Tutories: individual, grupal i entre iguals
Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio
Escrito el en catalán con un tamaño de 2,96 KB
TUTORIA INDIVIDUAL
Finalitat/s | Actuacions | Instrument/s |
o Detecció de necessitats/problemes o Motivar, estimular a l’alumne o Atendre, guiar, assessorar a l’alumne en els seus problemes o Aclarir dubtes o Informar, orientar o Motivar | o Recollir info o Analitzar necessitats, dificultats o problemes o Fomentar la presa de decisions o Aprofundir en el coneixement sobre l’alumne o Assessorar a l’estudiant respecte als hàbits d’estudi o Altres | o Entrevista o Registre de tutories o 3 qüestions bàsiques: què podem trobar, què podem fer, quins recursos tenim |
TUTORIA GRUPAL
Finalitat/s | Actuacions | Instrument/s |
o Socialitzar o Millorar les relacions i la convivència (relacions interpersonals) o Fomentar la cooperació/tolerància o Informar i orientar o Potenciar el sentit de pertinença al grup i la institució o Treballar la intel·ligència emocional | o Activitats d’acollida, convivència, integració o participació o Donar l’oportunitat de participar en el P.A.T. o Activitats per conèixer la dinàmica interna del grup o Estimular i orientar al grup per a què plantegi necessitats, expectatives i problemes comuns. o Facilitar el desenvolupament i l’aprenentatge de la presa de decisions. | o Dinàmiques grupals o Exposicions o Debats o Seminaris o Observació o Mètode de casos o Tècniques de treball cooperatiu o Sociograma |
ENTRE IGUALS/EN PARELLES
Finalitat/s | Actuacions | Instrument/s |
o Facilitar l’aprenentatge mutu. o Relació asimètrica perquè un dels dos fa de tutor i l’altre de tutoritzat, no és el mateix rol però el perfil sí que és el mateix (dos alumnes, dos professors). | o Crear parelles d’aprenentatge o Formar als estudiants tutors à és clau. o Dissenyar les sessions de tutoria (continguts, estructura, sistema d’actuació). o Supervisar les sessions o Reunions i contactes informals amb els estudiants tutors. | o Observació o Mètode d’aprenentatge cooperatiu |