Turismoaren azaroak eta turismo politika

Enviado por Chuletator online y clasificado en Geografía

Escrito el en vasco con un tamaño de 2,86 KB

EAEgoko turismoa XIX.Mendean hasi zen, itsasoan bainatzea eta binuetxeetara joatea modan jarri zenean. Donostia, erregearen familiko kideak jaso zituen eta Zarautz eta Lekeitio, goiz hasi zen baina beste erkidego baino gutxiago garatu zen. Turismo baliabideek abantaila bat dute , ez da beharrezkoa ibilbide luzeak egitea horiek erabili ahal izateko. Baliabide naturak: Barneko distantziak laburrak dira. Kukturako baliabideak: gastronomía, folklorea eta Herri kirolak, arkitektura, arte ondarea: Bilboko Guggenheim, Bilboko Arte Ederretako Museoa.


Turismoaren eskaintzak areagitu  egin du turismo ostatuen leku kopurua. Hotelak, Landa turismoak gero eta indar gehiago du. Kanpinak ez dago oso garaturik eskaintza hori. Eskariarem %50Madril , Katalunia , Andaluziako eta Valentziako bisitariak eta atzerritarrak frantsesak inglesak eta alemaniarrak. Maila ertain edo altuko turismoak datza, batez ere aisialdiak eta lanak bultzatuta. Egonaldi laburra izaten da 2-3 gau. Hiriak dira helmuga nagusiak eta ondoren barnealdea eta itsasertzea.


Hainbat turismo mota daude: kostaldeko turismoa: batez ere udan egiten da. Donostian eta zarautzen izan ezik, Euskadiko kostan ez dago hotel eta apartamentu establezimentu handirik. Ekoturismoaren, landa turismoaren eta kirol turismoaren modalitateetan: hanzkunde handia egon da. Mendizaletasuna eta gastronomía. Turismo kukturalak eta kongresu, hutzaldi eta negozioen turismoak: gora egin du. Horretarako aprobetxatu: hirietako gastronomia eskaintza eta hotelen eskaintza: lehiaketak eta azokak egitea eta horretarako instalazioak Bilboko Euskalduna Jauregia, Donostiako Kursaala eta Gazteizko Europa Jauregi) eta ekintza kukturak: Donostiako Zinemaldia, Bilboko opera garai, Aste nagusia…


Amaitzeko turismo politika bilatzen ari direma azalduko dut. Turismo eredu bakarra eta berezia sortzea. Bizimoduarekin loturiko (gastronomían eta kukturan) eta naturaren eta hiriaren dibertsitatean ere. Euskadik Turismoaren Marketin Plana du, Euskadiren marka Basque Country marka. Turisten kopurua eta haien batez besteko gastua areagotzea, eskualdeko enpleguan eta BPGen ekarpena handitzeko. Helburu horiek betetzeko ekintza hauek gauzatu dira: Merkatarutzea hobetu da estatuko hainbat tour operatzaileren eta agentziaren bidez:IKTak erabiliz. Turismoaren eskaintza sendotzea: prestakuntza eta profesionalizazioa hobetzea. Turismoaren modalitateak dibertsifikatzea (erosketak, gaueko giroa..)eta turismo eragileen arteko lankidetza areagotzea.    

Turismo hazkunde iraunkorra lortzea. Horretarako: baliabideen zentzuzko erabilera, ingurumenarekiko errespetua eta lurralde oreka. Baliabide gutxien dituzten zonetan turismoa bultzatuko da, bertarako baliabideei (portu ondarea) balioa emanez eta irisgarritasuna hobetuz.


Entradas relacionadas: