Violència i assetjament escolar: responsabilitat de l'educació

Enviado por Chuletator online y clasificado en Lengua y literatura

Escrito el en catalán con un tamaño de 1,46 KB

Text periodístic: article d'opinió

Es tracta d'un article d'opinió publicat al diari El Periódico, escrit amb un llenguatge accessible i divulgatiu.

El tema principal és la violència i l'assetjament a l'escola, defensant la responsabilitat de l'educació en aquest àmbit.

Les parts del text són: la introducció, la línia 1, el desenvolupament de la 2 a la 20, i la conclusió de la 21 a la 24.

La varietat lingüística utilitzada és el català oriental, amb possessius en forma de 'en v' (com 'seva mara'), un lèxic específic ('nois, noies') i l'ús del present de subjuntiu amb desinència 'i' (com 'sigui, puguin').

Alguns exemples de sinònims són: 'aboquem' per 'buidar', 'aturar' per 'acabar, cessar', i 'redreçar' per 'adreçar, millorar'.

Es destaca l'ús de 'qual' com a pronom relatiu subjecte, referint-se a 'fer un seguiment personal de nois i noies', així com l'ús de 'en' i 'hi' com a pronoms febles.

En relació a les conjuncions, s'utilitza 'però' com a contrast o adversatiu ('no obstant això'), 'perquè' com a final ('per tal que') i 'quan' com a temporal ('tan bon punt').

Es defineixen els rols de l'autor, el lector real i model, el locutor com a narrador, l'al·locutari com a receptor al qual es dirigeix el narrador, i l'enunciador com a altres veus presents en el text. S'identifiquen els estils directe i indirecte enunciador, així com l'indirecte lliure sense marques específiques.

Entradas relacionadas: