Quantes vegades plaerdemavida ha dut ja tirant al llit de carmesina
Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras materias
Escrito el en
catalán con un tamaño de 13,86 KB
Temàtica
Martorell associa els personatges masculins a un dinamisme que els fa anar dels espais exteriors als espais interiors.
L’exterior és una representació de l’èpica masculina; i l’interior del palau és símbol del cos de la dona i del domini de la feminitat.
El prestigi adquirit pel cavaller en el camp de batalla exterior li facilitarà l’accés al camp de batalla de l’amor.
Els viatges de Tirant per l’exterior de la gran història i per l’interior del palau de Carmesina li atorguen volum psicològic i permeten parlar d’una iniciació vital i d’un itinerari de maduresa.
Les modalitats d’amor (virtuosa, profitosa, viciosa) organitzen els episodis amatoris del Tirant i classifiquen els seus personatges. Tirant és el representant de l’amor virtuós.
Plaerdemavida condensa el vitalisme, Carmesina la virtuositat. La blancor s’associa a la joventut i el vermell, a la decadència de la vellesa, cristal·litzada en la Viuda Reposada.
L’episodi de l’Emperadriu i Hipòlit mostra com el desig carnal és lícit si hi ha noblesa i dolor.
La iconografia medieval potencia els ulls com a estímul de libido. L’amor sempre va de bracet amb el sexe
. I la sexualitat al Tirant és presentada en una àmplia gamma de modalitats.El tractament del sexe al Tirant mostra totes les seves (per)versions. És destacable la presència de voyeurisme, de lesbianisme, de fetitxisme, del ménage à trois i de l’incest.