Unitat didàctica

Enviado por Pedro Ferrandiz y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 70,17 KB

                      MATERIA                                                              DURADA

               INFORMÀTICA (optativa 3)                                                              18

                  PROFESSOR                                                          PERIODE

                Carlos Castellón Masalles                                                         1r trimestre

               CURS ESCOLAR                                                 GRUP CLASSE

  2010-2011                                                                 4rt ESO

                                                                                             La fotografia digital i el GIMP

                                                              CONTINGUTS

  Les càmeres digitals

  Els elements de les càmeres digitals: l’objectiu, el sensor digital, el visor LCD, el flaix I el

  programari

  El retoc fotogràfic: reenquadrament d’una fotografia, redreçament d’una fotografia, ajust

  automàtic I manual dels colors, eliminació d’objectes, escriptura de text i disminució de la mida

  d’una fotografia

  Les funcions del programari.

  Les tècniques de la fotografia digital: composició fotogràfica, regla dels terços, ús del trípode I

  el disparador automàtic, fotografies diürnes a contrallum amb suport del flaix, el contrallum I la

  fotografia del moviment

  El GIMP

                                                  OBJECTIUS D'APRENENTATGE

  Descriure els elements d’una càmera.

  Explicar la funció de cada element de la càmera digital.

  Modificar el format de fotografies digitals.

  Conèixer les possibilitats del laboratori fotogràfic digital.

  Aprendre a editar I modificar les imatges digitals amb el programa GIMP

  Buscar, seleccionar, I descarregar recursos del programari lliure disponibles a la xarxa per

  incorporar-los als propis treballs.

                                                    COMPETÈNCIES BÁSIQUES

  Competència en comunicació lingüística I audiovisual.

  Competència matemàtica.

  Competència artística I cultural.

  Competència d’aprendre a aprendre.

  Competència en el coneixement I la interacció amb el món físic.

                                                       CRITERIS D'AVALUACIO

  Aplicar tècniques d’edició digital a imatges fotogràfiques I diferenciar-les de les imatges

  generades per ordinador.

  Dissenyar I elaborar presentacions destinades a donar suport al discurs verbal en l’exposició

  d’elements multimèdia

  Realitzar fotografies en format digital, editar-les I modificar-ne el format.

                             SEQÜENCIA D'ACTIVITATS D'ENSENYAMENT APRENENTATGE


                      MATERIA                                                              DURADA

               INFORMÀTICA (optativa 3)                                                              18

                  PROFESSOR                                                          PERIODE

                Carlos Castellón Masalles                                                         1r trimestre

               CURS ESCOLAR                                                 GRUP CLASSE

  2010-2011                                                                 4rt ESO

                                                                                             La fotografia digital i el GIMP

  Fer fotografies amb una càmera digital, identificar els seus elements bàsics i modificar els

  paràmetres segons les condicions de la fotografia desitjada (grup classe en diferents

  ubicacions i lluminositats)

  Posar en comú les fotografies fetes pels alumnes, judici crític  i valoració de la experiència.

  Aprendre mitjançant tutorials les eines del GIMP.

  Aplicar els coneixements adquirits a les fotografies fetes a classe, practicar el retoc fotogràfic.

  Editar imatges pròpies amb les eines del GIMP.

  Desar les imatges en diferents formats, conscienciar-se del seu “pes” digital i adequar les

  extensions a les seves utilitats posteriors.


                      MATERIA                                                              DURADA

               INFORMÀTICA (optativa 3)                                                               9

                  PROFESSOR                                                          PERIODE

                Carlos Castellón Masalles                                                         1r trimestre

               CURS ESCOLAR                                                 GRUP CLASSE

  2010-2011                                                                 4rt ESO

                                                                            Programes de dibuix vectorial (l'Inkscape)

                                                              CONTINGUTS

  Característiques dels programes de dibuix de tipus vectorial.

  Dibuix de línies rectes, corbes, polígons.

  Les corbes de Bézier.

  L’emplenament i el contorn. Les formes geomètriques.

  L’Inkscape.

  La transformació d’imatges

                                                  OBJECTIUS D'APRENENTATGE

  Identificar i saber utilitzar els elements de la pantalla principal de L’Inkscape.

  Utilitzar una aplicació de dibuix vectorial (L’Inkscape) per dibuixar formes geomètriques, formes

   fetes amb corbes de Bézier I adaptar text a corbes. Compartir coneixements

  Modificar elements dibuixats amb l’Inkscape.

  Treballar en capes.

                                                    COMPETÈNCIES BÁSIQUES

  Competència d’aprendre a aprendre.

  Competència matemàtica.

  Competència artística I cultural.

  Competència en comunicació lingüística I audiovisual

  Competència en el coneixement I la interacció amb el món físic.

                                                       CRITERIS D'AVALUACIO

  Dissenyar I elaborar presentacions destinades a donar suport al discurs verbal en l’exposició

  d’idees I projectes mitjançant la integració d’elements multimèdia

  Identificar els models de distribució de continguts a Internet I respectar-ne les particularitats a

  l’hora d’utilitzar-los I compartir-los

  Integrar diferents elements (text, imatge, so) en un mateix contingut a través d’una aplicació

  multimèdia

                             SEQÜENCIA D'ACTIVITATS D'ENSENYAMENT APRENENTATGE

  Aprendre mitjançant tutorials les eines del l'Inkscape

  Aplicar els coneixements adquirits a les activitats guiades del llibre de text La Galera

  Transformar imatges, mitjançant la importació des de altres formats.

  Descompondre imatges i dibuixos en formes bàsiques de corbes de Bézier per poder

  modificar-les i obenir els resultats requerits


                      MATERIA                                                              DURADA

               INFORMÀTICA (optativa 3)                                                               9

                  PROFESSOR                                                          PERIODE

                Carlos Castellón Masalles                                                         1r trimestre

               CURS ESCOLAR                                                 GRUP CLASSE

  2010-2011                                                                 4rt ESO

                                                                            Programes de dibuix vectorial (l'Inkscape)

  Modificar formes geomètriques, canviant el seu emplenat i contorn

  Crear composicions lliures, pròpies i personalitzar-les amb les eines d'adaptació de text.


                      MATERIA                                                              DURADA

               INFORMÀTICA (optativa 3)                                                               6

                  PROFESSOR                                                          PERIODE

                Carlos Castellón Masalles                                                         1r trimestre

               CURS ESCOLAR                                                 GRUP CLASSE

  2010-2011                                                                 4rt ESO

                                                                                 Programes de mapes de bits (El paint)

                                                              CONTINGUTS

  Programes de dibuix de mapes de bits

  Dibuix de línies rectes, corbes, polígons.

  L’emplenament I el contorn. El color i el contorn de les formes.

  Repetició, estirament I reflexió d’imatges.

  Les formes geomètriques

  La transformació d’imatges.

  Les composicions amb diferents dibuixos I els títols de tipus artístic

                                                  OBJECTIUS D'APRENENTATGE

  Diferenciar les característiques d'un programa de mapa de bits d'un vectorial

  Identificar i saber utilitzar els elements de la pantalla principal de L’Inkscape.

  Utilitzar la aplicació aint per dibuixar formes geomètriques. Compartir coneixements

  Modificar elements dibuixats amb el Paint

  Experimentar amb les eines de dibuix del Paint: mà alçada, formes geomètriques, eines de

  transformació, text i color

                                                    COMPETÈNCIES BÁSIQUES

  Competència d’aprendre a aprendre.

  Competència matemàtica.

  Competència artística I cultural.Competència en comunicació lingüística i audiovisual

  Competència en el coneixement I la interacció amb el món físic.Competència d'autonomia i

  iniciativa personal

                                                       CRITERIS D'AVALUACIO

  Dissenyar I elaborar presentacions destinades a donar suport al discurs verbal en l’exposició

  d’idees I projectes mitjançant la integració d’elements multimèdia

  Identificar els models de distribució de continguts a Internet I respectar-ne les particularitats a

  l’hora d’utilitzar-los I compartir-los

  Integrar diferents elements (text, imatge, so) en un mateix contingut a través d’una aplicació

  multimèdia

                             SEQÜENCIA D'ACTIVITATS D'ENSENYAMENT APRENENTATGE

  Aprendre mitjançant tutorials les eines del Paint

  Aplicar els coneixements adquirits a les activitats guiades del llibre de text La Galera

  Transformar imatges, mitjançant la importació des de altres formats.


                      MATERIA                                                              DURADA

               INFORMÀTICA (optativa 3)                                                               6

                  PROFESSOR                                                          PERIODE

                Carlos Castellón Masalles                                                         1r trimestre

               CURS ESCOLAR                                                 GRUP CLASSE

  2010-2011                                                                 4rt ESO

                                                                                 Programes de mapes de bits (El paint)

  Diferenciar les utilitats dels programes de dibuix vectorial en front dels de mapes de bits i

  saber elegir el programa adecuat per cada ús específic

  Modificar formes geomètriques, canviant el seu emplenat i contorn

  Crear composicions lliures, pròpies i personalitzar-les amb les eines d'adaptació de text.


                      MATERIA                                                              DURADA

               INFORMÀTICA (optativa 3)                                                              15

                  PROFESSOR                                                          PERIODE

                Carlos Castellón Masalles                                                         1r trimestre

               CURS ESCOLAR                                                 GRUP CLASSE

  2010-2011                                                                 4rt ESO

                                                                               Confecció de pàgines Web amb el flash

                                                              CONTINGUTS

  La finestra del Flash

  Els objectes del Flash

  Els fotogrames i la linia de temps

  Capes, animacions i accions

  Realització de dibuixos vectorials amb el Flash

  Procediment: Creació d'una pel·licula amb el Flash.

  Creació de fotogrames de pel·licula.

  Encadenament de fotogrames per fer petites escenes de pel·licula

  Creació d'animacions d'objectes.

  La interacció en les escenes d'una pel·licula

  Incorporació de so i imatges d'altres programes en les pel·licules

  Reportatge: L'Action Script.

                                                  OBJECTIUS D'APRENENTATGE

  Fer dibuixos vectorials amb el Flash.

  Crear fotogrames de pel·licula.

  Aprendre a maquetar, és a dir : Encadenar fotogrames per fer petites escenes de pel·licula.

  Crear animacions d'objectes.

  Donar interacció a les escenes de pel·licules pròpies.

  Incloure so en els fitxers Flash.

  Crear clips (animacions independents).

  Aprendre a publicar les creacions en la web, desar els treballs amb el Flash en els diferents

  formats que permet el programa.

                                                    COMPETÈNCIES BÁSIQUES

  Competència d’aprendre a aprendre.

  Competència en el coneixement I la interacció amb el món físic.

  Competència en comunicació lingüística i audiovisual.

  Competència matemàtica.

  Competència d'autonomia i iniciativa personal.

                                                       CRITERIS D'AVALUACIO

  Desenvolupar continguts per a la xarxa Internet mitjançant la incorporació de recursos

  multimèdia i l'aplicació d'estàndards d'accesibilitat.


                      MATERIA                                                              DURADA

               INFORMÀTICA (optativa 3)                                                              15

                  PROFESSOR                                                          PERIODE

                Carlos Castellón Masalles                                                         1r trimestre

               CURS ESCOLAR                                                 GRUP CLASSE

  2010-2011                                                                 4rt ESO

                                                                               Confecció de pàgines Web amb el flash

  Dissenyar I elaborar presentacions destinades a donar suport al discurs verbal en l’exposició

  d’idees I projectes mitjançant la integració d’elements multimèdia

  Integrar diferents elements (text, imatge, so) en un mateix contingut a través d’una aplicació

  multimèdia

                             SEQÜENCIA D'ACTIVITATS D'ENSENYAMENT APRENENTATGE

  Practicar i experimentar amb les eines de dibuix vectorial per crear fons de fotogrames i

  objectes per a la biblioteca

  Crear animacions mitjançant la inserció de fotogrames.

  Utilitzar els simbols i objectes de la biblioteca i aprendre a importar-los des de altres fitxers

  Flash.

  Crear animacions interpolant moviments. Crear animacions mitjançant el canvi de mides i

  colors dels objectes inicial i final.

  Escriure text i assignar-los moviments. Interpolar moviments a una guia, adaptar el moviment

  d'objectes a una trajectòria.

  Crear capes màscara, utilitzar les finestres per aconseguir efectes divertits. Crear text6s i

  animar-los i visualitzar-los.

  Utilitzar imatges i gràfics que no son fets amb el Flash.

  Aprendre les utilitats de les accions directes del Flash i aplicar-les als fotogrames i als

  objectes com els botons.


                      MATERIA                                                              DURADA

               INFORMÀTICA (optativa 3)                                                              10

                  PROFESSOR                                                          PERIODE

                Carlos Castellón Masalles                                                         1r trimestre

               CURS ESCOLAR                                                 GRUP CLASSE

  2010-2011                                                                 4rt ESO

                                                                                               L'edició d'audio (l'Audacity)

                                                              CONTINGUTS

  El so en el sistema informàtic.

  La targeta de so.

  Tipus de fitxers i programes reproductors d'àudio.

  Les ràdios a Internet

  L'enregistrador de so del Windows.

  L'Audacity: la barra d'eines de control, els  fitxers i els efectes.

                                                  OBJECTIUS D'APRENENTATGE

  Saber diferenciar els senyals elèctrics analògics d'àudio i els senyals elèctrics digitals d'àudio

  Identificar les formes diferents de codificació digital i els formats digitals d'emmagatzematge i

  de compresió anomenats codecs.

  Conèixer els programes reproductors d'àudio més utilitzats.

  Experimentar amb les utilitats dels programes senzills d'edició i gravació d'àudio. L'Audacity.

                                                    COMPETÈNCIES BÁSIQUES

  Competència d’aprendre a aprendre.

  Competència en el coneixement I la interacció amb el món físic.

  Competència en comunicació lingüística i audiovisual.

  Competència matemàtica.

  Competència en comunicació lingüística I audiovisual.

                                                       CRITERIS D'AVALUACIO

  Dissenyar I elaborar presentacions destinades a donar suport al discurs verbal en l’exposició

  d’idees I projectes mitjançant la integració d’elements multimèdia

  Identificar els models de distribució de continguts a Internet I respectar-ne les particularitats a

  l’hora d’utilitzar-los I compartir-los

  Integrar diferents elements (text, imatge, so) en un mateix contingut a través d’una aplicació

  multimèdia

                             SEQÜENCIA D'ACTIVITATS D'ENSENYAMENT APRENENTATGE

  Comprovar i identificar els elements mínims per la gravació i reproducció d'àudio, maquinari,

  programari i la seva correcta connexió.

  Buscar ràdios per Internet, escoltar-les, inserir discs d'àudio en el CD i escoltar-los, utilitzar el

  CD del llibre per localitzar titxers en format MP3 i reproduir-los amb el programa Windows

  Media Player.


                      MATERIA                                                              DURADA

               INFORMÀTICA (optativa 3)                                                              10

                  PROFESSOR                                                          PERIODE

                Carlos Castellón Masalles                                                         1r trimestre

               CURS ESCOLAR                                                 GRUP CLASSE

  2010-2011                                                                 4rt ESO

                                                                                               L'edició d'audio (l'Audacity)

  Executar una peça del CD del llibre amb l'Audacity, escoltar la peça, identificar els elements

  de l'entorn d'edició i gravació.

  Capturar música de la ràdio, capturar música d'un CD, enregistrar la veu de l'alumne,

  experimentar amb el efectes de veu gravada, editar i desar les cançons capturades a la

  intranet del Centre, carpeta de l'alumne unitat 5


                      MATERIA                                                              DURADA

               INFORMÀTICA (optativa 3)                                                               8

                  PROFESSOR                                                          PERIODE

                Carlos Castellón Masalles                                                         1r trimestre

               CURS ESCOLAR                                                 GRUP CLASSE

  2010-2011                                                                 4rt ESO

                                                                                      L'edició de video (Pinnacle studio)

                                                              CONTINGUTS

  El vídeo digital

  Les càmeres de vídeo digital

  Tècniques de filmació

  El muntatge

  El Pinnacle: la zona de muntatge, l'edició de vídeo.

                                                  OBJECTIUS D'APRENENTATGE

  Coneixer els diferents tipus de càmeres de vídeo digital i els seus components bàsics.

  Familiaritzar-se amb els diferents formats de vídeo digital.

  Aprendre les tècniques utilitzades en la filmació de vídeo digital i experimentar amb les utilitats

  del Pinnacle Studio.

  Aprendre a separar plans d'escenes, a afegir-los a altres escenes; afegir títols, afegir sons i

  música de fons, etc.

                                                    COMPETÈNCIES BÁSIQUES

  Competència d’aprendre a aprendre.

  Competència matemàtica.

  Competència d'autonomia i iniciativa personal.

  Competència en comunicació lingüística i audiovisual.

  Competència en el coneixement I la interacció amb el món físic.Competència d'autonomia i

  iniciativa personal

                                                       CRITERIS D'AVALUACIO

  Desenvolupar continguts per a la xarxa Internet mitjançant la incorporació de recursos

  multimèdia i l'aplicació d'estàndards d'accesibilitat.

  Dissenyar I elaborar presentacions destinades a donar suport al discurs verbal en l’exposició

  d’idees I projectes mitjançant la integració d’elements multimèdia

  Integrar diferents elements (text, imatge, so) en un mateix contingut a través d’una aplicació

  multimèdia

                             SEQÜENCIA D'ACTIVITATS D'ENSENYAMENT APRENENTATGE

  Comprovar i identificar els elements mínims per la gravació i reproducció de vídeo, tant

  maquinari com del programari i la seva correcta connexió i configuració.

  Buscar vídeos per Internet, visualitzar-los, inserir CD del llibre i visualitzar videos de mostra,

  comprovar quines extensions d'arxiu tenen i què pot visualitzar i què no pot visualitzar el

  reproductor de Windows Media.


                      MATERIA                                                              DURADA

               INFORMÀTICA (optativa 3)                                                               8

                  PROFESSOR                                                          PERIODE

                Carlos Castellón Masalles                                                         1r trimestre

               CURS ESCOLAR                                                 GRUP CLASSE

  2010-2011                                                                 4rt ESO

                                                                                      L'edició de video (Pinnacle studio)

  Realització del muntatge d'un vídeo: canvi de plans entre escenes, introducció de títols i de

  so, el control de so i procediments de muntatge d'un videoreportatge

  Carregar en el programa Pinnacle, el video del CD del llibre anomenat Filar Costa d'Ivori;

  separar plans d'escenes i afegir-los a altres escenes, aplicar veu en off, etc.


                      MATERIA                                                              DURADA

               INFORMÀTICA (optativa 3)                                                               9

                  PROFESSOR                                                          PERIODE

                Carlos Castellón Masalles                                                         1r trimestre

               CURS ESCOLAR                                                 GRUP CLASSE

  2010-2011                                                                 4rt ESO

                                                                                                        Xarxes d'ordinadors

                                                              CONTINGUTS

  Identificació dels diferents elements d'una xarxa d'ordinadors

  Descripció dels tipus de xarxes existents i de la mabnera com hi circula la informació

  Les xarxes d'àrea local (LAN): descripció física i elements que les componen.

  Funcionament técnic de la xarxa Internet.

  Els protocols TCP i IP

  Serveis d'Internet.

  La xarxa de satel·lits de posicionament global (GPS)

  Connexió de l'ordinador personal amb l'encaminador. Cables als connectors en paral·lel

  Connexió entre dos PC's. Cables als connectors en posició d'encreuaments.

  Connexió entre mòbils.

  Utilització dels GPS.

  Reportatge: El teletreball

                                                  OBJECTIUS D'APRENENTATGE

  Identificar els diferents elements que identifiquen una xarxa genèrica i una xarxa informàtica.

  Conèixer els diferents tipus de xarxews informàtiques existents

  Saber explicar com funciona l'organització de la circulació de la informació per les xarxes; els

  protocols, els programes i els serveis.

  Explicar el funcionament tècnic de la xarxa de internet de manera elemental

  Conèixer altres xarxes de comunicació; la xarxa de satèl·lits de posicionament global (GPS) i

  lrs xarxes de telefonia mòbil cel·lular

                                                    COMPETÈNCIES BÁSIQUES

  Competència d’aprendre a aprendre.

  Competència matemàtica.

  Competència en el coneixement I la interacció amb el món físic.

  Competència d'autonomia i iniciativa personal.

                                                       CRITERIS D'AVALUACIO

  Connectar dispositius sense fil a la xarxa.

  Identificar els models de distribució de continguts a Internet i respectar-ne les psrticularitats a

  l'hora d'utilitzar-los i compartir-los

  Treballar com a usuaris en xarxes locals. Instal·lar aplicacions i compartir documents

                             SEQÜENCIA D'ACTIVITATS D'ENSENYAMENT APRENENTATGE


                      MATERIA                                                              DURADA

               INFORMÀTICA (optativa 3)                                                               9

                  PROFESSOR                                                          PERIODE

                Carlos Castellón Masalles                                                         1r trimestre

               CURS ESCOLAR                                                 GRUP CLASSE

  2010-2011                                                                 4rt ESO

                                                                                                        Xarxes d'ordinadors

  Conèixer l'origen  de les xarxes d'ordinadors, l'evolució, les necessitats de comunicació entre

  ells i amb les empreses usuàries.

  Fer veure la necessitat de la normalització de les xarxes, normes ISO per als fabricants

  d'ordinadors.

  Descriure els elements de connexió a les xarxes: Les targetes de xarxa i els elements de

  connexió.

  Conèixer els tipu de xarxes, els protocols de comunicació i la funció del servidor de xarxa.

  Analitzar el perquè de la creació de la xarxa de xarxes anomenada Internet

  Conèixer els programes per verificar els codis IP del nostre ordinador  i per saber per quins

  camins passen els paquets de la nostra connexió, familiaritzar-se amb els serveis a la xarxa.

  Aprendre els sistemes i aparells utilitzats en les comunicacions per satèl·lits i el funcionament

  de les xarxes de telefonia mòbil.


                      MATERIA                                                              DURADA

               INFORMÀTICA (optativa 3)                                                              12

                  PROFESSOR                                                          PERIODE

                Carlos Castellón Masalles                                                         1r trimestre

               CURS ESCOLAR                                                 GRUP CLASSE

  2010-2011                                                                 4rt ESO

                                                                                                                    La web 2.0

                                                              CONTINGUTS

  Definició de la web 2.0

  Tecnologia de la web 2.0, maquinari i programari.

  Coneixement i utilització de l'enciclopedia Wikipedia

  Les fotografies a Internet. Els Fotoblogs.

  Procediment:  Creació d'un àlbum.

  El programa Picasa 3.

  Coneixement i utilització de la web de fotografies

  Les pel·lícules a Internet. Els videoblogs.

  Coneixement i utilització de la web de videos

  Reportatge: El Google.

                                                  OBJECTIUS D'APRENENTATGE

  Conèixer el llenguatge "html" i generar pàgines web senzilles. Identificar els serveis de web

  passius i els interactius, valorar els serveis web 2.0

  Utilitzar els serveis web 2.0 d'una manera lliure i responsable i generar coneixements i

  compartir-lo.

  Aprendre què es una wiki i com buscar informació en la Wikipèdia, conèixer què sòn els

  fotblogs, els àlbums i la reserca de fotografies a la xarxa. Aprendre a usar el programa Picasa.

  Utilitzar la web YouTube per incluore vídeos en els blogs i webs personals mitjançant les

  etiquetes "embed" i les URL's. Aprendre a utilitzar servidors especialitzats en presentacions

  tipus PowerPoint, com el lloc SlideBoom.

                                                    COMPETÈNCIES BÁSIQUES

  Compètencia comunicativa lingüística i audiovisual.

  Competència artística i cultural.

  Competència d’aprendre a aprendre.

  Competència d'autonomia i iniciativa personal.

  Compètencia social i ciutadana.

                                                       CRITERIS D'AVALUACIO

  Identificar els models de distribució de continguts a Internet i respectar-ne les particularitats a

  l'hora d'utilitzar-los i compartir-los


                      MATERIA                                                              DURADA

               INFORMÀTICA (optativa 3)                                                              12

                  PROFESSOR                                                          PERIODE

                Carlos Castellón Masalles                                                         1r trimestre

               CURS ESCOLAR                                                 GRUP CLASSE

  2010-2011                                                                 4rt ESO

                                                                                                                    La web 2.0

  Participar en comunitats virtuals, interactuant de manera activaen les webs, adoptant actituds i

   conductes adequades i respectant els drets, els intercanvis de continguts i els entorns de

  treball.

  Prova pràctica:Confeccionar un blog, és a dir, una web personal i afegir-li tots els recursos

  multimèdia i disponibles a la web 2.0 que hagin descobert.

                             SEQÜENCIA D'ACTIVITATS D'ENSENYAMENT APRENENTATGE

  Desenvolupar les activitats i exercicis dels tutorials sobre generació de pàgines web de les

  eines de l'XTEC (D-72)

  Buscar informació sobre paraules i conceptes de la web 2.0 tan a la Wikipèdia com en el

  Google i conèixer les tecnologies que fan possible la web 2.0, el maquinari, els programes

  servidors i clients, el llenguatge dels navegadors.

  Donar-se d'alta com usuari a diferents serveis web 2.0 i crear un àlbum web amb el programa

  Picasa i un blog amb el Bloger.

  Cercar fotografies de temàtiques especifiques mitjançant el Picasa.

  Cercar vídeos de temàtiques específiques al YouTube.

  Cercar presentacions de temàtiques específiques al SlideBoom

  Cercar articles sobre el treball cooperatiu al Docstoc


                      MATERIA                                                              DURADA

               INFORMÀTICA (optativa 3)                                                               9

                  PROFESSOR                                                          PERIODE

                Carlos Castellón Masalles                                                         1r trimestre

               CURS ESCOLAR                                                 GRUP CLASSE

  2010-2011                                                                 4rt ESO

                                                                                             Blog sobre tema desconegut

                                                              CONTINGUTS

  Unitat sense continguts, s'hauran d'utilitzar els desenvolupats a les unitats anteriors

                                                  OBJECTIUS D'APRENENTATGE

  Fer servir tots els coneixements adquirits al llarg del curs.

  Adquirir estratègies per cercar i classificar la informació

  Posar a l'abast de tothom la informació obtinguda mitjançant les tecnologies de la informació.

  Saber fer un treball de síntesi desl continguts d'aquest curs i aplicar-los al tema en qüestió

                                                    COMPETÈNCIES BÁSIQUES

  Compètencia digital i en el tractament de la informació

                                                       CRITERIS D'AVALUACIO

  Identificar els models de distribució de continguts a Internet i respectar-ne les particularitats a

  l'hora d'utilitzar-los i compartir-los

  Participar en comunitats virtuals, interactuant de manera activa en les webs, adoptant actituds

  i conductes adequades i respectant drets, intercanvis de continguts i els entorns de treball

                             SEQÜENCIA D'ACTIVITATS D'ENSENYAMENT APRENENTATGE

  Desenvolupar les activitats i exercicis dels tutorials sobre generació de pàgines web de les

  eines de l'XTEC (D-72)

Entradas relacionadas: