Transporte por Estrada e Turismo en España: Análise e Evolución

Enviado por Chuletator online y clasificado en Geografía

Escrito el en gallego con un tamaño de 4,56 KB

ESPAZOS DO SECTOR 3º. Transporte por estrada

As estradas conectan os núcleos de poboación. As competencias sobre a rede están repartidas entre o nivel estatal, internacional, autonómico, e tamén as deputacións e os cabidos insulares.

A rede de estradas peninsular presenta un deseño radial, cun centro en Madrid e eixes cara os principais portos e cidades da periferia, onde se concentran a poboación e a actividade económica. As características técnicas son variadas.

As vías de gran capacidade, como as autoestradas e autovías, son as que máis creceron. Con 15.000 km, converten a España no país europeo con maior lonxitude neste tipo de infraestruturas.

O tráfico interior de viaxeiros e de mercadorías concéntrase na estrada, xa que permite o transporte porta a porta. A densidade da rede é maior nas comunidades máis dinámicas economicamente, con predominio do poboamento disperso e fragmentado polo relevo, e tamén nas illas.

A intensidade do tráfico é máis elevada nas vías de gran capacidade, sobre todo nos corredores do Mediterráneo e do Ebro, e nos 60-80 km de estradas radiais a partir de Madrid. A accesibilidade por estrada é máis homoxénea que noutras infraestruturas de transporte.

A integración coa UE potenciarase mellorando as comunicacións con Francia e Portugal. As actuacións medioambientais céntranse en reducir a contaminación dos automóbiles, fomentando o transporte colectivo. Tamén se impulsan as estradas verdes e as vías paisaxísticas en áreas de elevado valor medioambiental.

Turismo

O turismo defínese como o conxunto de actividades desenvolvidas polas persoas nas viaxes e estancias realizadas fóra do seu ámbito habitual durante un período de tempo inferior a 1 ano. O turismo inclúe tres modalidades:

  • O turismo receptor, procedente do estranxeiro.
  • O turismo interno, realizado polos nacionais no interior do país.
  • O turismo emisor, constituído por nacionais que viaxan ao estranxeiro.

En 2014, España ocupaba a 3ª posición mundial en turistas recibidos e a 2ª en ingresos percibidos.

Evolución do Turismo Español

Entre a década de 1960 e a crise de 1975, o turismo español experimentou un forte crecemento debido a varios factores:

  • O desenvolvemento económico de Europa occidental e setentrional tras a Segunda Guerra Mundial.
  • O progreso do transporte.
  • A proximidade xeográfica de España á clientela europea.
  • Os excelentes recursos naturais e culturais.
  • O baixo custo pola depreciación da peseta en 1959.
  • A existencia de infraestruturas e servizos adecuados.

Entre 1975 e 1985, o turismo español atravesou unha crise. Aínda que creceron o número de turistas e os ingresos turísticos, o ritmo foi menor que o mundial. Isto debeuse a:

  • A crise económica mundial motivada pola suba do prezo do petróleo.
  • Os problemas da oferta turística española.
  • A demanda crecente de calidade medioambiental.
  • A aparición de novos destinos turísticos competidores.

A partir de 1985, recuperouse o ritmo ascendente de turistas e ingresos turísticos, agás nos primeiros anos da década de 1990 e na crise de 2008. Os factores deste auxe inclúen:

  • O ingreso de España na Europa comunitaria.
  • A inestabilidade política noutras zonas competidoras.
  • O incremento da esperanza de vida.
  • O crecemento do turismo interno grazas á mellora do nivel de vida.
  • O inicio da reconversión cara un novo modelo turístico baseado na calidade e a sostibilidade.

Características do turismo español

A oferta turística é o conxunto de servizos postos a disposición do turista. Os vendedores do produto son as institucións que promoven o turismo en feiras internacionais e en oficinas instaladas en diversos países, así como os turoperadores e as axencias de viaxes.

As instalacións turísticas cobren as necesidades de aloxamento (a oferta é ampla e concentrada no litoral mediterráneo, Baleares e Canarias), manutención (a oferta inclúe servizos de manutención) e recreo do turista.

A demanda turística é o colectivo que solicita os servizos turísticos. Inicialmente estivo dominada polo turismo estranxeiro (con motivos de ocio e vacacións). Non obstante, na actualidade, a demanda interna desempeña un papel destacado, engadindo ás motivacións de ocio e vacacións as visitas a familiares e amigos.

Entradas relacionadas: