Moña

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Historia

Escrito el en vasco con un tamaño de 4,02 KB

testuinguru kulturala

Agustin hainbat heresia elkarren aurka ari ziren aroa arianismoa:jainkoa - semea danatismoa: pekatu batzuk barkaezinak pelagianismoa: pekatua ez da trasmititzen eta salbatzeko ez dugu jainkoa behar.Hirurak, ez datozte bat kristautasunarekin, horregatik, heresiak direla esaten da.

Gaztaroan, manikeismoa(heresia, ongiaren eta gaiztotasunaren printzipioaz mintzatzen da)eta Platonen akademiaren ondorengoak=akademikoak ezagutu zituen, hauek eszeptizismoa zerabiltzeten, Platonengandik urrunduta, hau Agustinek baztertu zuen.Epikureismoa ere baztertu zuen, baina e4stoizismoa onartu zuen eta Senekarenganako miresmena agertu zen.Esan behar da ere, Platonenganako miresmena zuela.

Lehen mendeetako kristautasunak, arazo bati aurre egin behar zion: Grezia, erromatar kulturan txertatzen zegoen;II mendean agnostizismoak kristautasunaren unibertsaltasuna eztabaidan jarri zuen. Elizaren gurasoek kristautasunaren unibertsaltasuna azpimarratzen zuten, bana agnostizismoa eta antzeko heresiak, kristautasuna, gutziengo batentzat zela pentsatzen zuten.Heresia hauek, greziar kulturatik zetoztela pentsatzen zen, horregatik beharrezkoa zen hori integratzea, bestela kristautasuna suntsituko zen.Hau Jstino eta Origenes-ek integrazten saiatuz.

Elizaren gurasoak

kristautasuna ez da flosofia: kristok azaldu zuen mezua, gizakia salbatzeko da ez greziako filosofoek azalduriko arazoekin jaraitzeko.

kristau.:errebelaturiko erlijioa: Jainoak, zuzenean gizakiari azalduriko mezua agertzen da eta erlijioak adierazten dituen ideiak, sinesmenean oinarriturik daude, ez dira arrazoiari esker lortzen.

Filosofia arrazoian oinarritu: kristautasuna ez da filosofia baina zer nolako loturak dituzte elkarrekin aztertzen du(elizako gurasoak)



Elizaren gurasoak

Esanahia:II-VI bizi ziren kristau pentsalariak. Honeek egindako kristau teologia:Patristika

Epikurteismoa

zoriontasuna, ongi kalkulatutako plazerretan datza. Jakintsua izango da, zein plazer diren biziagoak eta iraunkorragoak eta zeinek ez dituen ondorio mingarriak kalkulatzen eta bere bizitza horien arabera antolatzen dkiena baita bizitza osoan ondo banatzen dakiena.Beraz, jakinduriak bi oinarri ditu: plazerra eta adimen kalkulatzailea.

Atsegina: Gizaki guztiak helburu berdina-atsegina bilatu eta minari ihes egin.Epikuroentzat, bi atsegin mota: atsegin estatiko: erabateko minik ez dago.Atsegin zinetikoa: egoera atsegingarria bilatzean datza, hau emozio aztoramena eta dependentzia dakar, beraz zoriona, atsegin estatikoaren menpe dago.Atsegin estatikoak gogoaren aztoramen guztiak deusestaten ditu. Atsegin naturalak eta beharrezkoak ase behar dira. Atsegin naturaak eta ez beharrezkoak-mugatu behar dira. Atsegin ez naturalak eta ez beharrezkoak inoiz ez dira bilatu behar.Zoriona ez da bakarrik atseginaren emaitza, zuhurtzia ere behar da.

Bukatzeko Epikurok sortutako eskolan, epikurear filosofia zorrotz jarraitzen da: etika, bizitza zoriontsurako bidea da eta honetan oinarritzen da hori. Ezagutzar3en teoria batean: irizpide bat eman behar da, gizakia gizakia hutsegitea sahiestuz, zorionerantz bideratzeko. Fisikan: gauzen aldaketak azaldu zituen tradizio atomista jarraituz.Eta jainkoen trastatu batean: ez diegu jainkoei beldurra ez, bizi garen bitartean, ez dugu heriotzaren sentipenik eta hil ondoren gizakiaqk ez du sentipenik.

Entradas relacionadas: