Tocs de badminton

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,16 KB

1- Història

Bàdminton
Animació d’activitats físiques i esportives

  • -  Origen antic; ​battledor and shuttlecock o jeu de volantis, e​ ren unes raquetes de madera, amb tela al mig.

  • -  S.XIX Armada Anglesa arriba a la índia afegeix un component més competitiua Poona.

  • -  El ​duc de Beaufort, ​La seva casa es deia ​BÀDMINTON HOUSE,​aquest nom va queda

    gravat per l’esport.

  • -  L’esport és práctica de forma normal, ja que només el podían practicar els rics, perquè era car

    el matèria i perquè tenien temps lliure.

  • -  Va ser popular al Regne Unit, al 1893 es va formar l’Associació de Bàdminton.

  • -  Federación Internacional de Bádminton en 1934.

  • -  Primer campionat mundial a Suècia al 1977.

  • -  Ha tingut molta influència ha, Dinamarca, Indonèsia, Japó, Xina, Corea del
    Sud... És per

    tema que alla es juga més a l’indor que al exterior.

  • -  La Federació Espanyola és crea al 1992, mateix any que el bàdminton pren part per primer

    cop a uns Jocs Olímpics. Junto con Béisbol y Hockey patines.

    2- Reglament

    Pista antilliscant, i de color clar. Per competicions oficials el sostre ha de estar a mínim a 7 metres i de competició internacional a 12 metres mínim.

    ● Raqueta
    Longitud no superior a 680mm
    Amplitud no superior a 230mm
    Longitud total de cap no superior a 280mm
    Zona colpeig no excedeig de 280 de longitud i 220 d’amplitud

● El volant o plomall
Pot ser de material natural o sintètic.
Base arrodonida de suro, recoberta per una fina capa de cuir.

● Prova de velocitat del plomall
Per poder utilitzar un plomall es realitza una prova de velocitat.
Es colpeja desde la línia de fons, per sota de la mà i en trajectòria ascendent i paral·lela a les línies laterals.
Un plomall amb velocitat correcta a de caure no menys de 0,553 de la línea de fons i a no més de 0,99 metres.

● Sorteig Abans d’iniciar:

-Servir o rebre primer -Un costat de la pista
El guanyador ho tria tot.

● El tempteig
Es disputa al millor de tres jocs.
L’equip o jugador que arriba primer a 21 guanya el joc.

L’equip de quanya una acció es suma un punt al seu tempteig. Es guanya una acció si el contrari comet una falta o el volant deixa d’estar en joc perquè ha tocat el terra de l’equip contrari.
Si en el tempteig s’arriba amb un empat a 20, l’equip que guanya dos punts seguits guanya, en cas de 29 29 es fa un punt d’or guanya.
Qui guanya el joc saca el següent.

Canvi de camp
-Entre el primer i el segon joc
-Abans del tercer joc.
-En cas d’haver-hi tercer joc, quan un equip arriba a 11 punts també hi ha canvi de camp.

● El servei
-El servidor i el receptor han d’estar col·locats en els quadrats de servei diagonalment oposats, sense tocar les línies d’aquests.
-Part dels peus tant del servidor com del receptor han d’estar en contacte amb el terra i de forma estàtica.
-El plomall ha d’estar per sota de la cinta del jugador en el moment que contacte amb la raqueta.
- En el moment de colpejar el plomall el mànec de la raqueta ha de mora cap avall.
-Es considera falta si el servidor no impacta el plomall.
-En dobles la parella es pot col·locar en qualsevol posició que no impedeix la visió del servidor ni del receptor.

● Jocs individuals, zones de servei i de recepció
-Els jugadors han de servir i rebre des dels seus respectius quadres drets quan el servidor no ha fet cap punt o té un nombre parell de punts.
-Els jugadors han de servir i rebre des dels seus respectius quadre esquerre quan el servidor té un nombre imparell de punts.
-Si el servidor guanya l’acció sumarà un punt al seu tempteig i tornarà a servir desde el costat que li toca.
-Si el receptor guanya l’acció sumarà un punt al seu tempteig i tornarà a servir des del costat que li toca.

● Jocs dobles, zones de servei i recepció -Serviran igual que individuals:
-Dreta: puntuació parella
-Esquerra: puntuació imparell

-Els jugadors receptors que ha perdut el servei ha de romandre en el quadre on ha fet l’últim servei. -Un jugador no canvia el seu quadre de servei fins que no guanya un punt amb el seu servei.

● Ordre de joc i posició en la pista
-Després de tornar el servei, qualsevol jugador pot colpejar alternativament el plomall.
-El receptor és l'únic que pot retornar el servei, si el seu company toca el plomall es considera falta.

Entradas relacionadas: