que Kahlo considerava que no ho era, ja que no pintava els seus somnis sinó la seva realitat. Seguint el comentari de l'artista, es podria considerar un estil de realisme social.

Tema

Es representa a Frida Kahlo alliberant-se del dolor gràcies a la ideologia marxista.

Descripció de l'obra: Anàlisi tècnica

  • Elements de suport: Tela
  • Elements tècnics: Oli sobre tela. La tècnica utilitzada consisteix en una barreja de pigments amb oli, normalment de llinassa o nou, que produeix un color
... Continuar leyendo "Marxisme a l'Obra de Frida Kahlo: Anàlisi i Context" »

Explorando el Arte Rupestre y las Etapas de la Prehistoria

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 5,77 KB

c) MAGDALENIENSE: - En este periodo se desarrolla la pintura rupestre en el sur de Francia y el norte de España. Así, el descubrimiento en 1879 de la Cueva de Altamira (Santander) supuso una verdadera conmoción, aunque su autenticidad fue realmente aceptada cuando se descubrieron las cuevas pintadas en Francia. En 1940, un grupo de niños encontró de manera casual las pinturas de Lascaux (Francia), a las que se ha atribuido una fecha de 25,000 años a.C. ------- - Los dos hallazgos mostraron a los historiadores y arqueólogos un fascinante espectáculo de escenas de caza y de animales con flechas clavadas. Se sabe que estas representaciones no fueron para los artistas del Paleolítico un simple entretenimiento, sino que tenían la función... Continuar leyendo "Explorando el Arte Rupestre y las Etapas de la Prehistoria" »

Magatzems Carson

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 21,85 KB

Composició IV (Març Pinar)



Dades bàsiques


Autor: Vasili Kandinski (Moscou 1866- Neull-sur Seine, París 1944)Títol: Composició IV. Cronologia: 1911; Material: oli i aquarel·la; Suport: tela; Mides: 160 x250cm; Ubicació original: - ;Ubicació actual: Kunstsammlung Nordrhein-Westlafen, Düsseldorf.

Biografia

:Kandinski és l’artista que fa el primer pas vers l’abstracció. Si bé els seus inicis estigueren vinculats a l’expressionisme del grup Der Blaue Reiter, acabà orientant-se vers l’abstracció, primer d’una manera lírica i després de manera més racional quan entrà com a professor al Bauhaus. Teoritzà les seves experiències en dos llibres: Sobre l’espiritualitat en l’art i Punt i línia sobre el pla.

Descripció formal

:

... Continuar leyendo "Magatzems Carson" »

Santa Maria del Mar i Mare de Déu dels Consellers: Anàlisi i Context

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,45 KB

Santa Maria del Mar: Una Joia del Gòtic Català

Nom: Santa Maria del Mar.

Autor: Berenguer de Montagut i Ramon Despuig.

Any: 1329-1383.

Tipologia: Església.

Materials: Pedra i vidre.

Estil: Gòtic.

Localització: Barcelona.

Arquitectura del gòtic català, realitzada per Despuig i Montagut entre el 1328 i el 1383. Els materials utilitzats són principalment pedra. El sistema constructiu és arquitravat i voltejat. És un edifici de tres naus, un absis amb deambulatori i nou capelles radials. L'interior està estructurat en quatre grans trams quadrats i tres capelles laterals per tram. Els pilars apareixen nus, sense nervis, de secció octogonal i 18 m d'altura. Les capelles tenen la meitat de l'altura de la nau lateral, i la nau lateral té menys... Continuar leyendo "Santa Maria del Mar i Mare de Déu dels Consellers: Anàlisi i Context" »

Arquitectura Monumental: Desde la Edad de Bronce hasta el Antiguo Egipto

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 6,92 KB

La Naveta: Un Ejemplo del Megalitismo Balear

La naveta, perteneciente a la Edad de Bronce, es una muestra del prototípico megalitismo balear. Estas son sepulturas en forma de nave elíptica con cámara de tendencia a la herradura, con una pequeña puerta de acceso que conduce a una cámara cubierta por losas que configuran una falsa cúpula. Estas tumbas aún pueden verse en Menorca.

Palacio de Persépolis: Símbolo del Imperio Persa

Contexto Histórico y Construcción

El Palacio de Darío I de Persépolis, también conocido como Palacio de Tachara o Palacio de Invierno, se comenzó a construir hacia el año 512 a.C. y se finalizó en 460 a.C., durante el período Persa-Aquémida (538-330 a.C.). Ordenado construir por Darío I, fue continuado... Continuar leyendo "Arquitectura Monumental: Desde la Edad de Bronce hasta el Antiguo Egipto" »

Anàlisi de les Obres Mestres: Boccioni, Picasso i Munch

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 8,7 KB

Formes úniques de continuïtat en l’espai - Boccioni

Autor: Umberto Boccioni (Reggio di Calabria, 1882 - Verona, 1916). Cronologia: 1913. Estil: futurisme. Tipologia: escultura exempta. Material: bronze. Tècnica: fossa. Dimensions: 111.2 x 88 x 40 cm. Tema: al·legoria, home en posició de marxa (dinamisme, moviment). Localització: Museu d’Art Modern MoMA (Nova York).

Umberto Boccioni va ser un dels principals exponents del futurisme. La seva obra es mou dins de la creació escultòrica i pictòrica. Estudia a l’Acadèmia de Belles Arts de Venècia i marxa a viure a Milà.

Descripció formal: L’obra representa un home en posició de marxa. La figura de cos sencer mostra un tors sense braços que estan substituïts per una forma arrodonida.... Continuar leyendo "Anàlisi de les Obres Mestres: Boccioni, Picasso i Munch" »