Ubicació Estratègica: Clau de l'Èxit en el Comerç

Enviado por Chuletator online y clasificado en Informática y Telecomunicaciones

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,05 KB

Comerç i Ubicació: Factors Clau per a l'Èxit

Comerç tradicional: En aquest model, el dependent proporciona els productes al comprador, per tant, no és necessari que estiguin a la vista del client i molts s’emmagatzemen a l’interior. Això limita la compra de productes no previstos o per impuls.

Lliure servei: El comprador ha de poder visualitzar tots els productes disponibles i orientar-se per l’establiment de manera autònoma. Cal incloure elements d’informació que facilitin la seva orientació ràpida i eficaç. En aquesta forma de venda, les vendes per impuls, la rendibilitat i la rotació de producte són superiors a les del comerç tradicional.

La ubicació és un factor determinant: per què els establiments estan situats en un lloc i no en un altre?

L'exterior també és important: per què els establiments tenen grans aparadors, rètols lluminosos, noms fàcils de recordar o utilitzen colors cridaners en el disseny de la seva imatge corporativa?

Podem afirmar que escollir la ubicació és una decisió estratègica, ja que un cop escollit el lloc, no és fàcil canviar-lo. Cal tenir en compte que obrir un nou establiment genera costos elevats (obres, inversió en mobiliari, aparadors, rètols, etc.).

Hi ha zones i zones. A Barcelona, per exemple, és difícil trobar un local disponible en zones cèntriques com Passeig de Gràcia o Portal de l’Àngel. A més, els costos de lloguer en aquestes zones poden ser molt elevats. Mireu els titulars següents extrets d’una notícia:

Passos per Escollir la Ubicació Ideal

  1. Escollir la població. Per exemple, si volem obrir una gran tenda de mobiliari tipus Ikea, serà més rentable ubicar-la en una població propera a Barcelona, com l’Hospitalet o Badalona, ja que el preu del sòl serà més baix. En canvi, si volem obrir un petit supermercat, serà millor situar-lo prop d’on viu la gent per facilitar l’accés dels clients sense vehicle.
  2. Escollir la zona o el barri, i posteriorment el carrer en concret. Per exemple, si volem obrir una botiga de luxe a Barcelona, el lloc ideal seria el Passeig de Gràcia o els carrers propers.
  3. Estudiar en profunditat a través d’estudis econòmics:
    1. Els clients potencials: Qui comprarà els nostres productes? Van en cotxe o en transport públic? On viuen? Com viuen? Quin nivell econòmic tenen?
    2. La competència directa: Qui serà la competència directa del nostre establiment, on està ubicada?
    3. Accessos a l’establiment: Hi ha transport públic? Hi ha aparcament? Es pot anar a peu?
    4. La resta d’establiments de l’entorn: Cal tenir en compte que cada barri o zona atrau un tipus de clientela. Podem aprofitar aquest flux de gent per tal d’assegurar la visita de clients.
    5. El preu del terreny, de la compra o del lloguer de l’establiment.

Entradas relacionadas: