Tutories: individual, grupal i entre iguals

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,96 KB

TUTORIA INDIVIDUAL

Finalitat/s

Actuacions

Instrument/s

o Detecció de necessitats/problemes

o Motivar, estimular a l’alumne

o Atendre, guiar, assessorar a l’alumne en els seus problemes

o Aclarir dubtes

o Informar, orientar

o Motivar

o Recollir info

o Analitzar necessitats, dificultats o problemes

o Fomentar la presa de decisions

o Aprofundir en el coneixement sobre l’alumne

o Assessorar a l’estudiant respecte als hàbits d’estudi

o Altres

o Entrevista
Qualsevol tipus d’actuació que permeti recavar info de l’alumne

o Registre de tutories

o 3 qüestions bàsiques: què podem trobar, què podem fer, quins recursos tenim

TUTORIA GRUPAL

Finalitat/s

Actuacions

Instrument/s

o Socialitzar

o Millorar les relacions i la convivència (relacions interpersonals)

o Fomentar la cooperació/tolerància

o Informar i orientar

o Potenciar el sentit de pertinença al grup i la institució

o Treballar la intel·ligència emocional

o Activitats d’acollida, convivència, integració o participació

o Donar l’oportunitat de participar en el P.A.T.

o Activitats per conèixer la dinàmica interna del grup

o Estimular i orientar al grup per a què plantegi necessitats, expectatives i problemes comuns.

o Facilitar el desenvolupament i l’aprenentatge de la presa de decisions.

o Dinàmiques grupals

o Exposicions

o Debats

o Seminaris

o Observació

o Mètode de casos

o Tècniques de treball cooperatiu

o Sociograma

ENTRE IGUALS/EN PARELLES

Finalitat/s

Actuacions

Instrument/s

o Facilitar l’aprenentatge mutu.

o Relació asimètrica perquè un dels dos fa de tutor i l’altre de tutoritzat, no és el mateix rol però el perfil sí que és el mateix (dos alumnes, dos professors).

o Crear parelles d’aprenentatge

o Formar als estudiants tutors à és clau.

o Dissenyar les sessions de tutoria (continguts, estructura, sistema d’actuació).

o Supervisar les sessions

o Reunions i contactes informals amb els estudiants tutors.

o Observació

o Mètode d’aprenentatge cooperatiu

Entradas relacionadas: