Treball en Equip: Funcions i Requisits
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,39 KB
Funcions tècnic en equip multidisciplinari
- Assistencial: ajuda a la persona a realitzar les activitats que no pot fer per si mateixa, ex: fer una higiene
- Rehabilitadora: col·labora en el tractament de capacitats funcionals perdudes, ex: preparar tallers que treballin les funcions cognitives
- Socialitzadora: promou la comunicació i la interacció social de la persona, ex: preparar una festa amb els seus amics
- Educativa: promou la autonomia personal i l’adquisició d'hàbits saludables, ex: ajudar a posar una rentadora, rentar les dents, etc.
- Execució i organització de les intervencions: Participar en la recepció i l'acolliment, col·laborant en la seva valoració funcional i en l'elaboració del pla d'atenció individualitzada, Participar amb altres professionals en l'organització de les activitats i les intervencions programades, Aplicar els protocols i anotant-hi les observacions o incidències detectades, Mantenir els espais en les condicions ambientals, de netedat i ordre que siguin requerides, Col·laborar en la gestió i l'organització de la documentació i l'expedient personal de les persones usuàries, Gestionar els serveis complementaris o externs, com el transport adaptat, la perruqueria, la piscina, etc., o bé col·laborar en aquesta tasca, Participar en l'avaluació de la persona usuària
Professional de referència
Membre de l’equip de treball que s’encarrega d’atendre de manera personalitzada a un usuari: atén de manera personalitzada a una persona usuària, l’acompanya i recolza fases d’ingrés i acolliment, exerceix de nexe amb la família, intervé en la planificació, seguiment i avaluació de la intervenció
Organigrama
Representació gràfica de l’estructura organitzativa d’una institució, com un centre residencial o de dia
Què és la sinergia d'un equip
La sinergia és l'esforç coordinat dels diferents coneixements de cada professional que genera un valor superior a la suma de totes les intervencions per separat. L'atenció en equip és més eficaç, genera propostes de resposta més riques, comparteix la responsabilitat dels resultats, potencia l'autoestima i redueix la inseguretat, augmenta la participació i el compromís, i redueix l'avorriment
Requisits del treball en equip
- La planificació
- La coordinació
- La comunicació
- La presa de decisions
Supervisar
Inspeccionar que les activitats programades es duen a terme de manera satisfactòria, mitjançant registres, observació i incidències
Tècniques de treball en equip
- Una reunió de treball: agrupació de més de dues persones per tractar afers relacionats amb la feina
- La tècnica interrogativa: fer preguntes per aprofundir en un tema o tenir una informació més detallada
- L'estudi de casos: exposar un cas o problema detalladament per trobar una solució, tractant temes reals, d'intercanvi d'idees i permetent aportar més solucions possibles
Document per registrar acords d'una reunió: L’acta. Document per convocar una reunió: La convocatòria. Quadrant horari: document on es reflecteixen els torns de treball de les persones que fan tasques semblants o complementàries