Els Zoològics i les Estereotípies: Una Reflexió

Enviado por Chuletator online y clasificado en Lengua y literatura

Escrito el en catalán con un tamaño de 7,92 KB

a) La causa inicial de les estereotípies de les elefantes velles és que es troben en captivitat al zoològic. Fals

b) Totes les espècies tenen moltes dificultats per a adaptar-se als zoològics. vertades

c) La creació dels zoològics és una conseqüència del colonialisme. Vertader

d) Segons els experts, els zoològics que no compleixen els estàndards de benestar dels animals s’haurien de tancar. Vertader

e) Els animalistes consideren que el valor pedagògic dels zoològics no és un motiu suficient per a justificar-ne l’existència. Vertader

1.2 Trobeu en el text els cinc mots que poden funcionar com a sinònims dels mots següents al text. [0,5 punts]

a) Senyals, rastres: indicis, marques, traces, indicacions, evidències

b) Imperialisme: colonialisme, expansió, hegemonia, domini, supremacia

c) Interrelació: interacció, connexió, relació, vincle, comunicació

d) Vellesa, senectut: Longevitat, ancianitat, maduresa, edat avançada, envelliment

e) Innegables, indubtables: Irrefutables, evidents, inqüestionables, indisputables, incontrovertibles

1.3. Escriviu el referent dels pronoms següents, marcats en negreta en el text. [0,5 punts]

a) "La imatge es podria utilitzar per criticar la vida dels animals d’un zoo i la seva, sovint, trista aparença. Si n’expliquem la història, tanmateix, també serviria per col·locar-se al cantó oposat en el complex debat que recorre el món sobre el futur dels zoològics":

El referent del pronom "n" en negreta és "dels animals del zoo".

b) "Apropen la naturalesa als nens i els eduquen sobre els animals exòtics molt millor que qualsevol vídeo":

El referent del pronom "els" en negreta és " als nens".

1.4. Exposeu, en un màxim de cinquanta mots, per què els treballadors del Zoològic de Barcelona no entenen que es pugui qüestionar la seva feina i la tasca que es desenvolupa en el recinte. [0,5 punts]

Els treballadors del Zoo de Barcelona no entenen els qüestionaments sobre la seva feina i el zoo perquè creuen que els zoos són importants per l'educació i la conservació, tot i acceptar que han d'evolucionar.

3. En aquestes oracions hi ha un complement preposicional subratllat. Pot ser CRV o CC. Substitueix-ho pel pronom adient.

a) No s’adona dels errors ->No se n’adona

b)No et fiïs del teu enemic ->No te’n fiïs

c) Ve de casa de la mare -> En ve

d) Vaa casa de la mare ->Hi va

e) S’implica molt en el grup de nens ->S’hi implica molt

f) Assegura’t de tancar la porta abans de marxar ->assegura-te’n

g) Penso tot el dia en possibles projectes ->Hi penso tot el dia

h) Es nega a treballar de cambrer ->S’hi nega

j) Ha escrit la seva novel·la en una cabana a la muntanya ->Hi ha escrit la seva novel·la

k) Parla de temes abstractes ->En parla

l) S’ha enamorat de la seva companya de feina ->Se n’ha enamorat

4. Digues quins són els complements circumstancials senyalats

a)"Aquesta nit" és un CC de temps i "al carrer", de lloc.

b) "amb el seu xicot" és un CC de companyia.

c) "tranquil·lament" és un CC de manera i "amb els seus pares", de companyia.

d) "Demà" és un CC de temps i "a Paris", de lloc.

e) "amb els coberts de l'àvia" és un CC d'instrument.

f) "En aquesta habitació" és un CC de lloc i "incansablement", de manera.

g) "amb mi" es un CC de companyia i "perquè no té casa" és un CC de causa.

h) "molt" és un CC de quantitat.

5. Subratlla el complement predicatiu de les oracions

a) cansada

b) molt enfadat

c) president

d) net

e)espantats

f)drets

g) de llevadora

h) de mal humor

i) immòbil

6. Pasa verbos de pasado perifrastico a pasado simple

Va ser —--= fou

Va saber—-= Sabé

Va compartir—-= Compartí

Va participar—--= Participà

7. Qui és Ausias March?

Va ser un poeta i cavaller medieval valencià. Va ser un dels poetes més importants al segle d’OR. El català va encurtir-se gràcies a ell

8. Biografia del autor (Joanot Martorell)

Va ser Joanot Martorell l’autor. Era un noble que vivia a la cort valenciana.

Era un cavaller i va morir solter i sense fills

Lluita amb el seu cosí Joan de Montpalau per l’honor de la seva germana. Cavaller bregós, mestre d’armes, cortesà. Morí solter i sense fil

9. Amor medieval que és ?

L'amor medieval en la literatura catalana se centra en l'expressió artística de la passió i les relacions humanes durant l'Edat mitjana a Catalunya. Inspirat principalment per la poesia trovadoresca, aquest amor abasta temes com l'amor cortès, la devoció cap a la dama estimada i la idealització dels sentiments. Reflectint les convencions socials de l'època, es destaca per la seva galanteria, noblesa i sovint per la distància entre el trobador i la seva estimada, encarnant així valors de cortesia i refinament.
11.
Parts de Tirant lo Blanc.

- Tirant a Anglaterra

       TIRANT - Guillem de Varoïc            /   Tirant festa

Assisteix a una festa.    

Tirant es troba amb Guillem de Varoïc i li ensenya coses sobre cavalleria. Tirant se'n va a les festes del rei d’Anglaterra.

-Tirant a Sicília i Rodes

       FELIP I TIRANT contra soldà del Caire a RODES    /    Felip es casa amb Ricomana 

Tirant i Felip s'adonen que el soldà del Caire esta fent estol i lluiten a Rodes.

Tirant és casa amb Ricomana.

- Imperi Grec

    TIRANT contra GRAN TURC       /      Tirant s’enamora amb Carmesina (filla emperador)

Tirant lluita contra el Gran Turc.

Tirant és va enamorar de la filla de l’emperador, Carmesina.

- Nord d’Àfrica

                (UCRONIA)      TIRANT contra SERRAÏNS   --  CRISTIANS    /   PLAER DE MA VIDA   (Dida Carmesina) és casa amb Senyor d’Agramunt

Tirant lluita contra el Serrains.

Plaerdemavida és casa amb Senyor d’Argamunt.

- Epíleg

     TIRANT és casa amb CARMESINA / TIRANT MOR   /   HIPÒLIT és casa amb la Filla del Rei  D’ANGLATERRA

Tirant és casa amb Carmesina, però és sent malament i mor.

Hipòlit que era un cavaller bizantí és casa amb la filla del rei d’Anglaterra.

Entradas relacionadas: