Turismoaren alde onak eta alde txarrak

Enviado por Chuletator online y clasificado en Geografía

Escrito el en vasco con un tamaño de 13,38 KB

¡Escribe tu texto aquí!1.

Zerbitzu jarduerak

2. Zerbitzuen jarduerak

Pertsonen beharrak eta nahiak asetzen Dituzten zerbitzuak.

Herrialde garatuetan sektore nagusia Bihurtu.

3. Zerbitzu motak

- Publikoak:

Estatuak edo beste herri-administrazio Batzuek emandakoak eta euren esku.

Herritarrek zergen bidez eta Erabiltzeagatik ordaintzen dutenaren bidez finantziatu.

4

Pribatuak:

Zerbitzu partikularrak eman irabazi Ekonomikoak lortzeko.

Merkatuko zerbitzuak ere.

5

Helburua kontuan hartuta

Zerbitzu tradizionalak eta zerbitzu Aurreratuak.

Zerbitzu aurreratuak pertsonek Prestakuntza-maila altua behar.

6. Non kokatzen dira zerbitzuak?

7

Herrialde garatuak, munduko merkataritza Gehiena kontrolatu, garraio onak eta kalitate oneko zerbitzu asko biztanleei.

Herrialde garatuak Non kokatzen dira Zerbitzuak?

8. Nagusitasuna lau faktoreen ondorio :

Gobernuek herritarrei oinarrizko gizarte Zerbitzuak emateko konpromisoa

Biztanleen errenta altua

Nekazaritza eta industria sektoreen Mekanizazio eta produktibitate handia

Hirugarren sektoreen nagusitasuna Industrietan

9

Garapen bidean dauden herrialdeetan Zerbitzuak:

Urriak eta tradizionalak

Oinarrizkoak kalitate txarra

Hiriburuetan eta turismoguneetan bildu

11. Garraio-zerbitzuak

12. Garraio

Pertsonak eta salgaiak leku batetik Bestera eraman.

13. Garraioa egiteko beharrezko Elementuak

Garraiobideak: ibilgailuak (autoa, Hegazkina, trena...).

Azpiegiturak: egiturak (errepideak, Aireportuak, trenbideak...).

14. Garraioaren hedatzearen faktoreak

Industrializazioa.

Merkataritzaren eta pertsonen joan Etorria ugaritu.

Aurrerapen teknologikoak.

15. Garraioaren funtzioak

Ekonomia-funtzioa:

-Produktuak trukatu eta biztanleriaren Leku aldatzeak.

-Industriari, eraikuntzari, turismoari Eta merkataritzari lagundu.

-Deslokalizazioaren funtzezko elementua.

16

Politika-funtzioa: Eskualdeen integrazioa Lortu.

Gizarte-
Funtzioa:

-Giza harremanak egiteko.

-Aisialdia garatzeko.

-Beste kultura batzuk ezagutzeko.

17. Garraio-sarea

Ibilgailuen zirkulaziorako beharrezko Azpiegituren multzoa.

Nodo (geltokiak, hiriak...) multzo batek Eta ardatzek (bideak) osatzen dituzte.

18

Bide-diseinua faktore naturalen, Historikoen edo politikoen araberakoa.

19.Lehorreko garraioak

Errepideko garraioa


-Alde ona: Malgutasun handia.

-Alde txarrak: Istripu asko, Trafiko-pilaketak eta kutsadura.

20

Trenbide bidezko garraioa:

-Alde ona: Bolumen handiko salgaiak Eramateko ahalmena.

-Alde txarra: Trenbideetara mugatua.

-Trenbideak garai ona.

21. Lehorreko garraio-sarearen aldeak

Herrialde pobreetan: Oso urria. Errepideak egoera txarrean eta trenbide-sare txikiak.

Herrialde aberatsetan: Garraio- sare Asko. Onak eta hierarkizatuak.

22. Uretako garraioa

Bi mota:

Itsas garraioa.

Ibai garraioa.

Uretako garraioa merkea baina Desabantailak ditu.

Motela.

Leku handietan maneiatu beharra.

Kontaminazio arriskua bertako kargen Erruz.

23

Ondorioz salgaiak garraiatzeko oso Erabiliak.

Portuek ekonomiaguneak elkarren artean Lotu.

Hiru bide nagusi:

Ipar atlantikoa.

Indiako ozeanoaren eta Mediterraneoaren Arteko bidea.

Ozeano bareko bideak.

24.Aireko garraioak

Bidaiariak eta salgai txikiak eraman.

Alde ona:

Lastertasuna.

Alde txarrak

Ingurumenean eragina.

Zarata.

Berotegi efektuko gasak isuri.

Aireportuen beharra.

25

Aireportuak hainbat garraioren lotuneak.

Aireportuen ondoan beraiekin loturiko ekonomia Jarduera ugari.

Lotune nagusiak

AEB.

Mendebaldeko Europa.

26

34. MERKATARITZA

35

Ondasunak eta zerbitzuak trukatzeko Helburuz jarduera multzoa.

Merkataritza-
Jardueran, hiru atal:

36

Garraioen eta haien azpiegituren garapena

-Garraio-sareak aukera eman behar Produktuak kontsumizaileei ahalik lasterren emateko.

-Komunikazio onak:

merkataritza-jarduera handia.

37

Merkatuaren tamainia:

-Produktua edo zerbitzua erosteko Ahalmenaeko kontsumitzaileen kopurua.

-Handiagoa, merkataritza gehiago.

-Globalizazioak eta Internet bidez Merkataritza elektronikoak oso merkatu zabalera heltzeko aukera enpresei.

38

Biztanleriaren aberastasuna:

-Zenbat eta eroste-ahalmen handiagoa, Orduan eta gehiago kontsumitzen.

39

Barne-merkataritza:

-Estatuaren mugak zeharkatu gabe, Merkataritza-jardueren multzoa.

-Herrialdean ekoizitako produktuak eta Beste herrialde batzuetatik datozenak banatzen lurraldean.

40

Bi merkataritza-bitartekok esku hartzen:

Handizkaria: Produktu kantitate handiak Ekoizleari zuzenean erosi; ondoren, txikiztariei saltzen merkatari edo enpresa.

41

Txikizkaria:

-Kuntsumitzailearekin zuzenean aritzen Merkataria edo saltokia.

-Produktua kantitate txikitan saltzen.

-Era askotakoak.

-Azken hamarkadetan, saltoki handiaketa Hipermerkatu ertainak ireki.

42

Kanpo-merkataritza:

-Herrialdearen arteko merkataritza.

-Herrialdeek ez ekoizten kontsumitutako Guztia, ez kontsumitzen ekoizitako guztia.

-Inportazioak herrialde batek atzerrian Egindako ondasun eta zerbitsu-erosketak.

43

Esportazioak herrialde beste estatuei Egindako ondasun eta zerbitzu-salmentak.

-Inportaziaren balioaren eta Esportazioaren balioaren arteko aldeak zehazten merkataritza-balantza eta Ordainketa-balantza.

44. Finantza-zerbitzuak

45. Dirua kudeatzen dute

Hiru motatako finantza-zerbitzuak daude: Bankuak, inbertsio-funtzak eta aseguru etxeak.

46. Bankuak

Finantza-erakunde garrantzitsuenak. Bi Motatako bankuak : banku txikizkariak edo inbertsio-bankuak.

Banku txikizkarietan negozioa bezeroek Ematen diete.

Inbertsio-bankuek jarduera nagusiak: Enpresa handiei finantza-zerbitzuak ematea.

47. Inbertsio-funtsak

Bankuei loturik dauden erakundeak.

Enpresen diru edo ondare-inbertsioak Kudeatu.

Ekarpen horiek akzioetan edo beste titulu Batzuetan inbertitu.

48. Aseguru-etxeak

Kalte-ordainak ematen dizkiete asegurua Kontratatzen dutenei eta aseguratutako egoera gertatzen bada.

49. Turismoa

50

Turismoa pertsonek ohiko bizi lekutik Kanpo igarotako egonaldia.

Turismoa fenomeno garaikidea;orain arte Dirudunek baino ezin zuten gozatu.

Turismoaren booma 1950eko hamarkadan Gertatu zen;herrialde garatuetan ekonomia hazkunde handiko garaia.

51. Hiru fase:

1950-1960: autoz.

1970: hegazkinez.

1980tik gaur egun arte:turismo mota Berriak.

52. Garapen arrazoia :

Errentak gora egin.

Komunikazioak hobetu.

Denbora libre gehiago.

Turismo-eskaintza handitu.

Kanpaina espezializatu handiak garatu.

Muga izapideak kendu.

53. Turismo motak:

Itsasertzeko turismoa:
Garrantzitzuena.

Mendiko turismoa

Kultura turismoa

Negozio turismoa

Landa turismoa

Entradas relacionadas: