Què vol dir que el moviment d’un cos és relatiu?

Enviado por Chuletator online y clasificado en Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 8,03 KB

Com Ensenyar i aprendre interaccions físiques a primària

1.Aprendre a descriure moviments (cinemàtica)

Al final de l'escola primària, els estudiants haurien de Saber :

Les coses es mouen de maneres molt diferents

Trajectòries diferents:
recte, ziga-zaga, corba, cap endavant i cap enrere.

Velocitats diferents (rapid o Lent): Algunes coses són tan lentes Que el seu viatge triga molt; altres es mouen massa ràpid i la gent, fins i tot Els veu. Llavors, la velocitat es relaciona amb la rapidesa amb què es mouen Les coses.

Diferents Acceleracions (acceleració O ralentització): algunes coses s'acceleren augmentant la seva velocitat; uns Altres es desacceleren reduint la velocitat. Així,  l'acceleració es relaciona amb com  les coses ràpides  canvien el seu moviment (velocitat o direcció Del moviment).

La llum viatja i tendeix a mantenir la seva Direcció de moviment fins que interactua amb un objecte o material.

Com ensenyar sobre el moviment a l’escola primària?

-Mesurar la distancia i parlar sobre la ruta més Llarga i la més curta

-Moviment lent i ràpid relacionat amb el temps de Desplaçament.

Hem de sortir de classe saben que el moviment:


Es Pot representar gràficament.

És Relatiu, depèn des d’on el mirem.

Està Causat per una empenta o una estirada (aquesta idea ens dóna peu per a Treballar les forces).

És un Tipus de canvi físic.

És el Canvi de posició (on era? Ara on sóc? On sóc respecte del meu company? Etc.).

Hi Han diferents tipus de moviment:

Segons La forma del camí que recorrem (En quin sentit puc anar? Quant mesura el Camí? Com ho faig per arribar abans (segon la forma recta o ziga-zaga)?

Segons La velocitat (es poden utilitzar cançons on es vegi la variació dels Ritmes):

Hi ha Moviments a velocitat constant

Hi ha Moviments a velocitat variable (Com ho faig per arribar abans (segons el Temps que tardi)? Què passa si accelero? Què passa si freno?

2.Aprendre a explicar i predir canvis En moviment (dinàmiques, lleis de Newton)

Una força pot...

a.fer Que les coses canviïn de forma.

b.començar A moure les coses des del repòs o aturar el moviment.

c.fer Moure les coses més ràpid o més lent.

d.fer Que les coses canviïn de direcció.

Idees Claus:


-Les forces o les interaccions entre objectes Poden provocar canvis en el seu estat de movimet.

-Els efectes de les forces sobre els objectes Poden variar depenent de la inèrcia (massa) dels objectes.

-Les forces no sempre impliquen moviment. El Moviment no sempre implica que les forces actuïn.

-Les forces sempre actúen per parells, sempre el Que s’exerceix una força rep una resposta.

La força es té?



No Tenim FORÇA, tenim Energia, que ens permet fer força sobre un altre cos.

Les Forces s’exerceixen, no es tenen!

Per a Que hi hagi una força sempre hi ha d'haver dos (o mes) cossos interaccionant.
Un cop acabada la interacció, la Força desapareix, la força no queda en el cos, Sinó que queda l'energia transferida.

Per Tant sempre cal pensar:

Qui/què fa la força? Sobre qui/què?

La força de Gravetat exercida sobre l'objecte amb una massa superior és major (la Terra ho Tira més)
No obstant això, és més difícil moure l'objecte amb més massa (ja que té més Inèrcia o resistència per moure)

Quines són les dificultats d’aprenentatge dels estudiants Més comuns i les idees anteriors?


  • Els estudiants tendeixen a associar Forces amb éssers vius, però no amb objectes inerts.
  • Els estudiants tendeixen a Interpretar que els objectes en repòs es troben en un estat natural on no Experimenten trets o empentes.
  • Solen concebre que un objecte conté o Té una força quan es mou.
  • L'experiència de la vida quotidiana Dels alumnes que els objectes en moviment necessiten una força constant Per seguir movent-se (a causa de la força de fricció) reforça la idea que Un moviment constant requereix una força constant (en comptes d'una força neta Igual a zero).
  • De la mateixa manera, els estudiants Tendeixen a pensar que la caiguda lliure cap avall és un fenomen natural I, encara que els estudiants utilitzen el terme gravetat, no implica que Considerin que les caigudes lliures es deuen a la força d'atracció que la Terra exerceix sobre els objectes que els arrosseguen cap a la seva Centre.

Seminari Sobre propietats físiques vs interacción física

Com t'explicaria Que un objecte fet de plastilina flota?

¨La flotabilitat d'un objecte depèn de la Densitat del material que la constitueix, però ...

¨Hem observat que podem construir objectes Que suren, tot i que estan fets de materials que no suren.

¨La densitat real d'un objecte és una Combinació de les densitats de cada material que la constitueix:

Si l'objecte Conté aire, la seva densitat total disminueix

Si l'objecte S'omple d'aigua, la seva densitat augmenta

¨Si un objecte flota és perquè la seva Densitat és inferior a la densitat del fluid

L'aigua empeny. Aquesta força s'anomena FORÇA D’EMPENTA flotació, que sempre s'exerceix CAP AMUNT, no importa si els flotadors submergits objecte o embornals en el Fluid.

Cada vegada que S'exerceix més d'una força sobre un objecte (per exemple, la força de gravetat I la força flotant), l'efecte dels que hi ha en l'objecte dependrà de la Intensitat que siguin i cap a la direcció en què s'apliquin. És a dir que les Forces que actuen en la mateixa direcció s'afegiran entre si, mentre que les Forces que actuen en direccions oposades estiran entre si. Dues forces que són iguals En intensitat, però en sentit contrari cancel·len, resultant en zero la FORÇA NETA.
A continuació, diem que l'objecte està en EQUILIBRIUM (en repòs o en Moviment a una velocitat constant).

Entradas relacionadas: