Trastorns de la Veu i del Llenguatge en Infants

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,68 KB

3. Disfonia: És l'alteració de la veu en les seves qualitats d'intensitat, to i timbre.

Alteracions en l'estructura vocal:

  1. Nòduls: Engrossiments a les cordes vocals.
  2. Pòlips: Bonys benignes que poden aparèixer a les cordes vocals.
  3. Laringitis: Aguda/crònica.
  4. Fonastènia: Rinitis al·lèrgica.

Alteracions del Llenguatge Expressiu i Comprensiu:

Retard del Llenguatge:

Trastorn de tipus neurològic, cognitiu, sensorial - afectiu (afecta expressió, fonologia, morfologia, comprensió, oracions complexes...).

Disfàsia:

Tipus neurològic, cognitiu, sensorial, afectiu (afecta expressió, fonètica, fonologia, morfosintaxi...).

Àfasia Congènita:

Tipus neurològic (afecta comprensió i expressió).

1. Retard del Llenguatge:
  • El llenguatge oral apareix més tard del que és habitual i evoluciona lentament.
  • Absència de parla espontània entre el primer i el segon any.
  • Aparició de les primeres paraules després dels 2 anys.
  • Aparició de les primeres combinacions de paraules després dels 3 anys.
  • Llenguatge inintel·ligible després dels tres anys i mig.
  • Vocabulari pobre.
  • Comprensió superior a l'expressió.
  • Possible retard psicomotor lleu.
  • Estructura de les frases excessivament simple després dels 4 anys.
2. Disfàsia:

"Retard sever del llenguatge". Afecta de forma significativa a l'expressió, encara que la comprensió es veu també alterada. Quan les dues estan alterades s'anomena disfàsia mixta.

3. Àfasia Infantil Congènita:
  • Aparició del llenguatge oral als 5 o 6 anys com a mínim.
  • Expressió oral molt limitada a paraules úniques o frases curtes.
  • Possibilitat d'absència de llenguatge.
  • Dificultats severes en la comprensió.
  • Dificultats associades de tipus instrumental i de comportament.

Tractament Logopèdic:

  • Reeducació de la parla.
  • Exercicis específics.
  • Psicomotricitat.
  • Rehabilitació amb cançons.

Tractament Psicològic:

  • Millorar l'autoestima del nen.
  • Entrenament als pares.
  • Reforç positiu.
  • Relaxació.

Professor:

  • Impedir que els altres nens es riguin d'ells.
  • Tenir paciència per escoltar-los, sense interrompre.
  • Parlar més a poc a poc.
  • Assegurar-se que han comprès les instruccions orals.
  • Animar el seu alumne a parlar.
  • Augmentar les activitats lúdiques orals: cançons, teatre...

Entradas relacionadas: