Treball en Equip, Estils de Direcció i Dinàmiques
Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,6 KB
Equip de Treball
Conjunt de persones que aporta el seu esforç, coneixement i experiència per assolir un objectiu comú mitjançant un repartiment organitzat de tasques i funcions. No és un simple grup, sinó un engranatge perfectament greixat en què el resultat final supera la simple suma dels esforços individuals.
Estils de Direcció
Estil Autocràtic
El cap organitza i ho controla tot: planifica el treball, imposa el seu criteri i assumeix la responsabilitat. Pot presentar trets autoritaris, paternalistes o una combinació d'ambdós.
Estil Burocràtic
Es basa en el compliment estricte de les normes i els procediments. El líder burocràtic és un administrador pur que s'exigeix a si mateix objectivitat i mana complir als seus subordinats les instruccions.
Estil Laissez-faire
El cap exerceix el mínim possible com a tal, deixa fer als seus subordinats i només hi intervé quan és estrictament necessari per aclarir dubtes, redirigir els seus col·laboradors o resoldre conflictes.
Estil Carismàtic
L'autoritat es troba en l'habilitat i la influència del líder, que té cura de les relacions personals. Els membres del grup l'accepten i ofereixen la seva col·laboració de manera gairebé desinteressada.
Estil Democràtic
Té en compte l'opinió dels membres del grup, que s'impliquen i assumeixen la responsabilitat de manera conjunta. El cap no ordena, sinó que proposa. Pot ser més o menys participatiu. El màxim nivell de participació es produeix en els equips col·legiats, en els quals el lideratge és compartit.
Dinàmiques de Grup
Autopresentació
Es demana als assistents que es presentin breument. Serveix per trencar el gel i tenir una primera presa de contacte ràpida.
Pluja d'Idees
Dinàmica clàssica per generar idees. Es demana als assistents que aportin totes les idees que se'ls acudeixin durant un espai de temps. Es prefereix la quantitat a la qualitat. Una persona les anota i, posteriorment, es comenten i s'estudien una per una.
Phillips 66
Dinàmica ideal per a grans grups. Es divideixen els assistents en grups de sis persones, que discuteixen un tema durant sis minuts. Posteriorment, se'n fa una posada en comú a través dels portaveus. Permet la participació d'un gran nombre de persones en un temps molt breu.
Dramatització
Es demana als participants que, adoptant un determinat paper, dramatitzin una situació relacionada amb la feina, que els altres analitzaran i comentaran. És molt habitual la seva utilització en selecció i formació en alguns sectors, com el comerç o el telemàrqueting.
Estudi de Casos
S'exposa un cas perquè els assistents l'analitzin i hi busquin solucions. A vegades, se'ls demana que l'estudiïn abans individualment.
Conceptes Clau
Motivació
Força interna que impulsa una persona a dur a terme una determinada conducta. Es tracta, per tant, d'un procés psicològic relacionat amb les necessitats de l'individu i la seva satisfacció.
Reunió
És una eina del treball en equip. Es convoca per establir objectius, generar idees, transmetre informació, escoltar opinions, solucionar problemes, etc.
Dinàmiques de Grup
Tècniques i estratègies que s'utilitzen per dinamitzar les reunions i fomentar-hi la participació.