Tractament de la Informació: Guia Completa i SEO

Enviado por Chuletator online y clasificado en Informática y Telecomunicaciones

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,57 KB

TRACTAMENT DE LA INFORMACIÓ

L’activitat empresarial recull dades constantment: dels clients, dels proveïdors, socis, etc. Són autèntiques fonts d’informació.

Les bases de dades tan valuoses en el mercat poden procedir de les dades que maneja l’empresa mateixa o altres empreses, a les quals, alhora, han comprat les bases de dades que venen. Els usuaris de la informació poden ser des de directius fins a personal base tant d’empreses privades com públiques com clients, proveïdors o altres participants de la cadena.

Tota aquesta informació però no té un valor autèntic si no és actualitzada o classificada. Un cop obtinguda l’empresa ha de classificar, triar i processar aquestes dades així podrà fer-ne un ús eficient i prendre decisions racionals.

FASES DEL TRACTAMENT DE LA INFORMACIÓ

Cerca o recollida d’informació i emmagatzematge.

Classificació de la informació obtinguda.

Tria de la informació que fa falta en cada moment.

Elaboració de documents a partir d’aquesta informació i presentació o distribució d’aquests documents als interessats.

A. CERCA D’INFORMACIÓ

A l’hora de demanar informació l’empresa pot optar per obtenir-ne directament o recopilar dades proporcionades per tercers. Fonts d’informació internes o externes. Font primària si s’obté de 1ª mà amb la que es té un contacte directe. De manera indirecta a través de documents o persones que l’han recollida, serien fonts secundàries.

·Fonts d’informació internes: Bases de dades internes de proveïdors, clients, etc. Estats financers. Registres de vendes, personal, costos, etc. Tota la documentació generada en l’empresa.

·Fonts d’informació externes: Llocs i pàgines web i portals d’internet. Publicacions oficials. Revistes. Estadístiques. Dades procedents de proveïdors, clients, competència...

·Fonts primàries: enquestes, entrevistes, personal de l’empresa, registres de vendes.

·Fonts secundàries: Bases de dades de l’empresa. Bases de dades externes. Cambres de comerç. Instituts d’estadística. Llibres, revistes i publicacions en general.

CERCA D’INFORMACIÓ PER INTERNET

Gràcies als avenços tecnològics avui dia la cerca d’informació es fa sobretot a través de cercadors d’internet.

Un cercador o motor de cerca és una pàgina web que permet buscar-ne d’altres que compleixen com a mínim una condició de cerca establerta per l’usuari. Al seu torn, aquesta condició de cerca és la paraula o conjunt de paraules que han de contenir les pàgines que busquem.

Quan fem cerques a internet veiem que gairebé sempre ens surten massa resultats i perdem molt temps mirant de trobar la informació concreta que ens fa falta. Aquest obstacle es pot salvar aplicant alguna de les opcions següents:

·Triar paraules clau més concretes del tema sobre el qual volem fer la cerca. ·Utilitzar com a condició de cerca un seguit de paraules entre cometes dobles.

·Fer servir les opcions de cerca avançada que ens ofereix el cercador i ens permet limitar el context, temes, idiomes...

·Excloure paraules semblants.

·Utilitzar operadors lògics, de proximitat o existència, en la condició de cerca. Aquests operadors lògics fan les funcions que acostuma a fer la cerca avançada, els hem de posar entre les paraules que formen la condició de cerca. S'acostumen a utilitzar en tots els cercadors.

Entradas relacionadas: