Venda, negociació i servei al client
Enviado por Chuletator online y clasificado en Informática y Telecomunicaciones
Escrito el en catalán con un tamaño de 927,71 KB
RA2
Característiques de la venda:
- La venda implica persuadir a un client perquè compri un producte o servei.
- Els objectius de la venda són generar ingressos i obtenir beneficis.
- La venda és un procés enfocat a un producte o servei específic, sense perdre mai de vista el prospecte.
- En la venda, el venedor té un paper actiu en el procés i el controla.
Característiques de la negociació:
- La negociació implica arribar a un acord amb una altra part per satisfer les necessitats de totes les parts involucrades.
- Els objectius de la negociació són el benefici mutu i la creació de relacions a llarg termini.
- La negociació pot involucrar múltiples temes i preocupacions més enllà d'un producte o servei.
- En la negociació, totes les parts tenen un paper actiu en el procés i influeixen en les condicions.
RA3
QUEIXA, RECLAMACIÓ I SUGGERÈNCIA
- SUGGERÈNCIA: Manifestació verbal o escrita a la que el client recomana a l'empresa (venedora) algun canvi o proposta de millora.
- QUEIXA: Expressió verbal o escrita del client deguda a la seva insatisfacció per la prestació incorrecta del servei per part de l'empresa que l'ha realitzat.
- RECLAMACIÓ: Manifestació escrita a la que el client sol·licita algun tipus d'indemnització o compensació pel perjudici econòmic que hagi suposat un servei (o producte) deficient.