Transformació del Centre Educatiu: Teories i Estratègies per a un Equip Docent Eficient

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,9 KB

Per a què el centre educatiu es transformi en un **veritable equip docent**, haurien de basar-se en els principis d’algunes teories generals sobre les organitzacions.

1. Gerència Científica

Rol del Consell Escolar

Primerament, enfocant-nos en la **Gerència Científica**, que és útil com a distribuidora de tasques, especialització i coordinació, el Consell Escolar assumirà el rol d'informar sobre les normes per a la col·laboració amb administracions. Seguidament, la direcció hauria d’encarregar-se de dirigir i coordinar totes les activitats del centre, garantir el compliment de les lleis i presidir i convocar actes acadèmics i sessions del consell escolar i del claustre.

Rol del Cap d'Estudis

El Cap d’Estudis, en canvi, hauria d’assumir el rol de coordinar activitats i elaborar horaris, distribuir els grups i les aules, i elaborar i vigilar el **EC**, **ROF**, **PL** i **PGA**. Per últim, els equips de cicle s’encarregaran d'organitzar i desenvolupar activitats dels docents i decidir sobre l’avaluació.

2. Relacions Humanes

Segonament, parlarem de les **relacions humanes**, que són essencials per a les relacions de grup, generar democràcia i, sobretot, motivar els treballadors. Basant-nos en aquesta teoria, el Consell Escolar participarà en la selecció del director del centre i la renovació del nou director, i proposarà mesures per a una bona convivència del centre.

Rol de la Direcció

La direcció serà l’encarregada d'exercir, promoure i impulsar plans i projectes per al centre. El Cap d'Estudis assumirà el rol d'incloure propostes formatives del claustre a la **PGA**. I per últim, l'equip de cicle s’encarregarà de formar propostes tant per al **PEC** com per a la **PGA**.

3. Teories de la Conducta

Tercerament, en les **teories de la conducta** es centren molt en l’autorealització del docent i en la motivació dels alumnes. Per tant, el Consell Escolar s’encarregarà d'informar-se sobre l’adhesió d’alumnes i conèixer la resolució del conflicte disciplinari.

Rol de la Direcció i del Cap d'Estudis

La direcció assumirà el rol d'afavorir i garantir la resolució de conflictes, mentre que el Cap d’Estudis s’encarregarà de controlar les absències d’alumnat i professorat. Per últim, l’equip de cicle s’encarregarà d'afavorir la utilització de les **TIC**.

4. Teoria General de Sistemes

Basant-nos en la **Teoria General de Sistemes**, volem crear un bon ambient de treball i fomentar el treball col·laboratiu. Per tant, el Consell Escolar assumirà el rol d'elaborar propostes i informes sobre el funcionament del centre i la qualitat de la gestió, mentre que la direcció impulsarà i col·laborarà en avaluacions internes i externes del centre, així com en l’avaluació del professorat.

Rol del Cap d'Estudis i de l'Equip de Cicle

El Cap d’Estudis tindrà cura socialment de la normativa vigent, i l'equip de cicle convocarà i presidirà reunions a la vegada que proposa activitats per fomentar el treball col·laboratiu en les aules.

5. Manàgement Contemporani

Per últim, parlarem del **manàgement contemporani**, que s’encarrega de convertir el centre en una estructura flexible i adaptable a l’entorn. El Consell Escolar s’encarregarà d’analitzar el funcionament general del centre, l'evolució del rendiment escolar i els resultats de les avaluacions internes i externes en què participi el centre, mentre que la direcció impulsa i fomenta la col·laboració amb les famílies i institucions.

Rol del Cap d'Estudis i de l'Equip de Cicle

El Cap d’Estudis assumirà el rol de preocupar-se per la conservació i renovació del centre i l’equip escolar. Per últim, l’equip de cicle s’encarregarà de fomentar la confiança entre alumnes i mestres.

Entradas relacionadas: