Tractament de la Informació Empresarial: Cerca, Classificació i Sistemes

Enviado por Chuletator online y clasificado en Informática y Telecomunicaciones

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,44 KB

Tractament de la Informació Empresarial

L’activitat empresarial recull dades constantment: dels clients, proveïdors, etc. Les bases de dades poden procedir de les dades que maneja l’empresa o d’altres empreses a les quals han comprat les bases de dades.

Tota aquesta informació no té un valor autèntic si no està degudament actualitzada. Per això, l’empresa, una vegada obté la informació, ha de dur a terme el tractament de la informació:

  • Cerca o recollida d’informació i emmagatzematge.
  • Classificació de la informació obtinguda.
  • Tria de la informació que fa falta en cada moment.
  • Elaboració de documents a partir d’aquesta informació i presentació dels documents.

Cerca d’Informació

Tipus de fonts d’informació:

Fonts Internes: Obtenció Directa de Dades

  • Bases de dades internes (clients, etc.).
  • Estats financers.
  • Registres (de vendes, de costos, etc.).
  • Tota la documentació generada a l’empresa.

Fonts Externes: Obtenció de Dades per Tercers

  • Pàgines web i portals d’Internet.
  • Publicacions oficials.
  • Revistes.
  • Estadístiques.
  • Dades procedents de clients, proveïdors, etc.

Fonts Primàries: Contacte Directe

  • Enquestes.
  • Entrevistes.
  • Personal de l’empresa.
  • Registres de vendes.

Fonts Secundàries: Obtenció Indirecta de Dades

  • Bases de dades de l’empresa.
  • Bases de dades externes.
  • Cambres de comerç.
  • Instituts d’estadística.
  • Llibres, revistes, etc.

Cerca d’informació per Internet:

Gràcies als avenços tecnològics, es fa a través de cercadors. Un cercador és una pàgina web que permet buscar-ne d’altres que compleixen una condició de cerca establerta per l’usuari. Aquesta condició de cerca és la paraula que ha de contenir les pàgines que busquem. Per trobar ràpidament la informació que busquem podem aplicar alguna de les opcions següents:

  • Triar paraules clau més concretes del tema que estem cercant.
  • Utilitzar com a condició de cerca un seguit de paraules entre cometes.
  • Fer servir les opcions de cerca avançada que ens ofereix el cercador.
  • Excloure paraules semblants, utilitzant les cometes.
  • Utilitzar operadors lògics, de proximitat o d’existència en la condició de cerca.

Classificació de la Informació

Es duu a terme a través dels sistemes d’informació, i perquè aquest sigui eficaç ha de tenir unes característiques:

  • Precisió.
  • Oportunitat.
  • Capacitat.
  • Concisió.
  • Rellevància.
  • Disponibilitat.
  • Seguretat.

Tipus de sistemes d’informació:

  • Segons els nivells de jerarquia:
  • Sistema de processament de transaccions: informació per a la feina de cada dia.
  • Sistema d’informació de gestió: informació per a les operacions de control diàries.
  • Sistema de suport de decisions: informació per a decisions tàctiques.
  • Sistema d’informació executiva: informació per a decisions estratègiques.

Entradas relacionadas: