La Vida i Lluita d'una Dona durant la Segona República i el Franquisme

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras materias

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,42 KB

          • ●  Aquesta estada coincideix amb els anys de la Segona República. El pas per la universitat serà en plena guerra.

          • ●  Durant els anys d’estudis, serà una persona motivada que gaudeix amb companys, dels estudis i amb vida familiar que respon al seu perfil intel·lectual.

          • ●  El 1937 inicia Filosofia a la UAB, però la guerra interromprà els seus estudis l’estiu del ’38.

          • ●  Durant la guerra treballa de mestra en una colònia infantil.

          • ●  És testimoni de la fugida a peu cap a França de molta gent. També ella es planteja marxar a l’exili, però el seu pare li diu que ella ja és massa gran, tot i que li dona llibertat per fer el que vulgui.

          • ●  Després de la guerra, ha de tornar a passar la revalidació de batxillerat i repetir primer de Filosofia. Els estudis de Literatura Catalana eren inexistents en aquell sistema universitari i va triar Filosofia pel ventall de possibilitats que li oferia.

          • ●  Per pagar-se la carrera, treballava gravant vidre: n’havia après a la Massana perquè el seu pare va exigir-li que tingués un ofici on aferrar-se.

          • ●  Finalitza la carrera el 1942.

          • ●  El malestar intern davant la situació política i el conflicte que li genera la imposició dels cànon femenins li plantegen una situació que no s’havia plantejat: no li havien dit que ser dona era diferent o que li impediria l’accés a certs àmbits o que li demanarien comportar-se d’una manera X per ser dona.

          • ●  Així, la realitat de l’Espanya franquista l’obligarà a plantejar-se la seva condició de dona per primera vegada.

          • ●  Tot això serà un procés radical que l’entorn la fa actuar de manera contrària al que ella sentia. Se sent confusa i asfixiada i li arriba a dir a la seva mare que l’havien educat per a un món que ja no existeix.

          • ●  Li costa sobreviure amb coherència aquest moment i s’aboca a l’ensenyament i l’escriptura.

            • ●  Les seves classes seran un oasi de llibertat per als seus alumnes.

            • ●  Les protagonistes de les seves novel·les reflecteixen el model de dona lliure i independent que a les dones com ella no se’ls permet seguir en la nova Espanya franquista.

          ●  Enyora el seu país, el país dels vencuts, el món de la República que ella coneixia.

Entradas relacionadas: