1. ebaluaketa

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Filosofía y ética

Escrito el en vasco con un tamaño de 3,82 KB

FILOSOFIAREN SORRERA: 1)"mythos eta logos" grezia( mileto) k.a. 6.mendea. jakinduriarekiko maitasuna. Helburua: jakinduria da. Lotura: eguneroko gertakariak azaltzeko modua aldatuzela. MYTHOS:+ alegiazko kontakizuna. + eduki sakratua. +kosmosaren sorrera.LOGOS:+ hiritarrei zabalduriko deliberazio tresna.JARRERA FILOSOFIKOA:?unibertsoak sorturiko arazoak konpontzeko. + hautemandako gauzak era askotakoak eta aldakorrak.+ aldaketen atzeko errealitatea aurkitu.+ jarrera- hausnarkorra.    2) "filosofiaren motorrak: harridura eta zalantza.KEZKA: izakiak hain ezberdinak izan, nola egon ziteken harmonia. KOSMOSAREN SORERA: arrazoiketan onarrituako azalpen arrazionalez. MOTORRAK: +zalantza?jakin duguna kritikoki aztertzea. +ezjakintasunaz ohartzea. +jakiteko beharra. PENTZAMENU FILOSOFIKOEN EGINKIZUNA: nahikoa ez dagoena hausnartuta, argitzea. FILOSOFAtZERA: harridurak eta mitosetik ihes egiteko.MITOA=FILOSOFIA: elementu liluragarriez osatuak. HARRIDURA: ezjakintasunaren aurrean agertutako jarrera. FILOSOFATZEA: zalantzari erantzuna ematea. EZJAKINTASUNA: zalatza dagoenean. norbaitek mitosan sinesten duenean. JAKINDURIA:zerbaitekiko egiazko informazioa edukitzea.

FILOSOFIAREN IZAERA: 1) "filosofiaren egiaren bila" JAKINTZA FILOSOFIKOA: unibertsoaren aurrean harridura/zalantza jarrera hartzea. EZ JAKINTASUNAZ OHARTZEA: jakiteko gogoa. FILOSOFIA:filosofo jakintsuaren eta ez jakinaren artekoa. MAITASUNA=EROSA: faltan igartzen duena lortzen saiatzea. EZAGUTZA ITURRIAK:+arrazoimena eta zentzumena.    2)"filosofia zoriontasunaren bila" JAKITEKO INTERESA: zoriontsu nola izan jakitera. FILOSOFIA GIZA GAIETARA: sokrates k.a. 5. mendea. ZORIONTSU IZATEKO: bidezkoa izan eta egia ezagutu. FILOSOFIAREN LANAK: jakiteagaitik jakitea eta ondo bizitzen jakitea.     3)zientziaren oinarriskoena da filosofia.



 METODO FILOSOFIKOAK: 1) "enpiriko arrazionala"  SORTUA: aristoteles. EZAGUTZA  ITURRIAK:  Zentzumenak:+maila sentikorra- errealitatea askotarikoa/aldakorra, intuizioa/arrazoiketa. Ezagumena:+ maila ulergarria- gauzak eta diren izatea kategorien bidez. NOZIOAK: izan daitekeen izakia, izakia dena eta kausen teoria. ASIERA ETA AMAIERA:mugimenduaren esperientzia fisikoa ezagumenaren jardueratan. HELBURUA: izaki guztiengan komuna dena ezagutzea.2) "enpirista" BEREIZKETA: esperientzia eta arrasoimena, zientzia formalen iturria?arrazoimena, adierazpena?logika eta matematika. ARRAZOIZKO EGIAK: arrazionalki aztertuz dakigu adierazpena egia/gezurra den.IZATEKO EGIAK=ZIENTZIA EZ FORMALA: esperientziaren bidez ezagutza gorena. ARRAZOIMENAREN FUNTZIOA: sentzazioak batu eta lotzea. BALDINTZAK: ezagutzaren jatorria eta balioa zentzumenen esperientziatik ikesketarako indukziozko metodoak. AZTERGAIAK: adimena/ sentimenduak/ohiturak.  PENTSALARIAK: locke , berkeley eta hume. 3) "arrazionalista" NOIZ: aro modernoan. ARRAZOIAK: +izaten dugun lehenengo gauza- ezagumena . +ideia argiak -arrazoimenetik antzeman. +ideia ilunak- zentzumenetik antzeman. EZAGUTZAREN PRINTZIPIOAK: +egiazkoa eta egokia dena aipatu.+ arrazoizko egiak. Deskartesen egiaren funtsa?pentsatzen dut, beraz, banaiz. Leibnizen egiaren funtsa? kontra esan ezaren printzpioa: arrazoizko egia. METODOA: intuizioaren eta dedukzioaren artekoa. EGILEAK:descartes, spinosa, leibniz ULERMENA: eredu matematiko ezberdinak jarraitus.

Entradas relacionadas: