Trastorns de la Veu i del Llenguatge en Infants
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en catalán con un tamaño de 2,68 KB
3. Disfonia: És l'alteració de la veu en les seves qualitats d'intensitat, to i timbre.
Alteracions en l'estructura vocal:
- Nòduls: Engrossiments a les cordes vocals.
- Pòlips: Bonys benignes que poden aparèixer a les cordes vocals.
- Laringitis: Aguda/crònica.
- Fonastènia: Rinitis al·lèrgica.
Alteracions del Llenguatge Expressiu i Comprensiu:
Retard del Llenguatge:
Trastorn de tipus neurològic, cognitiu, sensorial - afectiu (afecta expressió, fonologia, morfologia, comprensió, oracions complexes...).
Disfàsia:
Tipus neurològic, cognitiu, sensorial, afectiu (afecta expressió, fonètica, fonologia, morfosintaxi...).
Àfasia Congènita:
Tipus neurològic (afecta comprensió i expressió).
1. Retard del Llenguatge:
- El llenguatge oral apareix més tard del que és habitual i evoluciona lentament.
- Absència de parla espontània entre el primer i el segon any.
- Aparició de les primeres paraules després dels 2 anys.
- Aparició de les primeres combinacions de paraules després dels 3 anys.
- Llenguatge inintel·ligible després dels tres anys i mig.
- Vocabulari pobre.
- Comprensió superior a l'expressió.
- Possible retard psicomotor lleu.
- Estructura de les frases excessivament simple després dels 4 anys.
2. Disfàsia:
"Retard sever del llenguatge". Afecta de forma significativa a l'expressió, encara que la comprensió es veu també alterada. Quan les dues estan alterades s'anomena disfàsia mixta.
3. Àfasia Infantil Congènita:
- Aparició del llenguatge oral als 5 o 6 anys com a mínim.
- Expressió oral molt limitada a paraules úniques o frases curtes.
- Possibilitat d'absència de llenguatge.
- Dificultats severes en la comprensió.
- Dificultats associades de tipus instrumental i de comportament.
Tractament Logopèdic:
- Reeducació de la parla.
- Exercicis específics.
- Psicomotricitat.
- Rehabilitació amb cançons.
Tractament Psicològic:
- Millorar l'autoestima del nen.
- Entrenament als pares.
- Reforç positiu.
- Relaxació.
Professor:
- Impedir que els altres nens es riguin d'ells.
- Tenir paciència per escoltar-los, sense interrompre.
- Parlar més a poc a poc.
- Assegurar-se que han comprès les instruccions orals.
- Animar el seu alumne a parlar.
- Augmentar les activitats lúdiques orals: cançons, teatre...