Tipus de Vent i la seva Influència en la Navegació

Enviado por Chuletator online y clasificado en Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,3 KB

El vent real és el vent que es pot mesurar en un lloc en un moment determinat. El vent que es mesura en una estació meteorològica és el vent real. És el vent que està parat.

El vent de velocitat és el vent que es genera a causa del moviment d’una embarcació.

Per tant, el vent de velocitat és sempre de la mateixa intensitat. És el vent en moviment.

El vent aparent és el vent real més el vent de velocitat. Quan parlem de la suma, sempre hem de pensar en la suma de les direccions i de les intensitats. El vent aparent és el vent que tenen les veles quan naveguem.


Hipòtesi de Continuïtat: Fa referència a la relació poc estable de les partícules d’un gas, però que, tot i així, existeix. • Segons aquesta hipòtesi, les partícules d’un gas (en el nostre cas, del vent) estan relacionades entre si encara que no estiguin en contacte, i el moviment d’unes afecta el de les altres.



Efecte Venturi: Quan les partícules del vent es mouen de manera unidireccional i interactuen amb un sòlid, aquestes partícules exerceixen una pressió sobre el mateix. Al augmentar la velocitat del fluid, disminueix la pressió que exerceix sobre els sòlids amb què té contacte. Força de sustentació: • La resultant de les diferències de pressió a cada costat de la vela dóna la força de sustentació, que és la que fa que l’embarcació tingui una tendència a desplaçar-se endavant i de costat.


Vents tèrmics: • Són aquells vents que es generen de forma local, que depenen bàsicament de l’orografia de la zona i de la relació entre la temperatura de l’aigua i de la terra.

Vents de gradient: • Són vents que, en contraposició amb els tèrmics, tenen una afectació més global i depenen bàsicament dels grans moviments de masses d’aire que hi ha a l’atmosfera (borrasques - anticiclons).




PATRÓ

T, MAJOR

T, GENOVA

PROA

VIRADA

- orçar timó

- canvi de costat quan les veles flamegen

- caçar major

- canvi de costat amb patró

- caçar genova

- no canvi de costat (l’altre prepara)

- col·locar-se a sobrevent

TRABUTJADA

- arribar timó

- canvi de costat quan les veles flamegen

- caçar major

- canvi de costat amb patró

- caçar genova

- no canvi de costat (l’altre prepara)

- col·locar-se a sobrevent

Entradas relacionadas: