Trastorns del son en infants: símptomes i prevenció

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,7 KB

ALTERACIONS SON

  • DISÒMNIES: trastorns en la quantitat, qualitat i horari del son.

-Insomni: dificultats per conciliar el son o tendència a despertar-se durant la nit. És l'alteració del son més freqüent en l'edat infantil.

  • PARASÒMNIES: conductes anormals associades al son, a les seves fases o moments de transició son-vigília.

-SOMNAMBULISME: episodis repetits amb moviments complexos que comencen durant el son i impliquen aixecar-se i caminar.

-MALSONS: provoquen despertars amb ansietat, crits i plors. Un cop despert, es té un record detallat del contingut del son i una forta sensació de realitat, que produeix por. REM/Contact realitat/No solen haver crits i vocalitzacions/contingut elaborat
-TERRORS NOCTURNS: episodis de despertar brusc, on l'infant s'incorpora de cop amb expressió de pànic i signes d'ansietat. L'infant no respon i no connecta amb la realitat.
-BRUXISME: fregar les dents les unes amb les altres.
-SOMNILÒQUI: parlar, riure, cridar o plorar en qualsevol fase. Són paraules aïllades o frases curtes relacionades amb fets quotidians. No es recorden a l'endemà.
-JACTATIO CAPITIS: moure rítmicament el cap o tot el cos sobre el coixí. Aquest balanceig pot acompanyar-se de sons guturals durant la relaxació abans de quedar adormits.

SÍNDROME MORT SOBTADA LACTANT: També coneguda com a mort al bressol, ja que un alt percentatge de les morts succeeixen durant el son.

Mort sobtada d'una criatura amb menys d'un any, sense causa aparent després de l'autòpsia, l'examen de l'escenari de la mort i la revisió de la història clínica.

A Espanya, les principals causes de mortalitat en nadons durant el primer any de vida són: posar-los boca amunt duplica el risc. Si hi ha problemes de reflux gastroesofàgic, cal consultar amb el pediatre.

- Matalassos rígids: evitar edredons, coixins i joguines toves al bressol.

- No abrigar-los massa.

- L'ambient ha de ser net i sense fum.

- La lactància materna redueix el risc.

- Si el nadó encara no ha nascut, cal recordar que el consum de tabac, alcohol o drogues durant l'embaràs augmenta el risc de SMSL.

Entradas relacionadas: